26 grudnia 2021

Książka Stokrotki w śniegu Richarda Paula Evansa Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Stokrotki w śniegu Richarda Paula Evansa Elżbieta Rogalska 2021

 



Animating visibility with jQuery

Stokrotki w śniegu

Książka z rodzaju świątecznych, jednak zawiera w sobie cały szereg życiowych zmagań, które nie są związane z czasem Bożego Narodzenia. Ogromnym plusem tej książki jest to, że opowiada o prawdzie wszechczasów. Głównym bohaterem jest mężczyzna, który mści się na wszystkich za swoją nieudaną szansę biznesową. Nadchodzi dzień Bożego Narodzenia, zbliża się wielkimi krokami, a on w końcu rozpoczyna rachunek sumienia, bo ktoś zamieścił jego nekrolog w gazecie, choć w rzeczywistości umarł ktoś inny. Czyta o sobie różne rzeczy i dochodzi do ciekawych wniosków. Trochę przypomina Opowieść Wigilijną Dickensa, tylko bardziej współczesną.

Książka Stokrotki w śniegu Richarda Paula Evansa

to ckliwa opowieść, która wyciśnie łzy z tych czytelników, którzy są wyjątkowo wrażliwi. Korporacyjny świat jest znany ze swojej niezbyt przyjemnej procedury postępowania z pracownikami. Główny bohater to rekin biznesu, w dosłownym tego słowa znaczeniu. Nie cofnie się przed niczym, aby zyskać pieniądze i kolejny sukces na swoim koncie. Dodatkowo bezczelny i bez miłości mąż i ojciec, który widzi tylko czubek swojego nosa i stan konta.

Książka Stokrotki w śniegu Richarda Paula Evansa

pokazuje, że nie warto dbać tylko o siebie. Oczywiście nie mam tutaj na myśli, że bogacze są źli, tylko, że główny bohater pomimo bogactwa i dla bogactwa, zrujnował życie wielu osobom, w sposób mało elegancki. Innymi słowy nie dorobił się fortuny dzięki ciężkiej pracy i byciu poza domem 12h zamiast 8h dziennie. Dorobił się bo wrabiał mało inteligentne osoby w obniżanie cen ich nieruchomości etc., wykupywał je po niskiej cenie i sprzedawał za większą. Wyjątkowo okrutne, bo zniszczył życie rodzinom, które były na skraju i nie miały wyjścia, musiały sprzedać swoje posiadłości wraz z domami, żeby np. spłacić długi albo kogoś wyleczyć etc.

Książka Stokrotki w śniegu Richarda Paula Evansa

ukazuje przemianę okrutnego człowieka, w człowieka, który pragnie dobra innych i naprawia wyrządzone krzywdy. Jednak ofiary uświadamiają naszemu bohaterowi, że po tylu latach, gdy np. mąż już umarł albo ktoś przyzwyczaił się do swojego życia, odzyskanie tych pieniędzy nie przyniesie im radości, którą mieliby X lat temu. To książka, która opowiada o tym, że czasu nie da się cofnąć, a krzywd nie da się zadośćuczynić. Autor pokazuje, że warto myśleć zanim się coś zrobi, a nie dopiero po szkodzie. Stara się przekazać, że dużo ważniejsze jest ciepło rodzinne od bycia rekinem biznesu. Oczywiście, nie ma tu na myśli przedsiębiorców, którzy dają pracę innym ale takie osoby jak główny bohater, które tylko dla siebie i krzywdą zyskują bogactwo. Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia mają powoli zmienić naszego bohatera.

Książka Stokrotki w śniegu Richarda Paula Evansa
kończy się trochę happy endem. Jak dla mnie główny bohater spada na cztery łapy, mimo wyrządzanych krzywd. Co prawda pozbywa się połowy majątku na rzecz osób, które skrzywdził, a jednak nadal to on jest wygrany, ponieważ ma bardzo mądrą żonę, która mu wszystko wybacza, ponieważ pamięta czasy, gdy był kochającym mężem i ojcem. Na koniec czytelnik dowiaduje się czemu główny bohater stał się takim rekinem. Język powieści jest dopasowany do normalnego człowieka. Narracja Evansa płynie, jak to w jego książkach zazwyczaj bywa, nie ma w ogólnie nieścisłości, z kartki na kartkę jesteś coraz bardziej ciekawa co będzie dalej. Generalnie całkiem udana powieść obyczajowa ze Świętami Bożego Narodzenia w tle. Ocenię ją na rewelacyjną.

Zobacz również:

Książka Boże Narodzenie w Lost River Fannie Flagg Elżbieta Rogalska 2021

Książka Nieświęty Mikołaj Magdaleny Kordel Elżbieta Rogalska 2019

Joanna Kulmowa w szyszkach z choinką i mały Jan Kulma Elżbieta Rogalska 2021

Książka 9 Wigilii Świat Książki Elżbieta Rogalska 2021

Książka Baśnie Śnieżnego Lasu Sophie Anderson Elżbieta Rogalska 2021

 

   Kup Tekst ode mnie


54 komentarze:

  1. Już nawet nie umiem określić od jak dawna chciałam przeczytać tę książkę, ale nadal się nie udało. Może kiedyś nadejdzie jej czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) u mnie ostatnio sporo takich świątecznych książek. Mam taką chęć właśnie na coś ciepłego i milusiego.

      Usuń
  2. Mam w sumie jak Agnieszka - strasznie mi przypomina poza tym Elu "Podarunek" Cecelii Ahern. Pozdrawiam serdecznie, rodzinny obiad dobiega końca ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj powtórzyłem się z tą Cecelią Ahern. Ale takie książki są magiczne ;-)

      Usuń
    2. :) też czytałam coś tej autorki i podobało mi się nawet bardzo. Myślę, że sięgnę po inne jej książki.

