9 kwietnia 2021

Książka Tragedia na Przełęczy Diatłowa. Historia bez końca Alice Lugen Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Tragedia na Przełęczy Diatłowa. Historia bez końca Alice Lugen Elżbieta Rogalska 2021

 


Czytałam już książkę na temat tej okropnej tajemnicy, oglądałam też filmik na kanale YouTube Stanowo w dziale kryminalnie. Dzisiaj zaprezentuję nową pozycję wydawniczą w tym temacie z wydawnictwa Czarne, z roku 2020, więc jest to nowość, odświeżająca starą historię, która jeszcze nie została wyjaśniona.

Okładka książki Tragedia na Przełęczy Diatłowa. Historia bez końca Alice Lugen

wskazuje, że jest to sprawa archiwalna, widzimy na niej czarno białe zdjęcie turystów na śniegu, podczas szykowania miejsca na spoczynek. W śniegu spoczynek jest trudno przygotować, trzeba umiejętnie zrobić podłoże pod namiot, tak aby samemu nie przesiąknąć mokrym śniegiem, tak żeby śnieg nie zapadł się pod naszym ciężarem. A pamiętać trzeba, że drużyna Diatłowa liczyła co najmniej 9 osób, a prawdopodobnie było ich 11. Reszta kadru to wystające kawałki krzewów oraz śnieg i nad nim kawałek nieba z widokiem na góry w śniegu. Na okładce widać czarne napisy informujące kto jest autorem i dużo większe czerwone napisy z tytułem książki.

Książka Tragedia na Przełęczy Diatłowa. Historia bez końca Alice Lugen

to zbiór faktów. Nie tylko faktów na temat całej sprawy, tajemnicy śmierci turystów ale też na temat samych turystów sprzed wyruszenia na wyprawę. W niej można znaleźć również informacje jak przygotować dobre posłanie na śniegu, pod namiot. Co trzeba zabrać ze sobą żeby nie zginąć. Wskazuje również jak ważny jest dobór różnorodnych charakterów do takiej wyprawy.

Książka Tragedia na Przełęczy Diatłowa. Historia bez końca Alice Lugen

zaczyna się od podania informacji na temat prokuratora, który uparcie chciał rozwikłać zagadkę, a którą to trudno rozwikłać ze względu na polityczne niesnaski. Następnie autorka przedstawia Uniwersytet w Rosji i ówczesną politykę gospodarczo-demograficzną tego kraju, informując, że władza nie chciała żeby młodzież naśladowała swoich zachodnich kolegów, głównie z Ameryki, żeby nie spędzała czasu tylko na konsumowaniu. Władza partii komunistycznej pragnęła żeby młodzież z Rosji osiągała trudne rzeczy, jakimi są wspinaczki górskie. Rozwinęła więc silnie koła turystyczne na uniwersytecie, z czasem dając różnorodne medale i odznaczenia za osiągniecia w tej dziedzinie dla swoich studentów. Tam właśnie zrekrutowali się Diatłowcy.

Następnie w

książce Tragedia na Przełęczy Diatłowa. Historia bez końca Alice Lugen
dowiadujemy się jakie były życiorysy Diatłowców: Diatłow Igor, Doroszenko Jurij, Dubinina Ludmiła, Kolewatow Aleksander, Kołmogorowa Zinaida, Kriwoniszczenko Gieorgij, Słobodin Rustem, Thibeaux-Brignolle Nikołaj i Zołotariow Siemion. Wszyscy studiowali na Politechnice Uralskiej. W kolejnym etapie książka ukazuje jak turyści przedzierali się na szczyt Otortenu w Uralu Północnym, w roku 1959. Na koniec przedstawione są różne wizje tego jak doszło do tragedii. Nie brakuje też krytyki polityki rosyjskiej, która zdaniem autorki mogła tuszować prawdziwe wydarzenia tamtej nocy.

