6 sierpnia 2021

Książka Sekta Marka Stelara Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Sekta Marka Stelara Elżbieta Rogalska 2021

 


Dawno nie czytałam kryminału. Ostatnio wybierałam albo książki naukowe albo obyczajowe, zdarzały się fantasy. W końcu sięgnęłam po nowy kryminał. Akurat miałam szczęście, że do Filii nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szczecinie dodano najnowszą powieść, rodzimego pisarza ze Szczecina, Marka Stelara. Nie czytałam innych jego książek. Sektą jestem zachwycona. To takie rzadkie, że kryminał ma głębię i jest pisany stylem literackim, z długimi opisami i dialogami. Jak dla mnie rewelacyjna.

 

„Co musi się stać żeby człowiek zmienił się w potwora?”

 

Książka Sekta Marka Stelara

opowiada o kolejnych przygodach Nadkomisarza Rędzia. Ostatnio się nawet dowiedziałam, że to drugi tom. Jednakże bez świadomości tego faktu, podczas czytania, nie ucierpiałam na tym. Uważam, że to bardzo dobra książka pod względem literackim. Jestem ciekawa części pierwszej. Uwielbiam styl pisania tego autora. Jest to bardzo indywidualny styl, literacki ale nie przesycony tą literackością, bardzo ładnie wyważony, jak na kryminał przystało. Dawno nie czytałam tak dobrego kryminału.

Książka Sekta Marka Stelara

opowiada o morderstwie jednego z pracowników szpitala – salowego. Jego zwłoki zostają znalezione. Jednakże coś nie pasuje do siebie, a Nadkomisarz Rędzia szybko odkrywa, że śmierć salowego ma związek ze zniknięciem pacjenta z oddziału neurochirurgii. Dodatkowo zadawane ciosy wskazują na inną sprawę a to oznacza, że jest to morderca seryjny albo wręcz szaleniec. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze kolejna zbrodnia. Co się jeszcze wydarzy? Jak sobie poradzi Nadkomisarz Rędzia?

Książka Sekta Marka Stelara

pokazuje, że talent to coś niezwykłego. Marek Stelar pokazuje, że nawet kryminał może być napisany literacko, z dialogami i długimi opisami. Co najważniejsze autor serwuje czytelnikom wiele zagadek, pozwala na domysły. To też wskazuje na doświadczenie pisarskie tego autora, który do tej pory napisał ok. 13 książek. Naprawdę aż mam ochotę zabrać się znowu za którąś z książek Marka Stelara, gdyby nie to, że wypożyczyłam sobie Miłosza, Biografię Leśmiana i inne książeczki, a jeszcze chce przeczytać książki Olgi Tokarczuk z własnej biblioteczki, to pewnie wypożyczyłabym wszystkie 12 pozostałych książek tego autora. Można być dumnym z takiego Szczecinianina.

Zobacz również:

Książka Zadra Roberta Małeckiego Elżbieta Rogalska 2021

Książka Gorsza Jarosława Czechowicza Elżbieta Rogalska 2021

 

    Kup Tekst ode mnie


32 komentarze:

  1. Zapisuje sobie tytuł. Koniecznie musze dać jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam bardzo mile zaskoczona tym kryminałem. :)

      Usuń
  2. Muszę zapoznać się z twórczością pisarza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, też mam w planach wziąć kolejne jego książki.

      Usuń
  3. Taki kryminał to bym przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że też wezmę sobie kilka kryminałów Marka Stelara.

      Usuń
  4. Oby była lepsza, niż te kryminały, które ostatnio czytałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Zależy czego się szuka w kryminale. Mnie się bardzo podoba narracja autora. Widać, że ma talent i doświadczenie.

      Usuń
  5. Może mnie wciągnąć, choć fanką kryminałów nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że to udana propozycja od Marka Stelara.

      Usuń
  6. Literacko napisany kryminał to coś intrygującego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez wątpienia! Jeszcze nie czytałam tak literackiego kryminału jak Sekta Marka Stelara.

      Usuń
  7. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła :/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę bardzo dużo dobrego przeczytałam o książkach tego autora, także chętnie sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zostanę na dłużej z propozycjami Marka Stelara.

      Usuń
  9. WYdaje się być ciekawą pozycją :) kusi
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie! Myślę, że to dobra propozycja dla tych, którzy wolą głębię.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. To zapraszam do czytania. Cudowna narracja!

      Usuń
  11. Okładka mnie przeraża i wywołuje dreszcze na całym ciele. Zdecydowanie książka nie na moją zbyt wrażliwą duszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Tobie polecam książki Joanny Kulmowej!

      Usuń
  12. Książki autora są mi jeszcze nieznane, ale na pewno nadrobię zaległości. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fabuła mnie tutaj zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) polecam serdecznie Sektę Marka Stelara. Dawno nie czytałam tak dobrego kryminału.

      Usuń
  14. Książki Stelara mam w planach, wszyscy mi go polecają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bo to dobry autor! Mało takich, do tego Szczecinianin.

      Usuń
  15. Nie znam jeszcze książek tego autora, ale będę miała je na uwadze i jak wróci mi faza na bardziej współczesne kryminały to możliwe, że zacznę znajomość z twórczością tego pisarza właśnie od tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł! Książka Marka Stelara jest napisana z doświadczeniem i pomysłem. To nie Remigiusz Mróz piszący miesięcznie jedną książkę, tylko autor, który rozmyśla nad tym co pisze, zanim wyda.

      Usuń
  16. Thanks for your comment.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tego autora, ale po takiej recenzji będę musiała zapoznać się z jego twórczością.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.