10 sierpnia 2021

Książka Winda Tomasza Sablika Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Winda Tomasza Sablika Elżbieta Rogalska 2021

 


Jest to mroczna, prawie horrorowa, kryminalna opowieść z elementami fantasy. Bardzo mnie zaciekawił początek i nieco środek całej powieści, natomiast koniec jest do przewidzenia. Ogólnie ogromny plus za narrację, szczególnie, że autorem jest mężczyzna, a to rzadkie, że autorzy płci męskiej dbają o szczegóły w opisach i starają się wyszukać lepiej brzmiące słowa. Zaliczam tą książkę do udanych i trzymających w napięciu. Zatem oceniam na mocne 8. Dałabym jeszcze połówkę ale na lubimyczytac – nie ma ocen cząstkowych.

Książka Winda Tomasza Sablika

jest opowieścią o człowieku, który jest chory psychicznie. W pewnym momencie zdaje sobie z tego sprawę i szuka pomocy, tylko że psychiatra mało co się angażuje poza, oczywiście medykalizacją świata czyli, przepisywaniem nowych leków dla pacjentów. Tak skąd my to znamy – nawet rodzinni lekarze robią tak samo. Ewentualnie dają skierowanie do specjalisty. Psychiatra nie miał już gdzie dać skierowania głównemu bohaterowi ale moim zdaniem mógł się bardziej zaangażować w swoją pracę, w końcu to psychologia a nie medycyna. W całą sytuację wplątuje się trochę osób postronnych, a dzięki jednemu z nich udaje się w końcu doprowadzić sprawę do końca. