4 stycznia 2022

Podsumowanie Roku 2021 Elżbieta Rogalska 2022

 

Podsumowanie Roku 2021 Elżbieta Rogalska 2022

 

W tym roku postanowiłam zwiększyć liczbę kategorii najbardziej podobających się książek w 2021 roku, które udało mi się zamieścić na blogu. Będę brać po uwagę: ilość komentarzy (1 książka), ilość wyświetleń (2 książki), książki debiuty, które mi się podobały (2-3 książki), książka ogólnie, o której nie mogę zapomnieć (X  książek).

Moja najulubieńsza z roku 2021:

Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2021


 

 

Najwięcej komentarzy od was zdobyły książki:

Książka Poławiaczki pereł . Pierwsze Polki na krańcach świata Uli Ryciak Elżbieta Rogalska 2021



Oraz:

Książka Stokrotki w śniegu Richarda Paula Evansa Elżbieta Rogalska 2021

 



Najwięcej oglądaliście książki:

Książka Szadź Igora Brejdyganta Elżbieta Rogalska 2021


Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2021 

                                                                 



Debiut, który przeczytałabym jeszcze X razy:

Książka Gwiazda szeryfa Aleksandry Borowiec Elżbieta Rogalska 2021

 

Książki o których nie da się zapomnieć:

Szczególnie skierowana do dzieci:

Książka Baśnie Śnieżnego Lasu Sophie Anderson Elżbieta Rogalska 2021





Najbardziej przypadła mi do gustu z całej serii, chociaż całość też jest dobra, noi zawiera mój wiersz:

Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2021



Tak dobrego thrillera z ogromną dozą literackości, dawno nie czytałam:

Książka Zło w cmentarnej górze Konrada Chęcińskiego Elżbieta Rogalska 2021



Książka historyczna, która zrobiła na mnie wrażenie szczegółami:

Książka Druga Wojna Światowa Tom 1 Księga 2 Winstona S. Churchilla Elżbieta Rogalska 2021



Biografia o niezwykle pracowitej kobiecie:

Książka Tove Jansson Mama Muminków Boel Westin Elżbieta Rogalska 2021



Książka z serii musisz przeczytać przed śmiercią:

Książka Słowik Kristin Hannah Elżbieta Rogalska 2021


Książka obyczajowa, którą polubiłam a nie mam w zwyczaju:

Książka Kres Czasów Marzeny Rogalskiej Elżbieta Rogalska 2021




Piękna książka zagraniczna, niezwykle literacka:

Książka Dworska tancerka Shin Kyung - Sook Elżbieta Rogalska 2021


Książka, która wiele pokazuje o współczesności i wojnie:

Książka Przewóz Andrzeja Stasiuka Elżbieta Rogalska 2021



Książka, która przywróciła mi wiarę w dobre kryminały literackie:

Książka Sekta Marka Stelara Elżbieta Rogalska 2021

 

 

 Mam nadzieję, że mój subiektywny wybór udanych książek oraz wasze ilościowe wybory przypadną wam do gustu. Napiszcie w komentarzu, którą z nich byście wybrali?????

 

 

   Kup Tekst ode mnie

 

51 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tę serię Anety Krasińskiej. Na pewno będę czytała Zło w cmentarnej górze oraz Słowika. Koniecznie muszę poznać twórczość Pana Marka ponieważ bardzo wiele dobrego o niej słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ta seria "Sekta" itd. jest na naprawdę wysokim poziomie literackim. Zwłaszcza jak na kryminał. Nie wiem czy po lekturze Marka Stelara spodoba mi się jakiś inny kryminał. :D

      Usuń
  2. Bardzo dobry wynik! "Słowik" to jedna z moich ukochanych lektur :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... Słowik Hannah jest naprawdę udaną lekturą, nie tylko literacko ale też fabularnie.

      Usuń
  3. Zdecydowania Churchill - chyba czytałem, ale w czasie studiów. Bardzo dobry wynik Elu, serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) haha wiedziałam, że wybierzesz Churchilla.

      Usuń
  4. Gdybym miała wybrać jedną do przeczytania w pierwszej kolejności, to chyba zdecydowałabym się na "Baśnie śnieżnego lasu". Jednakże bardzo też jestem ciekawa chociażby "Kotolotków", "Zła w cmentarnej górze" i "Sekty".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) polecam wszystkie. Myślę, że Baśnie pozwalają wrócić do dzieciństwa.

      Usuń
  5. Świetne zestawienie, Elu. ;) Wypożyczyłam ,,Słowika" i czeka na swoją kolej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że bardzo polubisz lekturę "Słowika". Bohaterowie są skonstruowani po mistrzowsku.