      Usuń
    3. Zapomniałam dodać, że książka ta pewnie znajdzie się w zestawieniu rocznym. :) ma niezłą ilość komentarzy o wyświetleniach nie wspomnę. :D

      Usuń
  3. Znam prozę autora i na pewno ta książka by mnie mocno wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to książka dla wielu mężczyzn. Jednak znając życie przeczyta ją więcej kobiet. :)

      Usuń
  4. Chyba na jakimś innym blogu też widziałam recenzję tej ksiązki, bo cos mi się kojarzy, a czytac raczej na pewno nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe. Stara książka ale z tych lubianych. Wydaje mi się, że autor miał czasy świetności, że każdy chciał go czytać, jakiś czas temu.

      Usuń
  5. Nie czytałam tej książki, ale czuję się zachęcona po Twojej recenzji. Sądzę, że również wzruszyłabym się podczas lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Splot okoliczności zrobił z wrażliwego człowieka mega gbura i wykorzystywacza. Ciekawe ile w życiu jest takich historii...

      Usuń
  6. Lubię książki Evansa, tej akurat nie czytałam, ale myślę, że przyjdzie taki czas. I też pomyślałam o Opowieści wigilijnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dickens jest nie do pokonania. W każdej historii można znaleźć coś z Opowieści Wigilijnej. W tej książce jest to aż nader widoczne. Mam ochotę na przeczytanie czegoś jeszcze od tego autora.

      Usuń
  7. Czytałam z 10 lat temu i mimo tego, że teraz mam zupełnie inny gust literacki to wspominam tą książkę z sentymentem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, takiej książki się nie zapomina. Autor ma naprawdę talent do wyważania treści, ani za długa, ani za krótka. Dodatkowo dobór słów nie jest laicki ale też nie naukowy.

      Usuń
  8. Takie rzeczy to tylko w książkach i na filmach, niestety...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa, że w realu raczej taki facet by nie uległ zmianie? Coś w tym jest. Niektóre kobiety są dość naiwne i czekają nie wiadomo na co.

      Usuń
  9. Mam tę książkę i kiedyś dawno temu ją czytałam, ale nie pamiętam już dokładnie wielu rzeczy, dlatego muszę w wolnej chwili odświeżyć sobie tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że taką książkę warto przeczytać chociaż raz w życiu. Albo sobie odświeżać co 10 lat.

      Usuń
  10. Uroczy tytuł. Może kiedyś sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że książka ta powinna być lekturą. Najlepiej czytaną zaraz po Opowieści Wigilijnej.

      Usuń
  11. może dam jej szansę... tylko nie wiem kiedy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknego Nowego Roku życzę :)

      Usuń
    2. :) kiedyś w końcu znajdzie się czas.

      Usuń
    3. Tobie dużo radości na co dzień, żeby świat nabrał barw. :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Thanks for your wishes. Merry Christmas too you too. Very very well New Year. :)

      Usuń
  13. Na grudniowe i styczniowe wieczory jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Czyta się migiem, wciągająca historia. :)

      Usuń
  14. Jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię autora, tę książkę mam, ale chyba jej jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będę mieć jak Ty, czyli sięgać po więcej książek tego autora. Bardzo ciekawa fabuła i przekaz. Niekoniecznie taki jak oczywisty ale ten głębszy, ukryty. :)

      Usuń
  16. Czytałam, to piękna książka zrobiła na mnie duże wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak myślałam, to zdecydowanie twoje klimaty. Bardzo wzruszająca książka. Myślę, że nie jedna dziewczyna przy niej płakała.

      Usuń
  17. Okładka zwraca uwagę i opis fabuły także. Zapowiada sporo momentów skłaniających do przemyśleń i poruszających. Spełnienia marzeń w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ten rok będzie dla Ciebie szczęśliwy! Oj tak, mi ten rok pokazał czego nie chcę i już wiem jakie podjąć kroki.

      Usuń
  18. Takie książki, gdzie ktoś przechodzi przemianę niosą jednak pokłady nadziei i ciepła. W sam raz na ten zimny czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Niosą też ze sobą drugie dno, które bardzo mi się podobało. :) Myślę, że takie książki też otwierają oczy.

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście jest taka, że można do niej wracać.

      Usuń
  20. Chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że jest warta tych dwóch wieczorów.

      Usuń
  21. Skojarzyła mi się trochę z Opowieścią wigilijną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, ma coś wspólnego ze Scroogem. :)

      Usuń
  22. Już po pierwszych kilku zdaniach pomyślałam, że taka Opowieść Wigilijna. Co się dziwić Dickens nie jednego zainspirował :) Aż chętnie bym przeczytała o nieco innej przemianie w świąteczny czas.
    Musze w końcu kiedyś dorwać więcej świątecznych książek :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto sobie poczytać, zawsze takie historie zawierają też drugie dno, mniej oczywiste. :) Ciekawi mnie czy kolejne książki tego autora będą równie inspirujące.

      Usuń
  23. Czytałam jakiś czas temu. Mile wspominam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra książka! Pokazuje mądrość kobiet i zło mężczyzn. Oby kobiety były dużo mądrzejsze od bohaterek i wcześniej przecierały oczy z różowych okularów. Nie musiałby skończyć tak tragicznie jak bohaterka tej książki.

      Usuń
  24. Nie wiem czy sięgnęłabym po nią. Na pewno ma ciekawą okładkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak okładka też jest bajeczna. Taki przekaz wartości, uniwersalnych i trochę zapomnianych.

      Usuń
  25. Nie czytałam jeszcze nic Evansa.. O widzę nowy wystrój strony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dzięki za miły komentarz. To też moje pierwsze spotkanie z tym autorem. Podobno bardzo poczytny przez wielu ludzi.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.