4 września 2020

Książka Boski Znak Krzysztofa Bochus Elżbieta Rogalska 2020

 

Książka Boski Znak Krzysztofa Bochus Elżbieta Rogalska 2020

 


 

Dzisiaj mam dla was książkę kryminalną, sensacyjną, nieco thrillerową, a to oznacza, że z gatunku moich ulubionych. Jest to drugi tom cyklu pt. „Adam Berg”, jest to nowa książka, z roku 2020. Nie czytałam tomu 1, jednak fakt ten, praktycznie w ogóle nie przeszkadzał mi podczas czytania. Zakończenia można się nieco domyślać ale cała fabuła naprawdę trzyma w mocnym napięciu. Według mnie to przyjemna lektura, która ma 368 stron.

Krzysztof Bochus

stworzył ciekawego bohatera, którego umieszcza w nietypowych sytuacjach kryminalnych. W przypadku

książki Boski Znak

autor dysponuje wiedzą historyczno, plastyczno, szpiegowską. Cudownie mi się czytało o próbie odnalezienia ukrytych skarbów, które niekoniecznie są pieniędzmi czy złotem. Cała fabuła jest związana z zamkiem Czocha, który jest konikiem pewnego dziennikarza. Zatem dziennikarz ten specjalizuje się w historii tego zamku i wie o nim niemal wszystko. Pech chce, że zamkiem Czocha interesują się też bogaci przestępcy. Jak można się domyśleć dziennikarz zaczyna być prześladowany. Jak skończą się prześladowania? A może wcale się nie skończą, a wrogość przerodzi się w jeszcze gorsze zło? W końcu co ze skarbami ukrytymi w zamku Czocha? Jakie to skarby?

Każdy, kto chce poznać odpowiedź na te pytania powinien przeczytać

książkę Boski Znak Krzysztofa Bochusa.

Moim zdaniem jest ona napisana przystępnym językiem, jednak takim, który nie zubaża całej historii. Widać literacki talent autora. Objawia się on w naprawdę ciekawie zbudowanych zdaniach, tworzących miejsca, bohaterów, czas, akcję, historię, w taki sposób, że zostają pobudzone emocje czytelnika. Chce się czytać, czytać, czytać. Końcowe strony całej narracji mogą zbić z tropu niejednego Szerloka Holmesa (wiem, że imię pisze się inaczej, zobacz w google), warto dotrwać do ostatniej strony i przeczytać jeszcze epilog.

Dziennikarskie śledztwo w

książce Boski znak Krzysztofa Bochusa

jest na naprawdę wysokim poziomie. Myślę, że dziennikarze, którzy znają się na tym temacie, nie byliby zawiedzeni. Być może pozazdrościliby znajomości z piękną hakerką, jaka występuje na łamach tej książki. Kobiet jest zresztą kilka i każda jest ciekawie przedstawiona. Jak to w życiu bywa, są takie z pazurem, zmysłowe, inteligentne i niezbyt mądre. Zresztą bohaterów płci męskiej też jest sporo, a nie każdy z nich prezentuje coś więcej niż mięśnie. Zapomniałam dodać, że jest to historia związana ze sztuką, czyli przepiękna! Jak wiadomo sztuka i piękno pragną odkrycia.

Zobacz również:

Książka Las zna twoje imię Alaitza Leceaga Elżbieta Rogalska 2019

Książka Gertruda Hermanna Hessego Elżbieta Rogalska 2020

 Elżbieta Rogalska

Kup Tekst ode mnie

 

59 komentarzy:

  1. Jak zamek Czocha tonod razu mi się podoba! Będę miała na uwadze te książki. Lubię kryminały i właśnie o takiej obojętości najlepiej się czyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że to naprawdę dobrze poprowadzona historia.

      Usuń
  2. Mam zamiar przeczytać tę książkę :)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. z chęcią poznam całą książkę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach lekturę tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię książki kryminalno-sensacyjno-thrillerowe, więc to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dłuższego czasu mam w planach prozę tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tez lubię takie tematyki, więc moglabym się skusić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajnie, że jest forma i że poziom wysoki - to w przypadku tego gatunku wcale nie jest takie częste

    OdpowiedzUsuń
  9. Od pewnego czasu mam na oku nazwisko tego autora, lecz jeszcze nie przeczytałam nic z jego twórczości. Niemniej w końcu muszę sięgnąć po jakąś jego powieść - może np. właśnie po "Boski znak" albo po coś innego, zwłaszcza że lubię kryminały i thrillery. W tych kryminalnych seriach podoba mi się, swoją drogą, to, że zazwyczaj nie trzeba zaczynać od pierwszej części cyklu. Często bowiem główna intryga jest inna w każdym tomie, a tzw. kontynuacyjne aspekty dominują w osobistych sprawach bohaterów.
    Przy okazji dziękuję za odwiedzanie mojego bloga. Również obserwuję Twoją stronę - jako Julita. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie bardzo lubie kryminały, choc czasem cos takiego czytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) kryminały to zupełnie inny świat, którego w realu byśmy nie chcieli znać.

      Usuń
  11. cóż, historie szpiegowskie, takie jak w tej książce, są interesujące do przeczytania ..., czytając historie, które uważam za wiarygodne szpiegostwo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie mój gatunek. Zapisuję sobie tytuł na długie jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, jesień za pasem, więc myślę, że zdecydowanie czas pomyśleć o lekturach.

      Usuń
  13. Skoro zbija z tropu, musi być dobra. O to chodzi w tym gatunku. Coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Myślę, że to naprawdę dobry kryminał.

      Usuń
  14. Nie lubię takich książek, mam do nich za słabe nerwy :D Ale mój brat lubi ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... kryminały wymagają mocnej psychiki.

      Usuń
  15. Książka zbytnio nie jest dla mnie, ale na pewno znajdzie swoich czytelników :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam autora, ale skoro ma talent warto poznać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Jestem ciekawa jego kolejnych książek.

      Usuń
  17. Fajnie ze śledztwo jest na wysokim poziomie bo już nie raz czytałam takie buble ze po chwili mogłam się wszystkiego domyślic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D zależy jeszcze jak dobry ma się umysł do odkrywania zbrodni. Możliwe, że masz więcej niż przeciętny.

      Usuń
  18. ale mam chętkę na ową pozycję:D na pewno przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale czuję się zaintrygowana. Myślę, że skuszę się na nią, w któryś z długich, jesiennych wieczorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mam nadzieję, że będziesz ją miło wspominać.

      Usuń
  20. myślę, że to kolejna książka, na którą się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie miałam jej w planach, ale chyba zmienię plany :p

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie bym ja przeczytała :) wydaje mi się, ze by mnie wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Planuję poznać twórczość autora i tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Książka jak najbardziej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Brzmi ciekawie więc chętnie po nią sięgnę 😊

    OdpowiedzUsuń
  26. O ksiązce słyszałam sporo dobrego i muszę przuznać ,ze zapowiada się bardzo ciekawie :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. książka jak najbardziej w moim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zdecydowanie książka dla mnie, okładka też przyciąga wzrok :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.