19 listopada 2021

Książka Dziewczyna od trawnika Doroty Pasek Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Dziewczyna od trawnika Doroty Pasek Elżbieta Rogalska 2021

 


To jedna z najlepszych obyczajowych książek jakie w życiu czytałam. Odzwierciedla rzeczywistość, bez jej przerysowywania w jedną czy drugą stronę: pozytywną bądź negatywną. Jak dla mnie Rewelacyjna! Zatem wystawię ocenę 8/10. Zastanawiam się czy nie dać 9! – szczególnie za brak idealizowania bohaterów. Ogólnie nie jestem jakąś miłośniczką książek obyczajowych, a tu jednak spodobała mi się i to bardzo! Chyba ją sobie kupię!

Czytając książkę Doroty Pasek „Dziewczyna od trawnika”

wyobrażałam sobie głównego bohatera jako Toma Hanksa. To dlatego, że perypetie jakie spotykają główną bohaterkę i głównego bohatera, odzwierciedlają grane przez tego aktora historie. Myślę, że gdyby ktoś z zagranicy przeczytał tę książkę, to pokusiłby się o zrobienie filmu na jej podstawie, a gdyby Tom Hanks się zgodził zagrać, to byłby cud i malina! Szczególnie mocno przypomniał mi się film pt. „Na przedmieściach”, Na przedmieściach (1989) - Filmweb. No tak! Zapomniałam, że Tom Hanks nie odmłodnieje… ;), cóż trzeba szukać innego aktora, no ale kto by tak zagrał jak młody Tom Hanks??

Książka Dziewczyna od trawnika Doroty Pasek

pokazuje prawdziwe życie wsi i przyjezdnych. Do naprawdę małej wsi przyjeżdża Biznesmen, który kupił zrujnowany dom. Wszyscy się temu dziwią, ponieważ nie ma on czasu na prowadzenie domu, przyjeżdża tam tylko na weekend i to na parę godzin dziennie. Wynajmuje ogrodniczkę. Okazuje się, że biznesmen miał wyrzuty sumienia z lat przeszłości. Jednakże w czasie ich wystąpienia, zakochuje się bez pamięci.

Szczególnie mocno podobało mi się w książce Dziewczyna od trawnika Doroty Pasek

ukazanie prawdziwego świata i momentu zetknięcia się świata kobiet ze światem mężczyzn. Jest on naprawdę odmienny i trudno mi sobie wyobrazić w typowych książkach obyczajowych, taki idealny świat, u Doroty Pasek widzimy świat prawdziwy. A bohaterów z innych książek obyczajowych można by potraktować jako znalezionych egzemplarzy wśród tłumów. Jednakże bohater z książki Doroty Pasek Dziewczyna od trawnika, mimo, że jest zwyczajny, jest taki ciekawy!

 

Zobacz również:

Książka Gdy nadeszło życie Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2019

Książka Rabih znaczy wiosna Weronika Tomala Elżbieta Rogalska 2020

Książka Światło w środku nocy Jojo Moyes Elżbieta Rogalska 2020

Książka Nieświęty Mikołaj Magdaleny Kordel Elżbieta Rogalska 2019

  

   Kup Tekst ode mnie

 

39 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę i miło ją wspominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo interesująca. Taka dość odbiegająca od normy panującej na rynku.

      Usuń
  2. Fajny tytuł, więc i może fabuła ciekawa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, myślę, że znajdzie wielu miłośników.

      Usuń
  3. Dobrze, że realizm został zachowany. To mnie bowiem bardzo mocno przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Jedna z bardzo nielicznych powieści obyczajowych, która zachowuje realizm.

      Usuń
  4. Jak dajesz tak wysoka ocenę, to może się zaintersuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto. Dawno nie czytałam takie książki, jest zupełnie inna od pozostałych na rynku.

      Usuń
  5. Skoro tak chwalisz, to trzeba będzie się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto poświęcić te 3 wieczory. :)

      Usuń
  6. Jeśli polecasz to po książkę warto sięgnąć! :). Autorki jeszcze nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mam ochotę przeczytać kolejne książki Doroty Pasek.

      Usuń
  7. Czytałam i bardzo dobrze wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... Świetnie napisana książka. A przy tym lekka.

      Usuń
  8. Mam w planach książki tej autorki, szczególnie ten tytuł, który proponujesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawiedziesz się, genialna powieść obyczajowa.

      Usuń
  9. Zaciekawiłaś mnie. ;) Tym bardziej, że Tom Hanks to świetny aktor i jego się zawsze dobrze ogląda i z podziwem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Idealnie pasuje według mnie do bohatera tej powieści.

      Usuń
  10. Nie czytałam, może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to naprawdę ciekawa a zarazem mało wymagająca lektura. Aż mnie dziwi, że takie połączenie może istnieć i być naprawdę ciekawe.

      Usuń
  11. Książka ta wydaje się być bardzo z w moim typie, chciałabym ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że polubiłabyś się z bohaterami.

      Usuń
  12. To raczej nie moje klimaty czytelnicze, więc nie mam w planach tej książki. Jednak myślę, że znajdzie się wiele osób, które chętnie sięgnie po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak! Zawsze możesz sięgnąć po inną notkę. Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Nie czytałam, ale po Twojej recenzji zapisałam sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można poświęcić tej książce uwagę. Do tego nie jest zbyt długa.

      Usuń
  14. Skoro to tak ciekawa książka to muszę ją przeczytać. Może mi również się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to całkiem możliwe. Zapraszam do czytania :).

      Usuń
  15. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Chętnie przeczytam skoro tak dobrze ją oceniłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłaby Tobie przypaść do gustu.

      Usuń
  16. to średnio niestety dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już wcześniej czytałam wiele dobrego o tej książce, więc jestem zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pewnie! Ogólnie nie jestem fanką jakąś szczególną książek obyczajowych, a ta mnie jednak zaskoczyła.

      Usuń
  18. Niby nie ma tu nic co mnie jakoś specjalnie przyciąga ale po takim zachwalaniu mam ochotę zerknąć na tę książkę. Czasem serce boli jak jakiś aktor świetnie pasował do danej postaci ale już niestety nie w tym wieku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka taka bardziej o miłości, poznawaniu, relacjach. :) U Ciebie w książce przecież też było o tym!

      Usuń
  19. Witam serdecznie ♡
    Niestety nie znam tego tytułu więc za wiele nie mogę o nim powiedzieć, ale czuję się zachęcona do sięgnięcia po tę książkę. Bardzo ciekawa recenzja Kochanie!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz! Myślę, że warto poświęcić chwilkę na przeczytanie tej książki.

      Usuń
  20. Thanks! This book is very interested.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.