10 października 2020

Książka Przełęcz Diatłowa. Tajemnica dziewięciorga Anny Matwiejewnej Elżbieta Rogalska 2020

Książka Przełęcz Diatłowa. Tajemnica dziewięciorga Anny Matwiejewnej Elżbieta Rogalska 2020

 


Spędź cztery godziny na humanistycznej relacji bohaterki, która pisze książkę na temat tragedii, która miała miejsce na Przełęczy Diatłowa, od której zresztą pochodzi jej nazwa. Do dzisiaj nie została rozwiązania zagadka śmierci 9 podróżników w góry, w śniegu, o temperaturze -25 stopni Celsjusza, w Rosji.

Autorka

książki Przełęcz Diatłowa. Tajemnica

dziewięciorga połączyła napisanie zwykłej powieści z literaturą faktu. Mnie osobiście się ten pomysł bardzo podoba. Znalazłam wiele wspólnych wątków tworzenia przez bohaterkę książki, a metodologią badań społecznych opartych na tradycji naturalistycznej. Jest to książka powiadająca historię kryminalną w sposób bardzo humanistyczny, osobisty, empatyczny, z dodatkiem zebranych materiałów. Dzięki takiemu zabiegowi każdy czytelnik może na podstawie tych dokumentów napisać własną wersję takiej książki. Może co niektórzy krytycy zastanowią się czy potrafią lepiej? Nie znalazłam jeszcze książki, która łączyłaby w sobie literaturę faktu, kryminał, powieść obyczajową i elementy metodologii badań humanistycznych. Zatem jest to coś zupełnie nowego. Choć jak zawsze nawiązuje do tradycji, bez której nic by nie istniało.

Najważniejsi są ludzie, bez człowieka żaden pomysł nie byłby wart zachodu, bo kto by podziwiał, kto by się cieszył, kto by kontemplował, kto by kupił etc. Dlatego poruszony temat w

książce Przełęcz Diatłowa. Tajemnica dziewięciorga Anny Matwiejewnej

jest według mnie bardzo ważna. Szczególnie, że Rosjanie słyną z ostrzeliwania i wystrzeliwania pocisków bez kontroli, na przestrzeni ostatnich lat jest to aż nader widoczne.

W

książce Anny Matwiejewnej Przełęcz Diatłowa. Tajemnica dziewięciorga

pokazano wszystkie możliwe scenariusze tego kto jest winny śmierci 9ciu młodych, doświadczonych w tego typu wyprawach osób. Pomyślano nawet wersję z kosmitami. Ciekawa jestem czy wymyślilibyście jeszcze jakąś wersję wydarzeń?

Zobacz również:

Książka Upadek Gondolinu J.R.R. Tolkiena Elżbieta Rogalska 2020

Książka Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka Józefy Bałachowicz i Ireny Adamek Elżbieta Rogalska 2019

 Elżbieta Rogalska

Kup Tekst ode mnie

53 komentarze:

  1. Jestem naprawdę bardzo ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam w tym roku również inną wersję tego samego tematu.

      Usuń
  2. Przeczytam, dla tego ważnego tematu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i mam na swojej półce. Jest super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że taka inna niż inne o faktach z przełęczy Diatłowa.

      Usuń
  4. Zaciekawiła mnie ta książka, będę ją miała na uwadze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam różne opinie o tej powieści, ale jestem jej bardzo ciekawa. Dlatego prędzej czy później chcę ją przeczytać. Swoją drogą, grałam kiedyś w grę Kholat, która bierze na warsztat temat przełęczy Diatłowa, pozwalając odbyć specyficzną, acz bardzo klimatyczną wyprawę w owe rejony. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, ciekawe spostrzeżenie, dzięki za nazwę gry.

      Usuń
  6. Książka wydaje się być ciekawa :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawdziwa zagadka, wokół narosło sporo teorii spiskowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na kanale stanowo - kryminalnie na youtube jest nawet o tym chyba 1godzin i 30min filmik na temat tych teorii... :)

      Usuń
  8. Takie połączenia kryminału i faktu w powieść są ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeszcze takiego połączenia nie czytałam, to była taka pierwsza powieść.

      Usuń
  9. Czuję się nią zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiem, komu mogę polecić tę książkę i na pewno to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała recenzja. Książka bardzo, bardzo mnie zaciekawiła :) Lubię takie tematy, takie nuty zagadki. Myślę, że mogłabym się wciągnąć :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Myślę, że mogłaby się Tobie spodobać.

      Usuń
  12. O tej sprawie już naczytałam się mocno a i chyba tajemnicy już tu nie ma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadal nie wiadomo co rzeczywiście się stało. Dlatego powstają coraz to nowe książki w temacie.

      Usuń
  13. Zdecydowanie mam ochotę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę przyznać, że to ciekawy pomysł na książkę. Z chęcią po nią sięgnę :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie również książka zainteresowała, więc też na pewno za jakiś czas po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam też filmik z działu kryminalnie na kanale youtube Stanowo

      Usuń
  16. nie czytałam, ale chętnie zajrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. oj aż mnie oczka świecą do takiej książki:D lubię taki klimat

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam historię, ale samej książki nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) kiedyś było o niej głośno i co jakiś czas powraca ta tragedia.

      Usuń
  19. Mogłabym spróbować ją przeczytać :) Myślę, że by mnie pozytywnie zaskoczyła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, to też taka przestroga dla młodzieży, a propo wypraw w góry. Tragedia pomimo ogromnego doświadczenia...

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Tak, myślę, że może zainteresować, szczególnie młodzież.

      Usuń
  21. Mam tę książkę na mojej liście. Ostatnio czytałam inną publikację na temat tej tragedii i bardzo mi się spodobała. Naprawdę, niesamowite jest to jak wiele teorii powstało na temat tego zdarzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest ich co niemiara! Też mam zamiar jeszcze dodać recenzję innej książki w tym samym temacie.

      Usuń
  22. Kolejna interesujaca lektura❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tragedia pomimo doświadczenia, myślę, że to dlatego tak się zastanawiamy co się stało.

      Usuń
  23. Od jakiegoś czasu "chodzi za mną" ta książka i muszę w końcu po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  24. Podoba mi się, ze przedstawiono kilka scenariuszy

    OdpowiedzUsuń
  25. Słyszałam kilka teorii spiskowych na temat tego wydarzenia. Z czystej ciekawości chętnie przeczytam przy tzw. okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zapowiada się bardzo ciekawie, chętnie ją poznam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie słyszałam i tej książce jednak o tejże tragedii tak. Książka warta przeczytania :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że sporo tajemnic odkrywa i kilka spisków obala.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.