31 grudnia 2021

Książka Jak to zbudować? Historie wyjątkowych budowli Roma Agrawal Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Jak to zbudować? Historie wyjątkowych budowli Roma Agrawal Elżbieta Rogalska 2021

 

Animating visibility with jQuery

Jak to zbudować?

Czy znasz ten zaskakująco skuteczny sposób na zbudowanie budowli, która nie runie przy trzęsieniu ziemi, tsunami albo na powierzchni podmokłej? Wiem, że lubisz wiedzieć dużo i poznawać świat. Ale zanim zaczniesz zdobywać nieprzetarte szlaki życia, przeczytaj o tym, jak wielcy naukowcy, inżynierzy budowlani inspirowali się życiem zwierząt. To właśnie życie przyrody pozwoliło człowiekowi wymyślać lepsze konstrukcje, które nie walą się nawet w trudnych warunkach czy podmokłym gruncie. Zobacz również ilustracje, które przypomną ci dzieciństwo i wzbogacą czytany tekst. Według mnie książka ta zasługuje na ocenę dobrą.

Jakto zbudować z księgarni TaniaKsiazka.pl

Książka Jak to zbudować? Historie wyjątkowych budowli Roma Agrawal

to ciekawa opowieść o budowlach. Dowiesz się z niej nie tylko jak zrobiono, że dana budowla jest w ogóle możliwa do użytkowania ale również daty, nazwiska i ciekawostki historyczne dotyczące tych budowli. Najbardziej zainteresowała mnie część dotycząca budowania mostów. Bardzo przydatne informacje to również te o sposobach robienia cegły i wzmocnionego betonu.


Taniaksiążka przysłała też zakładki. Tutaj prezentuję jedną, kliknij w obrazek aby powiększyć i zobaczyć ją z bliska. A poduszka to zmiana poszewki na czas zimowy, dostałam od mojej mamy.

Książka Jak to zbudować? Historie wyjątkowych budowli Roma Agrawal

przedstawia również ciekawostki o kosmosie czy o dnach oceanów. Wiedza autorki sięga nawet czasów starożytnych, opowiada o wierzeniach na temat zachowanych po dziś dzień tunelach w ziemi. Informacje są pisane bardzo małą czcionką a dodatkowo kolorystyka ilustracji przeszkadza w ich odczytaniu. Trochę wysiłku, a właściwie 5 minut czasu pozwoliłoby autorkom dobrać odpowiednie kolory, tak aby wszystko było widoczne. Jest taki program w Internecie, którego wyszukanie kosztuje 30 sekund czasu, a użycie z 2 minuty. Dla chcącego nic trudnego!

Polecam serdecznie książki o kulturze i sztuce w Księgarnia TaniaKsiazka.pl

Książka Jak to zbudować? Historie wyjątkowych budowli Roma Agrawal

to zdecydowanie lektura dla miłośników budownictwa. Ja raczej nie należę do tej grupy. Jednak doceniam chęć napisania króciutkiej historii o budowaniu. Ilustracje są na poziomie przednaturalnym, kolorowe, mają oddać sedno sprawy ale prezentują raczej odwrotność treści. Mam tutaj na myśli to, że w budownictwie liczy się precyzja, jedna śrubka nie tak i leci cała konstrukcja, a te rysunki są niedopracowane. Właściwie to przeszkadzają czytać tekst, którego jest tyle co kot napłakał. Myślę, że to książka bardziej dla miłośników budowania albo dzieci, które nie wytrzymają przy tekście dłużej niż 5 minut.

