16 listopada 2021

Książka Druga Wojna Światowa Tom 1 Księga 2 Winstona S. Churchilla Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Druga Wojna Światowa Tom 1 Księga 2 Winstona S. Churchilla Elżbieta Rogalska 2021

 


Książka ta została uznana za bardzo wartościową, a autor otrzymał Literacką Nagrodę Nobla. Dla mnie w pełni zasłużona nagroda. Dawno nie czytałam takiej wciągającej książki historycznej. Warto dodać, że jest to książka pisana przez uczestnika II Wojny Światowej. Osoby, która była premierem w czasie jej trwania. Poniżej przedstawię to, co uznałam za najbardziej ciekawe w tej pozycji wydawniczej. Na lubimyczytać wystawiam 10/10 gwiazdek.

Książka Druga Wojna Światowa Tom 1 Księga 2 Winstona S. Churchilla

to arcydzieło. Niesamowite ile pracy włożył w tę księgę autor. Oprócz informacji z pierwszej ręki, na temat II Wojny Światowej, Winston S. Churchill dodaje mapki z działań wojennych, bardzo dużo dodatkowych rzeczy w Aneksie. Jest to bez wątpienia bardzo duża dawka wiedzy na temat szczegółów II Wojny Światowej z puntu widzenia Anglii.

Książka Druga Wojna Światowa Tom 1 Księga 2 Winstona S. Churchilla

podaje wnikliwie szczegółowe informacje na temat II Wojny Światowej. Wnikliwość ta sięga ilości dywizjonów, poszczególnych maszyn Wojennych – u poszczególnych krajów, biorących udział w wojnie. W dodatkach widzimy nawet okręty uszkodzone, w zestawieniu tabelarycznym, depesze i telegramy Pierwszego Lorda Admiralicji, Dokumenty na temat np. „Operacji „Royal Marine”” i wiele więcej. Wszystko podzielone na konkretne miesiące i lata.

Książka Druga Wojna Światowa Tom 1 Księga 2 Winstona S. Churchilla

jest pisana językiem przystępnym, w którym dodano jedynie specjalistyczne nazewnictwo sztuki wojennej. Ogółem, wszystko jest bardzo zrozumiałe. Język jest rzeczowy i oparty na faktach. Dla mnie była to książka tym bardziej inspirująca, z uwagi na fakt, że księga druga dotyczy momentu, kiedy Niemcy wkraczają już do Polski, następuje jej rozbiór, a później ekspansja faszystowska na Anglię, Norwegię etc. Zatem czytelnik ma okazję śledzić losy wszystkich państw biorących udział w II Wojnie Światowej. W.S. Churchill postarał się o zgłębienie zarówno jakościowe jak i ilościowe wszystkich armii biorących udział w tej zagładzie, którą rozpoczęły faszystowskie Niemcy. Polecam tę książkę!

Zobacz również:

Książka Historia Polski Antoniego Czubińskiego i Jerzego Topolskiego Elżbieta Rogalska 2019

Książka Wiedeń 1683 Johannesa Sachslehnera Elżbieta Rogalska 2019

 

   Kup Tekst ode mnie

 

20 komentarzy:

  1. To nie dla mnie, wojna wisi w powietrzu, nie będe czytać o jeszcze jednej... :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że język tej książki jest przystępny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zawiera tylko trudniejsze słowa sztuki wojennej, a tak poza tym to bardzo przystępny.

      Usuń
  3. Książka zdecydowanie warte uwagi, jednak w moim przypadku, nie jest to odpowiedni czas, by po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię tematykę wojenną. Chętnie sięgam po tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że się Tobie spodoba.

      Usuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja, to musi być świetna książka. Teraz raczej po nią nie sięgnę, ale kiedyś, kto wie :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, to raczej nie jest pozycja dla mnie, jednak myślę, że znajdzie się wielu czytelników, którym się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle cennych informacji, mapek, strategii, myślenia. Ta książka to skarb!

      Usuń
  7. Co prawda tematyką wojenną nigdy nie byłam mocno zainteresowana ale widzę, że po tę książkę warto sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto, a to tylko 1 tom księga 2. Cała seria ma kilka tomów i jeszcze więcej ksiąg. :)

      Usuń
  8. Fajnie, że sięgasz po tego typu książki, ale przyznaję, że to nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że nie ma się co zmuszać. Zatem zapraszam na nową notkę.

      Usuń
  9. Tego to ja na pewno nie przeczytam, zostawię to tym, którzy je lubią ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) no pewnie! Co prawda to rozwijające sięgać po różne książki, a nie tylko nasze ulubione. Jednak jak nie czujesz się dobrze, to zapraszam na nową notkę.

      Usuń
  10. Lektura wymagająca na pewno, a ja to teraz raczej stawiam na coś lekkiego, ewentualnie poruszającego tematykę, która mnie mocno interesuje. Więc na tą się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) może w późniejszym czasie do niej wrócisz. Jednak to dość specyficzna książka. Wybrałam ją z racji czytania co roku minimum jednej książki historycznej.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.