24 stycznia 2021

Książka Fanfik Natalii Osińskiej Elżbieta Rogalska 2020

 

Książka Fanfik Natalii Osińskiej Elżbieta Rogalska 2020

 


Mam takie dość mieszane odczucia po przeczytaniu tej książki. Może dlatego, że skierowana jest do młodzieży i ich rodziców. Dodatkowo młodzieży raczej takiej problemowej. Tak sobie pomyślałam, a co, gdyby nie było Leona, bo taka postać rzadko występuje w rzeczywistości – jak wtedy poradziłby sobie Fanfik.

Książka Fanfik Natalii Osińskiej

opowiada o dorastającej dziewczynce, która chce być chłopcem. Ma szczęście, ponieważ zanim się zmienia w chłopca, zakochuje się  w niej kolega ze szkoły – Leon. Właściwie gdyby nie on, to nie wiem co by było z Tosią.

Nie wiem czy to taki dobry przekaz płynie z tej książki. Z jednej strony

Fanfik Natalii Osińskiej

pokazuje negatywne aspekty chęci zmiany płci, troskę rodziny. Z drugiej strony pokazuje, że można dziecku pozwalać na różne rzeczy – kaprysy. A jeszcze z trzeciej strony, taki idealny świat w jakim jest osadzona główna bohaterka, w rzeczywistości nie istnieje, i takiej osobie byłoby znacznie trudniej. Ogółem: trochę bałabym się dać dziecku tą książkę, że pomyśli podobnie, zainspiruje się, a później będzie przeżywać piekło w szkole.

Dlatego

książka Fanfik Natalii Osińskiej

, w mojej opinii, powinna być skierowana bardziej do rodziców, młodzieży raczej większej, w wieku: 20+. Nie wiem czy młodsze osoby pojęłyby sens między wierszami pisany, istnieje moja taka obawa. Pewnie też zależy od osobowości i charakteru, niektóre dzieci dojrzewają szybciej. Jednak jak mam być szczera – to praktycznie każdy człowiek przechodzi taki okres zwątpienia w swoją płeć, u jednych trwa dłużej, u innych krócej. Ważne żeby jednak treści takie nie dotarły do takiej poszukującej osoby. Taka jest moja opinia, a znam osobę, której nieodpowiednia treść serialu trochę zepsuła psychikę.  Osoba ta nie była młoda, więcej niż 18letnia. Ogólnie w ocenie językowo –treściowo – tematyczno – gatunkowej, takie mocne 6/10.

Zobacz również:

Książka "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" Taylor Jenkins Reid Elżbieta Rogalska 2019

Książka 13 powodów Jay Ashera Elżbieta Rogalska 2020

 Kup Tekst ode mnie

47 komentarzy:

  1. Raczej nie dla mnie książka, skoro jest skierowana do rodziców młodzieży ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej w ogóle o tej książce. Póki co mam za małe dzieci na tego typu literature.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ogólnie jest dość taka trudna, nie płynie. Jak na książkę dla młodzieży chyba zbyt się dłuży.

      Usuń
  3. Na razie mówię pas, bo chyba nie odnalazłabym się w fabule :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, trudno to sobie pewnie wyobrazić.

      Usuń
  4. Nie znam kompletnie niczego tej autorki, ale chyba to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Może przeczytam. Temat na pewno wart zainteresowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) trudny ale ważny z punktu widzenia nastolatka.

      Usuń
  6. Coś zupełnie mnie nie ciągnie do tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D mnie ciekawiło ale style jest taki nie do końca dla mnie.

      Usuń
  7. Za jakiś czas będę miała komu polecać tego typu książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Tym razem to nie do końca moje klimaty. Muszę odpuścić, ale mam komu polecić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się temat poruszony w tej książce, ponieważ omawia psychologię między rodzicami a dziećmi, które często mają sprzeczne myśli.
    Dobra recenzja ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oj tak komunikacja interpersonalna w rodzinie to trudny ale i ważny temat.

      Usuń
  10. książka z ciekawą historią o charakterze i osobowości nastolatka, który wątpi we własną tożsamość. Ta książka jest równie dobra psychicznie dla rodziców nastolatków.
    Książki zawierające przesłania moralne o tym, co jest dobre, a co nie. Dzięki za udostępnienie.
    Miłego tygodnia.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zupełnie nie mój target, dlatego nie mam w planach sięgać po tą książkę. Ale okładka bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  12. nie wiem czy to dla mnie:) preferuję inny typ lektury

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba nie do końca ksiązka dla mnie ale ciekawa okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka poruszająca bardzo ciekawe zagadnienia. Będę mieć na uwadze!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję za odwiedziny. W Polsce to dość nowy ale też ukrywany problem młodzieży.

      Usuń
  15. Książki nie znam, ale tematyka rzeczywiście bardzo trudna, nie dla każdego. Sama nie wiem, czy bym się w niej odnalazła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W naszym państwie takie tematy chowa się w zacisze domowe.

      Usuń
  16. Tym razem odpuszczę sobie tą pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znałam tej książki, ale z ciekawości może skusiłabym się ją przeczytać.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, temat ciekawy, ujęcie zbyt ułagodzone, a narracja taka nie do końca płynąca.

      Usuń
  18. Wygląda na to, że to zupełnie nie mój target, więc nie będę sięgać po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D myślę, że z tą książką tak właśnie jest. Nie za bardzo trafiła Osińska z tematyką. W naszym państwie takie problemy są traktowane w sposób przemocowy i behawiorystyczny. Przecież do niedawna nawet próbowano leczyć "chorobę" za pomocą modlitwy - poważnie... mimo, że od lat 70-80 XX wieku, zostało uznane za coś "normalnego".

      Usuń
  19. Temat całkiem ciekawy, więc może dam tej książce szansę za jakiś czas. Nie mówię jej 'nie'. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka ciekawa, ale totalnie nie dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak jest taka nieprzystająca do rzeczywistości.

      Usuń
  21. Jakiś czas temu miałam ochotę na tę książkę, ale jakoś mi przeszło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) mi nie... i chyba nie masz czego żałować.

      Usuń
  22. Książka raczej nie dla mnie, no ale jakoś ktoś lubi takie to czemu by nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) wiem, Ty tak jak i ja wolisz listy Poetek. :)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.