Zobacz również:

Książka Przełęcz Diatłowa. Tajemnica dziewięciorga Anny Matwiejewnej Elżbieta Rogalska 2020

Książka Archiwum Stiega Larssona Jana Stocklassy Elżbieta Rogalska 2019

 

   Kup Tekst ode mnie


38 komentarzy:

  1. Na ten temat oglądałam tylko horror. Chętnie zgłębiłabym tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie wiedziałam, że jest film z gatunku horror, dotyczący tej tragedii młodych osób. Muszę poszukać.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawi mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba jedna z najsłynniejszych tragedii podróżniczych.

      Usuń
  3. Słyszałam o tej książce, ale sama jeszcze jej nie czytałam. Mam jednak nadzieję, że uda mi się to nadrobić, bo jestem bardzo ciekawa tego tytułu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) powstały już 3, a może i więcej, książki na ten temat. Osobiście widziałam 3, z czego czytałam 2.

      Usuń
  4. Słyszałam o tej sprawie, intrygująca książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jedna z bardziej popularnych spraw kryminalnych w Rosji.

      Usuń
  5. Ano własnie, jak zobaczyłam tytuł, to pomyślałam, że czytałam - ale to musiałą byc inna książka, ta jest zbyt nowa, żebym mogła mieć ją w swoich rękach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) możliwe! Książek na ten temat, o których słyszałam, jest 3.

      Usuń
  6. Bardzo zainteresowała mnie ta książka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, lubisz kryminalne sprawy. Do tego ta jest prawdziwa!

      Usuń
  7. Temat mi znany. Chętnie dowiem się czegoś więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo materiału jest na ten temat nie tylko w książkach ale też w sieci.

      Usuń
  8. Thank you for sharing one more interesting book.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/04/viktor-rolf-bonbon-vs-hugo-boss-scent.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam różne artykuły o tej historii, ale na książkę też mam wielką chęć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, książki ładnie segregują informacje.

      Usuń
  10. Nie dziwi mnie to, że Rosjanie chcieli coś ukryć. Chyba nikogo nie dziwi. Przykre jest w takich tragediach to, że bliscy nie poznają prawdy, co tam się zdarzyło, jaka była prawda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D to prawda. Rosja tak się właśnie kojarzy, z matactwami. :)

      Usuń
  11. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła, ale kogoś na pewno zainteresuje :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak! Sporo osób już pisze, że ich ciekawi.

      Usuń
  12. Chcę od razu przeczytać tę straszną książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w końcu to prawdziwe wydarzenia. Szkoda młodych i zdolnych...

      Usuń
  13. Muszę wreszcie poznać tę historię - tym bardziej, że wokół tej sprawy naroslo wiele mitów/hipotez.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ponieważ nikt nie jest w stanie określić co się działo w 100%. Właściwie trudno się dziwić, śnieg który zaciera ślady... zwierzęta które zacierają ślady... trudna sprawa.

      Usuń
  14. oglądałam film o tej tragedii i bardzo mnie ta sprawa zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że pomimo tylu lat, które minęły, nadal wzbudza trwogę.

      Usuń
  15. W sumie nigdy się nie zagłębiałam w ten temat. Niczego nie czytałam ani nie oglądałam ale może kiedyś się zaciekawię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak uważasz. Generalnie sprawę znają osoby, które lubią kryminały. :D

      Usuń
  16. Słyszałam o tej książce i nawet mam ją w planach. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plany są fajne, zwłaszcza jak ma się czas na ich realizację.

      Usuń
  17. Słyszałam trochę o tej historii, ale książka przede mną.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) warto przeczytać. Podobno jest ich aż 3.

      Usuń
  18. This book look very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/04/vichy-aqualia-thermal-rehydrating-rich.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam trochę o tej tragedii. Z chęcią przeczytam książkę, żeby dowiedzieć się czegoś więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ta propozycja jest bardziej wierna faktom. Poprzednia, którą recenzowałam jest z domieszką fabuły, taka nieco powieść-faktowa.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.