26 listopada 2021

Książka Ślady Jakuba Małeckiego Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Ślady Jakuba Małeckiego Elżbieta Rogalska 2021

 


Książka raczej dla osób, które lubią nieoczywistą literaturę. Jest to zbiór opowiadań, które są ze sobą lekko powiązane. Ten swoisty kalejdoskop ludzkich życiorysów, to tak naprawdę wspomnienia kilku osób ze wsi. Dla mnie żadna nowość, ponieważ w wakacje, gdy byłam mała, wyjeżdżałam na wieś. Dlatego nie robi ta książka na mnie takiego wielkiego wrażenia. Według mnie to pisana bardzo słabym stylem, trochę jak literatura faktu ale jednak nie do końca. Wystawię na lubimyczytac ocenę Dobry. Poniżej zapraszam na moją ocenę, zaznaczam, że nie jestem wyrocznią, to tylko moje zdanie.

Ślady z księgarni TaniaKsiazka.pl Warto dodać, że książka została okrzyknięta mianem bestsellera.




Książka Ślady Jakuba Małeckiego

w moim odczuciu jako odbiorcy, czytelnika, mają za zadanie zrobić wrażenie nieoczywistą formą, przekazem ni to literackim, ni to zbiorem faktów. Jednak zupełnie nie robią na mnie wrażenia równoważniki zdań, zamieszczone jako tekst ciągły. Rozumiem, że autor chciał oddać specyficzność, nastrój, klimat wiejski, szczególnie ten związany z bohaterem Chwaściorem. Przekaz do mnie nie trafił. Mniej więcej w połowie każdego opowiadania miałam ochotę odłożyć tę książkę ale w moim zwyczaju jest czytanie ich do końca, dawanie szansy do ostatniej kropki. Taka już jestem.

Książka Ślady Jakuba Małeckiego

to zbiór opowiadań o losach kilku bohaterów: Tadeusza, Bożeny, Ludwika, Oskara, Chwaściora i jeszcze paru. Przedstawia wydarzenia z prozy życia. Uwidacznia lęki, tęsknoty, pragnienia, chęci i lenistwo bohaterów. Jest to powieść bardzo enigmatyczna, pogmatwana i nieoczywista. Takie książki często predysponują do nagród, a ich nie oczywistość ma czytelnika zaskoczyć transcendentnością. W moim odczuciu zabrakło tego wykroczenia poza granice. Bardziej odniosłam wrażenie, że czytam zapiski, które coś znaczą dla autora ale nie umie on tego przekazać.

Polecam serdecznie Polskie Powieści w księgarnia TaniaKsiazka.pl





Książka Ślady Jakuba Małeckiego

jest pisana językiem normalnym. To nie oznacza jednak, że książka jest lekka. Jest to zbiór opowiadań o bardzo zagmatwanej narracji. Podobno im tekst bardziej zagmatwany, tym lepiej go doceniają krytycy. Może kiedyś tak było, teraz raczej patrzy się na autentyczność, zaangażowanie. Książka zawiera mapy kilku miejscowości z Polski, które zostały wydrukowane w odcieniach szarości, z najprawdopodobniej google maps. Trochę słabo widoczne nazwy uliczek. Te mapy właściwie nie mają wielkiego związku z treścią opowiadań, może jest jakaś odrobinka, że wydarzenia dzieją się w danych miejscowościach ale nic poza tym. To by było fajne rozwiązanie w książce, w której taka mapa pozwalałaby czytelnikowi snuć własne przypuszczenia, a w tej książce nie ma na to miejsca. Takie jest moje odczucie i to zaznaczam, bo nie jestem wyrocznią.

Zobacz również:

Książka Archiwum Stiega Larssona Jana Stocklassy Elżbieta Rogalska 2019

Książka Doktor Śmierć Stephena Kinzera Elżbieta Rogalska 2020

Książka Kasztanowy ludzik Sorena Sveistrupa Elżbieta Rogalska 2020

Książka Druga Wojna Światowa Tom 1 Księga 2 Winstona S. Churchilla Elżbieta Rogalska 2021

 

 

   Kup Tekst ode mnie


26 komentarzy:

  1. Cenne uwagi , autora nie znam.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję sięgnąć po ten tytuł i jestem ciekawa moich odczuć po lekturze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa jak spojrzysz na ten bestseller. :)

      Usuń
  3. Bardzo cenię sobie prozę Kuby. Zaczytuję się w niej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne jest to, że Tania książka daje zakładki. Książki tej, ani jej autora nie znam, więc się też za bardzo nie wypowiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Mnie jest autor znany i zachęcił mnie do siebie książką pt. "Saturnin".

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Myślę, że to specyficzna książka, nieoczywista. Autor trochę się pogubił ale kto nie kombinuje, ten niczego nowego nie wymyśla. :)

      Usuń
  6. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, o autorze też nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej rozpocząć znajomość z książkami tego autora od książki pt. "Saturnin".

      Usuń
  7. Uwielbiam prozę tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Saturnin" rzeczywiście był bardzo dobrą lekturą. Szkoda, że "Ślady" mnie nie przekonały do siebie. :)

      Usuń
  8. Chyba nie jest to ksiażka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie wiem ale czasami warto przeczytać coś nie dla siebie. Wiedza na temat tego czego nie lubimy albo co się nam nie podoba tez jest ważna.

      Usuń
  9. Książka nie dla mnie ale recenzja fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki Małeckiego cały czas jeszcze przede mną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznij może od książki pt. "Saturnin". Ślady są trochę takie przerysowane, kombinował autor... no ale jak tu wymyślać coś nowego bez kombinowania.

      Usuń
  11. Książka wydaje się ciekawa, chciałabym ją przeczytać ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) książka jest ciekawa, jednak nie jest dopracowana.

      Usuń
  12. Rzadko sięgam po opowiadania, ale zdarza mi się :) Tę książkę miałam okazję czytać w innym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.