10 grudnia 2021

Książka Zaufać przeznaczeniu autorstwa N.R. Paradise Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Zaufać przeznaczeniu autorstwa N.R. Paradise Elżbieta Rogalska 2021

 


Książka jest bardzo naiwna (nie tylko bohaterka ale całe sytuacje), dawno takiej nie czytałam. Ogólnie jest to gatunek obyczajowy z wątkiem kryminalnym, a kryminały bardzo lubię. Opowieść jest krótka, dzieje się na niecałych 300 stronach. Ogólne wrażenie: przeciętna. Bohaterzy tacy przerysowani, bez odcieni. Dobrze, że chociaż akcja się toczy i autorka na szczęście nie przedłużała jej na siłę.

Książka Zaufać przeznaczeniu autorstwa N.R. Paradise

jest bardzo słaba literacko. Kryminał z niej żaden, a elementy obyczajowe są dość przewidywalne. Myślę, że broni się jedynie w połączeniu obu gatunków, może taki był zamiar. Niemniej jak już czytać, to chciałoby się przeczytać coś ciekawszego. U mnie książka ta jakoś poszła, ponieważ czytałam ją między czytaniem "Niewidzialnego człowieka" Ellisona – książki wręcz przedłużanej na siłę, dlatego taka lekka książeczka jak "Zaufać przeznaczeniu" Paradise w tamtym czasie przeszła u mnie jako nawet sympatyczna.

Książka Zaufać przeznaczeniu autorstwa N.R. Paradise

opowiada o kobiecie, która uciekła wraz z dzieckiem od patologicznego ojca dziecka i swojego męża. W podróży trafiła w końcu do małej miejscowości, gdzie zaczęła pracę jako pani domu. Wbrew sobie zakochała się w tamtejszym właścicielu domostwa i posiadłości. Oboje zapałali do siebie miłością. Resztę pozostawiam czytelnikom.

Podsumowując książka Zaufać przeznaczeniu autorstwa N.R. Paradise

jest przeciętna, ale lepsza niż słaba.  Nie ma tutaj dobrze wykreowanych bohaterów ani literackości. Jej głównym punktem, który można uznać za pozytywny, jest szybka akcja. Na całe szczęście autorka nie pokusiła się o przedłużanie fabuły na siłę. Polecam tym, którzy potrzebują chwili wytchnienia w czytelniczej przygodzie i chcą przeczytać coś naprawdę lekkiego.

Zobacz również:

Książka Milion Nowych Chwil Katherine Center Elżbieta Rogalska 2019

Tylko dla dorosłych Książka Raw Belli Aurory Elżbieta Rogalska 2019

 

    Kup Tekst ode mnie

 

34 komentarze:

  1. Szkoda, że nie ma dobrych kreacji bohaterów. To bowiem lubię w tego typu powieściach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieści są od tego żeby uczyć ale w sposób dobry. Mają kształtować smak.

      Usuń
  2. Nie mam jej na razie w swoich planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że zbyt wiele to nie tracisz.

      Usuń
  3. Raczej nie sięgnę (chyba). Dziękuję za obecność u mnie na blogu. Zwariowany piątek miałem - wiele godzin sprzątania, potem szybko śmieci, odkurzanie wiedzy i 42 minuty na zakupach, połączonych ze spacerem :) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło jest zajrzeć do historii. Słaba to książka, lepiej przeczytać coś historycznego. :)

      Usuń
  4. Czasami lubię sięgać po tego typu lekkie lektury, więc może kiedyś przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami dobrze jest sobie zrobić przerwę od tych głębszych.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. :) Jeżeli widzisz, że to nie dla ciebie, to nie zmuszam. :) Tyle jest książek na świecie. Kiedyś chciałam przeczytać wszystkie ale to chyba po śmierci, jeśli będą tam książki. :D

      Usuń
  6. Jak zobaczyłam okładkę to tak pomyślałam, że to chyba nie jest jakaś wybitnie wciągająca powieść. Lubię lekkie lektury też, żeby nie było, że nie, ale ta mnie nie zachęca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) trochę mnie zawiodła. Jednak dla osób mających mało czasu a lubiących czytać, może być dobra.

      Usuń
  7. Może gdyby kiedyś była w bibliotece, to bym wypożyczyła na zasadzie szybkiego przeczytania i równie prędkiego zapomnienia. Czasami takie książki właśnie są potrzebne. Swoją drogą, ten motyw ucieczki od męża przypomniał mi m.in. o filmie "Sypiając z wrogiem". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihihi coś w tym jest. Oooo dziękuję za tytuł filmu. Możliwe, że podobieńśtw jest więcej.

      Usuń
  8. Nie będę czytała tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) stara jest już. Taka dla śpieszących się...

      Usuń
  9. Z ciekawości może skuszę się przeczytać tą książkę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm może będziesz miała odmienne zdanie, kto wie.

      Usuń
  10. Nie lubię trafiać na słabe i przeciętne książki, więc tą będę omijać z daleka.

    OdpowiedzUsuń
  11. nie moja bajka a i widzę, że tak sobie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Trochę mnie zawiodła. Miała taką cudną recenzje na jednym z blogów o książkach. :)

      Usuń
  12. Kryminały lubię, ale takie które wbijają w fotel ;) Szkoda mi czasu i oczu na przeciętną lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, najlepiej wybierać to co najbardziej nam odpowiada. Ale wiedza na temat tego czego nie lubimy też jest istotna. :)

      Usuń
  13. Ładna okładka :) Do fanów kryminałów niestety nie należę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to połączenie kryminału z obaczjówką. Obyczajowych wątków jest więcej. ;)

      Usuń
  14. Jakby wpadła w moje ręce, to bym przeczytała, ale specjalnie szukać nie będę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no fakt, że nie jest na tyle dobra, żeby jeszcze jej szukać. :)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Pewnie tak. Może wybierz coś z pozostałych.

      Usuń
  16. Taka chwila wytchnienia też jest dobra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Czasami trzeba przeczytać coś lżejszego przed np. czytaniem czegoś wytwornego albo wymagającego. :)

      Usuń
  17. Szkoda, że bohaterowie są przerysowani, ale plusik za dynamiczną akcję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda akcja jest akurat w tej książce jednym z niezbyt wielu plusów.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.