2 października 2020

Książka Czyjaś Córka David’a Bell’a Elżbieta Rogalska 2020


Książka Czyjaś Córka David’a Bell’a Elżbieta Rogalska 2020

 


Oj wciągnęła mnie ta

książka, David’a Bell’a pt. Czyjaś córka

, niesamowicie. No tak, kto by się nie chciał dowiedzieć co się stało z zaginionym dzieckiem, czy zostanie uratowane itd. Thriller, który na 456 stronach opowiada to co się działo w ciągu 12 godzin podczas poszukiwań zaginionej dziewczynki. Sytuacja dość skomplikowana, ponieważ przed laty ginie inna dziewczynka- zostaje porwana, jest bardzo, bardzo podobna do tej dziewczynki co zaginęła obecnie, dodatkowo matka dziewczynki dopiero po 10 latach powiedziała swojemu byłemu, że to jego dziecko, chociaż pewności nie ma Michel Frazier rzuca się w wir pracy nad odnalezieniem być może swojej córki.

Podobało mi się w

książce Czyjaś córka David’a Bell’a

to, że sytuacja została przestawiona z co najmniej trzech różnych perspektyw. Widzimy co sądzi Michel – być może ojciec dziewczynki, co sądzi jego obecna żona, co myśli jego była a matka zaginionej dziewczynki, dodatkowo oddzielnie zostają wprowadzone informacje od dwójki policjantów prowadzących śledztwo, których myśli też czasami zostają w tej książce oddzielone od siebie. Wszystko to sprawia, że czytelnik zostaje wrzucony w wir zdarzeń, które bardzo mocno go wciągają, widzi rozważania właściwie nad wszystkim i każdego, być może snuje swoje własne dzięki temu, pragnie pomóc chociaż go tam nie ma, no i fakt, że to fikcja ;) więc nie ma w czym pomóc.

Narracja w

książce Czyjaś córka David’a Bell’a

jest pisana tak wartką akcją, że naprawdę trudno oderwać się od tej książki, pomimo, że dla niektórych może wydawać się być cegłą. Dla mnie była w sam raz, może skrócić by się dało o 30 stron, ale być może wtedy nie przekazano by wystarczająco informacji czytelnikowi. Autor używa słów tradycyjnych, mało skomplikowanych, ale za to układa je w dość długie zdania, zarówno w dialogach jak i opisach. Dzięki temu czytelnik poznaje bohaterów dość dobrze. To też ukazuje jak dobrze autor potrafił wykreować te postacie. Naprawdę nietrudno w dialogach poznać kto wypowiada daną kwestię. Rys psychologiczny bohaterów jest świetnie skonstruowany.

Zobacz również:

Książka Drapieżnik. Prawdziwa historia najbardziej nieuchwytnego mordercy XXI wieku Maureen’a Callahan’a Elżbieta Rogalska 2020

Książka Łaska Anny Kańtoch Elżbieta Rogalska 2019

 Elżbieta Rogalska

Kup Tekst ode mnie

47 komentarzy:

  1. Elu cieszę się, że polecasz tę książkę, bo leży już u mnie dość długo i czas wreszcie się za nią zabrać. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie będziesz się nudziła! :) szybko i przyjemnie minął mi czas podczas czytania tej książki.

      Usuń
  2. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą książką, więc z pewnością przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i dobrze ją wspominam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Temat książki mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest ciekawy. Każdy rodzic i dobry człowiek chce dobra dla dzieci.

      Usuń
    2. To prawda :) stawia to jako priorytet :)

      Usuń
    3. Dlatego taki temat jest wdzięczny i ujmujący.

      Usuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale zachęciłaś mnie, by dać owemu tytułowi szansę. Poza tym, lubię wszelkiego rodzaju thrillery. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) naprawdę mega się czyta! Miałam wrażenie, że czytałam już kiedyś tak skonstruowaną narrację ale to nie był ten autor na 100%, więc szukam w pamięci któż to mógł być.

      Usuń
  6. Bardzo lubię tego typu thrillery, więc chętnie przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka w moim typie, lubię książki, w których sytuacje są przedstawione z perspektyw różnych bohaterów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dają więcej światła na sprawę. Myślę, że dzięki temu czerpie się jeszcze większą radość z czytania.

      Usuń
  8. Bardzo lubię, kiedy historia przedstawiana jest z kilku perspektyw

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawi mnie ta książka i na pewno za jakiś czas po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka nawet mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie książki, od których ciężko się oderwać i lubię dawać się im wciągać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. „Autor używa tradycyjnych słów, nieskomplikowanych”… cóż, to właśnie wyjaśnienie tej książki sprawiło, że chciałem ją przeczytać.

    Dziękuję za polecenie tej pięknej książki, ElaR.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) właściwie to trudne używać prostych słów ale napisać taką ciekawą książkę.

      Usuń
  13. Myślę, że mnie też by wciągnęła. A temat, niestety, aktualny...

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam już recenzję tej książki i również była ona korzystna. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny klimat aczkolwiek myślę że bym się chyba troszkę pogubiła. Ale lubie takie tematy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie wszystko oddziela autor, każda perspektywa wskazuje od razu kto ją prezentuje.

      Usuń
  16. Przeczytałam kilka dwie książki o takiej tematyce. Tę też bym przeczytała. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... Dzieci to najbardziej poruszający temat.

      Usuń
  17. klimat myślę że spodobałby mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam taką kolejkę książek do czytania, a tę chętnie bym w nią wcisnęła :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak zawsze sięgam po obyczajówkę tak tym razem mogłabym się skusić na książkę w takim klimacie jak ta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że spodobała by się Tobie, jest dość subtelna, bardziej osadzona w emocjach niż drastycznych opisach.

      Usuń
  20. Aż taka dobra? No to zdecydowanie muszę po nią sięgnąć!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.