      Usuń
  6. Bardzo fajne podsumowanie, każdy wybierze cos dla siebie, zwłaszcza gdy się cos przeoczyło:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, warto zaglądać w podsumowania. Lubię je widzieć u innych bloggerów.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. :) "Słowik" pewnie by wygrał, to naprawdę udana książką. Można na niej uczyć się pisania własnych książek.

      Usuń
  8. Super podsumowanie! Niektóre książki przegapiłam, więc chętnie wrócę do Twoich recenzji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tyle czytam, że nawet nie zdążam wszystkiego dodać na blog. Dziękuję za miły komentarz!

      Usuń
  9. Dworska tancerka to świetna książka. Bardzo ciekawe podsumowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... W Dworskiej Tancerce najbardziej podobał mi się styl pisania, narracja jak u mistrza.

      Usuń
  10. Muszę przeczytać "Gdy powrócił spokój" ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zdecydowanie polecam! Moim zdaniem to najlepsza powieść obyczajowa jakie ostatnio czytałam.

      Usuń
  11. "Poławiaczki pereł": tę książkę bym chętnie przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że też mam chęć na ponowną lekturę.

      Usuń
  12. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale czuję, że mam sporo do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) naprawdę warto je przeczytać. Uwielbiam takie narracje.

      Usuń
  13. Wielu z nich w ogóle nie znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że warto poczytać, przynajmniej niektóre. Wybrać coś pod swój gust.

      Usuń
  14. Stokrotki w śniegu to śliczna książka, pamiętam ile radości mi przyniosło jej czytanie :)

    Życzę dużo wszelkiego dobra na Nowy Rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tak też miło wspominam Stokrotki w śniegu.

      Usuń
  15. Czytałam "Stokrotki w śniegu", "Gwiazdę szeryfa" i "Zło w Cmentarnej Górze". Każdą z tych książek miło wspominam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zdecydowanie warte przeczytania książki. Nie da się ich nie pamiętać.

      Usuń
  16. Super podsumowanie, namówiłaś mnie ostatecznie do debiutu "Gwiazda szeryfa", jes do wzięcia w Klubie Recenzenta i już od jakiegoś czasu się nad nią zastanawiałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie! Zdecydowanie warto mieć ją na swojej półce.

      Usuń
  17. Fajne podsumowanie. Nawet nie wiedziałam, że istnieje książka Szadź Igora Brejdyganta. Serial mnie oczarował, więc chętnie poznam tę historię w wersji papierowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, serial dość dobrze zrobiony. Fajnie, że wybrali Sthura Macieja, bo jest jedynym aktorem, który nie zlewa się z całą resztą. W sensie, nie był za bardzo kojarzony z serialami kryminalnymi.

      Usuń
  18. Mam ogromną ochotę przeczytać "Dworską tancerkę". Natomiast "Stokrotki w śniegu" czytałam lata temu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) na Dworską Tancerkę trzeba mieć odpowiedni klimat i dość sporo czasu ale warto.

      Usuń
  19. Bardzo ciekawe podsumowanie. Z Twojego zestawienia miałabym ogromną ochotę przeczytać "Dworską tancerkę" i mam nadzieję, że to mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo intrygująca lektura, pamiętam ją, jak mnie oczarowała literackością i znajomością kultury wysokiej.

      Usuń
  20. Z Twojej listy do mojego czytelniczego serca trafia najbardziej Le Guin! Gratuluję udanego roku i życzę równie dobrego 2022!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) koty zawsze wzbudzają ogromne zainteresowanie. Ciekawi mnie ten fenomen.

      Usuń
  21. Żadnej z tych książek jeszcze nie czytałam :( Największą chrapkę mam na biografię Tove Jansson! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, polecam gorąco! Niezwykle bogata biografia. Uczta dla czytelnika.

      Usuń
  22. Najbardziej zaciekawiła mnie książka pt. Gdy powrócił spokój :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warta uwagi. Jednak z obyczajowych książek, która naprawdę wciąga i nie jest przedłużona na siłę.

      Usuń
  23. Część z podanych tytułów również ja bym wyróżniła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Świetne są te książki. Każda ma w sobie coś niepowtarzalnego.

      Usuń
  24. Thanks for your comment. I thnik that this very intristing books.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niczego z tych tytułów nie czytałam. O dziwo najbardziej mnie kusza dwie książki dla dzieci, które przedstawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki dla dzieci zawierają ponadczasowe prawdy. :)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.