20 lipca 2021

Książka Czas białych nocy Marii Paszyńskiej Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Czas białych nocy Marii Paszyńskiej Elżbieta Rogalska 2021

 


Książka dość specyficzna. To co w niej dobre to trochę ponad lekko literacki język i ciekawa historia miłości, trochę też wyraźnie zarysowani bohaterzy. Opowiada o trójce ludzi: bracie przeszywanym, siostrze i jej miłości, a jego przyjacielu. Wszystkich rozdziela wojna. Później jednak losy bohaterów zostają połączone. Wojna dotyczy przede wszystkim Ukrainy i Rosji, trochę też Polski ale główni bohaterowie nie są tylko Polakami. Ocenię na lubimyczytac na bardzo dobry.

Książka Czas białych nocy Marii Paszyńskiej

zachwyca przede wszystkim językiem. Lubię jak w książkach są opisy krajobrazu, a bohaterowie mówią coś więcej niż parę słów czy jedno zdanie. Wszystko to właśnie znajduje się w omawianej książce. Jeżeli znajdują się wyrazy obcobrzmiące, autorka wyjaśnia je w przypisach, więc raczej każdy poradzi sobie z narracją.

Książka Czas białych nocy Marii Paszyńskiej

opowiada o wojnie. Początek XX wieku przyniósł zmianę porządku społecznego, nie tylko w Europie ale też w Rosji i na Ukrainie. W pierwszym tomie z cyklu Wiatr ze Wschodu autorka kieruje czytelnika ku miłości w czasie wojny. Niestety dwoje ludzi zostaje brutalnie sprowadzonych na ziemię, a ich miłość zostaje naznaczona tragizmem dziejów.

Książka Czas białych nocy Marii Paszyńskiej

opowiada też o nienawiści i zdradzie przyrodniego brata wobec siostry. Nienawiść ta okraszona jest ideami faszystowskim, z których nie zdaje sobie sprawy Borys, nie wie, że kieruje się tzw. „czystością krwi” wywiedzioną od Hitlera. Od maleńkości Borys bardzo ale to bardzo nie lubi Anastazji. Dochodzi do bardzo nieprzyjemnych sytuacji, a ona, w dzieciństwie, czuje się bezpieczna tylko wtedy, gdy obok jest jej drugi brat (postać poboczna w całej książce). Właściwie to tyle napiszę, żeby nie spojlerować. Głównie w całej historii chodzi o miłość Kazimierza i Anastazji.

Zobacz również:

Książka Czas tajemnic Marzeny Rogalskiej Elżbieta Rogalska 2021

Książka Czas tęsknoty Adriana Grzegorzewskiego Elżbieta Rogalska 2019

 

   Kup Tekst ode mnie

 

30 komentarzy:

  1. To może być naprawdę ciekawa książka, ale jeszcze nie wiem czy sięgnę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to bardzo piękna seria o miłości i wojnie.

      Usuń
  2. Bardzo lubię prozę Marii Paszyńskiej. Mocno do mnie trafia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też ją lubię. Zaczęłam od tej serii ale myślę, że sięgnę też do innych jej książek.

      Usuń
  3. Czeka na czytniku w kolejce do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że warto poświęcić na nią czas wolny, np. przed snem.

      Usuń
  4. Będę wkrótce czytała tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam autorki, czy poza warstwą obyczajową jest także jakiś element edukacyjny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm można by się dopatrzeć np. o wojnie, jak się można zachować, czego unikać etc.

      Usuń
  6. Thank you for sharing one more interesting book.

    www.exclusivebeautydiary.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Być może skuszę się na tę książkę za jakiś czas. Nie mówię jej "nie". ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że jest warta przeczytania. Taka dająca do myślenia ale nie męcząca.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. :D czemu? Wrzucasz wiersze na swój blog, teksty piosenek, takie właśnie o miłości.

      Usuń
  9. Nazwisko autorki kojarzę, ale nie czytałam jeszcze żadnej jej książki. Interesuje mnie turecka seria spod pióra tej pisarki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ooo, chyba sięgnę po tę turecką serię.

      Usuń
  10. Czytałam serię Owoc granatu tej autorki i przepadłam :) Świetnie pisze, mega mi się podobają jej książki. Mam w planach serię Wiatr ze wschodu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Bardzo ładnie tworzy opisy krajobrazu, wydarzeń i bohaterów.

      Usuń
  11. Czytałam, ale nie sięgnęłam po kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) polecam! Druga część jest jeszcze lepsza.

      Usuń
  12. o kurcze okładka jest przepiękna:D pasuje do tematyki powieści idealnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, jeszcze kolorystyka odwołuje się do nadziei. :)

      Usuń
  13. Zdecydowanie moje klimaty! Nie słyszałam wcześniej o tej książce, muszę się za nią rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! MBP pewnie będzie miała, to znana autorka.

      Usuń
  14. Ciekawią mnie książki Paszyńskiej, byłam byłam kiedyś na jej spotkaniu autorskim :) P.S. Lostów oglądałam na CDA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo no tak na CDA jest wszystko! Polecam tę serię z pod pióra Paszyńskiej.

      Usuń
  15. Coś dla mnie, ostatnio polubiłam takie klimaty 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że możesz sobie tak zamiennie czytać: obyczajowa, kryminał. :)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.