Zobacz również:

Książka Bruce Lee. Życie Matthew Polly’ego Elżbieta Rogalska 2021

Książka Zjazd absolwentów Guillaume Musso Elżbieta Rogalska 2020

Książka Tajemnice Windsorów Marka Rybarczyka Elżbieta Rogalska 2019

List oczyszczający - zadbaj o swoje myśli Elżbieta Rogalska 2015

Joanna Kulmowa w szyszkach z choinką i mały Jan Kulma Elżbieta Rogalska 2021

Książka Rabih znaczy wiosna Weronika Tomala Elżbieta Rogalska 2020

 

   Kup Tekst ode mnie

 

32 komentarze:

  1. Też nie znam się w sumie na budownictwie - ale książka wydaje się być dość ciekawa. Myślę, że znajdzie swoich Czytelników. Jeśli będzie w bibliotece - wypożyczę :-) Serdecznie pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku :-) A pozdrawiam znad podręczników ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Książka taka powinna wylądować w przedszkolu, aby dzieci mogły zrozumieć czy inżynieria jest dla nich. :)

      Usuń
  2. Książka raczej nie dla mnie, ale może np. spodobać się młodocianym fanom budownictwa. Wszystkiego dobrego na Nowy Rok! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dla miłośników to będzie grata. Będą się cieszyć, że mają co pokazać swoim potomkom, żeby poszły w ich ślady.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. :) nie ma co się dziwić. Chociaż bobaski może by chciały zostać inżynierami? :D

      Usuń
  4. Ja miłośniczką budownictwa nie jestem, ale dobrze, że są wydawane takie książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w końcu dziecko powinno zapoznać się z całym szeregiem tematów, aby wybrało to, co je naprawdę interesuje.

      Usuń
  5. Ciekawa się wydaje. Teź jakoś specjalnie się na tym nie znam, ale chętnie bym do niej zajrzała. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznać te ciekawostki. Szczególnie dużo czasu nie jest potrzebne do przeczytania całości.

      Usuń
  6. To raczej nie jest książka dla mnie - i chyba nawet nie mam w najbliższym otoczeniu osób, które mogłyby być zainteresowane tą książką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda! Bardzo ciekawe informacje przeczytałam. Chociaż ogólnie jako literatura, to nie wypada zbyt dobrze.

      Usuń
  7. Nie mam duszy inżyniera, więc lubię takie książki, które tłumaczą takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jest taka nawet zabawna, bo skierowana raczej do dzieci.

      Usuń
  8. O budownictwie troszkę wiem z racji kierunku, którego w szkole się uczyłam. Czy książka by mnie zaciekawiła? Nie wiem, ale czasem z pozoru kategoria, która nie wywołuje euforii, potrafi miło zaskoczyć:) Dlatego jeśli w jakiś sposób do mnie trafi, na pewno dam szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, to zdecydowanie książka dla Ciebie! :) Myślę, że inaczej spojrzałabyś na jej treść jako znawca.

      Usuń
  9. Lubię książki i programy o tajnikach inżynierii i medycyny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, to trafiłam w sedno! Mam nadzieję, że przypadnie Tobie do gustu. Według mnie warto trzymać tę książkę dla potomnych. Niech sobie poczytają, może poczują zew inżynierii.

      Usuń
  10. Czuję się zaintrygowana, lubię takie lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ciekawostek całkiem sporo. Dla nich warto poczytać.

      Usuń
  11. Raczej nie jestem miłośnikiem budowania, więc podziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) fakt, że książka typowo dla inżynierów. Albo laików ale miłujących się w budownictwie.

      Usuń
  12. Niestety niedopracowane książki znacznie utrudniają czytanie, o to już powinno zadbać wydawnictwo. Nie jestem jakąś fanką budownictwa ale z kilkoma ciekawostkami bym się chętnie zapoznała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla ciekawostek warto sięgnąć po tę książkę. Szkoda, że nie pomyślano o tych kolorach.

      Usuń
  13. Widzę, że zaszły tu zmiany :)
    Życz Ci wszystkiego dobrego w nowym roku :)
    A co do książki, to raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Tak, staram się ulepszać blog. Ostatnio uczę się JavaScript i Query. Szybko widać efekty. Dziękuję! Tobie również wszystkiego co najlepsze.

      Usuń
  14. Świetna pozycja dla osób lubiących temat budowli i architektury :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że książka ważna ze względu na dzieci. Chociaż miłośnicy inżynierii budowlanej pewnie też będą się zachwycać. :)

      Usuń
  15. Mała czcionka raczej mnie odrzuca ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę zaniedbali połączenie kolorów: liter i obrazków. Ma duży format przez rysunki, a czcionka mała, aż dziwne. :)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.