30 kwietnia 2021

Książka Wielkie Kłamstewka Liane’y Moriarty blog Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Wielkie Kłamstewka Liane’y Moriarty blog Elżbieta Rogalska 2021

 


Niesamowicie wciągająca książka. Wydarzenia aż płyną, chce się czytać dalej i dalej… Chyba aż ją kupię sobie! Cudowna, szczególnie, że zazwyczaj nie lubię tego typu książek, a tu jednak! Ma to coś… Akcja tak zbudowana, że nie można się oderwać nawet na moment, ponieważ chce się dowiedzieć co będzie dalej i co najważniejsze w tej książce: Co się stało i kto to zrobił, jak do tego doszło i co dalej? Nie dziwię się, że powstał serial na podstawie tej książki – nie oglądałam więc nie będę mówić czy fajny czy może psuje książkę.

Ah! Madeline przypominała mi czasami mnie… Zdecydowanie poza ubiorem! Mam na myśli charakter, czyli postawę waleczną wobec Mam Pazi, w moim przypadku wobec strasznych osób nękających cudowne aniołki – tak ostatnio przestałam udawać, że czegoś nie widzę i zaczęłam bronić to co jest warte obrony. Hmm ciekawe, w sumie, może dlatego tak mi się podoba ta

książka Wielkie kłamstewka Liane Moriarty?

Stpehen King pisze o niej: „Piekielnie dobra książka. Śmieszna i straszna”. Zdecydowanie zgadzam się z tą opinią. Pokazuje jak zachodnia część społeczeństwa uwielbia kłamać i rozrabiać w najdrobniejszych kwestiach życia codziennego.

Książka Wielkie kłamstewka Liane Moraiarty

ukazuje ludzką zawiść, chęć zemsty, potargane psychiki ludzkie i zakłamanie społeczeństwa Amerykańskiego które uśmiecha się a myśli coś innego. Myślę, że i do naszego kraju powoli dociera podoba mentalność.

Dla mnie ogromnym plusem

książki Wielkie Kłamstewka Liane Moriarty

jest postać Madeline wobec nowo przybyłej Jane i jej synka Zyggiego. Takie biedne, przestraszone „szare myszki” potrzebują kogoś w rodzaju tej bohaterki, która traktuje Jane jak młodszą siostrę, ratuje ją z przeróżnych opresji, nawet z zapomnienia brystolu na "drzewo rodzinne" do przedszkola. Myślę, że ta książka podoba mi się też dlatego, że jest nieco o dzieciach i o tym, że dzieci też mogą kłamać z różnych pobudek. Zresztą jest na ten temat naukowa książka: Kłamstwo dzieci.

Podsumowując zdecydowanie polecam

książkę Wielkie kłamstewka Liane Moriarty
. Świetnie poprowadzona charakteryzacja psychologiczna bohaterów. Akcja goni akcję. Łakniemy się dowiedzieć kto skrzywdził Amabellę i co to za morderstwo? Bo książka rozpoczyna się od zagadkowego morderstwa, które odkrywamy dopiero na koniec.

Zobacz również:

Książka Czyjaś Córka David’a Bell’a Elżbieta Rogalska 2020

Książka Zniknięcie Annie Thorne C.J. Tudor Elżbieta Rogalska 2019

 

   Kup Tekst ode mnie

40 komentarzy:

  1. To jedna z moich ulubionych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, trzeba przyznać, że mimo braku literackości takie wiesz, to ma to coś ta książka. To chyba druga książka tej autorki, która mi się podoba.

      Usuń
  2. Kusisz, i to bardzo. :) Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ta książka ma ogromną szerzę fanów.

      Usuń
  3. Słyszałam o tej książce i serialu, ale jakoś nie miałam jeszcze okazji poznać owej historii w żadnej formie. A teraz narobiłaś mi apetytu na powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) widać, że byłą pisana z tzw. weną.

      Usuń
  4. Świetna książka, którą i ja polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, jest warta polecania. Można się przy niej odprężyć ale niesie też coś ze sobą do przekazania.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. :) myślę, że to dobra rozrywka na weekend.

      Usuń
  6. Dam się namówić na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czytam Twoje wpisy na blogu i myślę, że mogłoby się Tobie spodobać, mimo, że to taki trochę kryminał.

      Usuń
  7. Wow, ta książka otrzymała komentarze znanych pisarzy ... co świadczy o dobrej książce.
    Tak bardzo chcę przeczytać książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) wiesz, na rynku bestsellerów książkowych panuje nepotyzm - masz znajomego albo znajomy ma znajomego i masz większe szanse - takie kiczowate książki dostawały bestsellerami, że aż trudno uwierzyć.

      Usuń
  8. Książki nie znam. Widziałam serial i mi się podobał. Najbardziej postać Jane i jej syna, o których wspomniałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) osoby, które napływają do społeczności nagle, zawsze mają trudno, ponieważ społeczność ta już się zna, a nowi przybysze to obcy.

      Usuń
  9. Chętnie zapoznam się z treścią tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pomimo, że to kryminał, uważam, że spokojnie możesz ją przeczytać.

      Usuń
  10. Anonimowy01 maja, 2021

    Książka zapowiada się ciekawie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że można spokojnie zaryzykować jej czytanie wieczorami.

      Usuń
  11. Coś dla mnie, będę miała tę książkę na uwadze;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) można zabrać ją w podróż albo na polane. Fajna forma rozrywki.

      Usuń
  12. Książki nie czytałam, ale w planach mam serial. Może nawet wykorzystam majówkę, skoro już mi o nim przypomniałaś, a pogoda pod psem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cudownie jest ją czytać, więc polecam na cokolwiek. :)

      Usuń
  13. Witam serdecznie ♡
    Jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać, ale wiele o niej słyszałam :) Książka na pewno jest świetna i mam ją na uwadze :) Wspaniała recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt się przy niej nie będzie nudził. :)

      Usuń
  14. Lubię tę książkę ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Ma w sobie taką lekkość ale w dobrym znaczeniu.

      Usuń
  15. Słyszałam o niej wielokrotnie, ale sama nie miałam przyjemności się z nią zapoznać, chyba wreszcie się za nią zabiorę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może teraz znajdziesz czas, po liceum. :)

      Usuń
  16. nie czytuję takich książek:) ale polecę dalej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm, to może poleć mi tytuł który lubisz? :)

      Usuń
  17. pierwszy raz spotykam się z tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) w sumie nie jest mocno znana. Raczej tak przeciętnie, chyba bardziej za sprawą serialu.

      Usuń
  18. Próbowałam przebrnąć przez serial, ale nie dałam rady :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D a nie widziałam jeszcze... Jakoś się złożyło,że najpierw przeczytałam książkę. Może dlatego, że generalnie wolę literaturę od seriali.

      Usuń
  19. This book seems very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/05/chanel-n5.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam tę książkę w planach już od jakiegoś czasu. Jestem jej bardzo ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to dobra książka na tak zwane oderwanie się od problemów własnych.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.