29 sierpnia 2020

Książka Badania jako podstawa projektowania user experience Igi Mościchowskiej i Barbary Rogoś-Turek Elżbieta Rogalska 2020

Książka Badania jako podstawa projektowania user experience  Igi Mościchowskiej i Barbary Rogoś-Turek Elżbieta Rogalska 2020


 

Jest to książka z roku 2015, jednak trafiła w moje ręce dopiero teraz 2020, czyli pięć lat po wydaniu. Być może dlatego, że aby zrealizować jakąś książkę w Miejskiej Bibliotece Publicznej, trzeba zebrać określoną ilość chętnych na jej przeczytanie. Jest to książka opowiadająca o tym jak zrobić dobre badania wykorzystując do tego użytkowników buszujących w Internecie, w celu zwiększenia zysków za oferowane produkty, usługi czy interaktywne rozwiązania. Zatem chodzi w niej przede wszystkim o odniesienie korzyści finansowych z uwagi na fakt, że coraz więcej ludzi kupuje w Internecie. Można więc się domyśleć, że to książka skierowana głównie do badaczy z zakresu IT.

Język, w

książce Badania jako podstawa projektowania user experience Igi Mościchowskiej i Barbary Rogoś-Turek

, jest naprawdę prosty, pomimo, że odnosi się do zagadnień metodologicznych z zakresu nauk przyrodniczych. Być może dlatego, że dotyczy obszaru IT, coraz szerzej znanego przeciętnemu człowiekowi, a co za tym idzie, orientującemu się o co chodzi. Myślę, że ogólny zamysł autorów był taki aby w prosty sposób przekazać jak zarabiać w Internecie, przeprowadzając proste badania.

Książka Badania jako podstawa projektowania user experience Igi Mościchowskiej i Barbary Rogoś-Turek

pozwala zorientować się co się wokół dzieje, gdy ma się do czynienia z planowaniem projektowania user experience. Myślę, że dla badaczy jest to nieoceniona pomoc w planowaniu badań z wykorzystaniem Internetu. Jest to książka pisana przez praktyków, wiec nie ma trudnego słownictwa, czy niezrozumiałych zwrotów typowych dla żargonu nauk przyrodniczych. Można powiedzieć, że pozwala na systematyczną realizację tego typu badań, krok po kroku, co umożliwia specjalistom na szybsze uwzględnienie wszystkich punktów realizacji projektu, bez zbędnego zastanawiania się czy wszystko zostało zaplanowane i zrobione, mogą po prostu sobie odhaczyć, to co już zrobili i ustalili. Dobry poradnik krok po kroku. Ukazuje tez podobieństwa między badaniami nauk przyrodniczych a nauk społecznych i humanistycznych.

Zobacz również:

Książka Nekrofilna produkcja akademicka i pieśń partyzantów O. Szwabowskiego Elżbieta Rogalska 2019

Recenzyjka "Teoretyzowanie komunikacji" Emanuel Kulczycki Elżbieta Rogalska 2017

 Elżbieta Rogalska

Kup Tekst ode mnie

52 komentarze:

  1. Czyli wygląda na to, że to pozycja obowiązkowa dla osób zainteresowanych taką tematyką. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dobra też dla początkujących, mało obeznanych, amatorów albo tych którzy po prostu dopiero zaczynają.

      Usuń
  2. Myślę, że książki pisane przez praktyków są najlepsze do poszerzania swojej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziałabym, że są dobre jeśli oczekujemy rozwiązań kierujących nas krok po kroku, niejako za rączkę, do realizacji własnych zamierzeń. Natomiast jeżeli szukamy poszerzenia wiedzy, ciekawego punktu widzenia, różnych odniesień etc. to wtedy polecam książki naukowe ale nie popularno. Te popularno polecam tym, którzy szukają jednego punktu widzenia na dany problem, opisany prostym językiem i zazwyczaj pozbawiony metodologii badań i wniosków z badań własnych, zazwyczaj oparty na badaniach cudzych bez odniesienia do literatury przedmiotu we wnioskach z tych badań.

      Usuń
  3. książka dla zainteresowanych, na pewno wiele im podpowie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka ta na pewno przyda się wielu badaczom;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm badaczom... może trochę. Ale na pewno osobom, które chcą sprzedawać w sieci internetowej.

      Usuń
  5. Nawet nie wiedziałam, że trzeba zebrac określona ilośc osób, żeby ksiązka została zakupiona do biblioteki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D tak mi się wydaje, bo co roku proponuję ich kilkadziesiąt i nie wszystkie są realizowane. Wywnioskowałam więc, że może to mieć związek z ilością chętnych.

      Usuń
  6. Coś dla mnie ;) Malo blogerek/blogerów mówi o takich książkach

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka dosyć ciekawa :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli ktoś szuka tego typu publikacji, to ta może być świetna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka jest bardzo przydatna dla ekspertów IT i jest obowiązkowa. Ja także laicy, którzy nie rozumieją IT, odczuwają potrzebę przeczytania tej książki.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie słyszałam o tej książce : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie tematem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. IT teraz reklamuje się, że potrzebuje kobiet.

      Usuń
  12. Tym razem to nie jest książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka raczej nie dla mnie.
    Nie wiedziałam że musi być odpowiednia ilość osób chętnych do przeczytania książki, by biblioteka ją zakupiła
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wywnioskowałam z doświadczeń. Te bardziej popularne które proponowałam zazwyczaj szybko były realizowane. Natomiast te mało popularne, nieraz przez 3 lata nie były.

      Usuń
  14. Myślę, ze ta ksiażka by mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie znowu ambitnie :) Twój blog zdecydowanie wyróżnia się spośród innych tematyką, bo którą sięgasz. Aż mi głupio, że ja czytuję takie błahe romanse.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! Taki mam zawód, mam nadzieję zostać na Uczelni, ale kto wie... ;) Ja lubię Twój blog, bo piszesz ładne recenzje książek, nawet jeśli są to romanse.

      Usuń
  16. Bardzo ciekawa pozycja :) Kiedyś interesowałam się tym tematem, więc może warto odświeżyć sobie tę wiedzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. To może następnym razem trafię... Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  18. myślę, że to kolejka książka, którą bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nikt by mnie nie zmusił, do jej przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak ktoś chce poszerzyć swoją wiedzę ta książka będzie dla niego strzałem w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej prowadzi krok po kroku po początkach. Dla poszerzających wiedzę polecam książki naukowe. Dziękuję za odwiedziny!

      Usuń
  21. Jest to na pewno bardzo dobra pozycja dla tych , którzy chca poszerzyć swoja wiedzę w tej tematyce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej prowadzi krok po kroku po początkach. Dla poszerzających wiedzę polecam książki naukowe. Dziękuję za odwiedziny!

      Usuń
  22. Książka spodoba się osobom, które interesują się taką tematyką, ja się jeszcze nad nią zastanowię. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Zapraszam w piątek po nową recenzję!

      Usuń
  23. Tematyka nie z mojego obszaru zainteresowań, ale gdybym potrzebowała takich informacji to pewnie bym do niej zajrzała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chyba nie dla mnie. Branża IT to zupełnie nie moje klimaty :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję za odwiedziny. Może w ten piątek przypadnie Ci do gustu książka.

      Usuń
  25. przynajmniej język jest prosty - za to szanuję takie książki najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D tak są skierowane do osób początkujących i takich, które szukają poradnika krok po kroku.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.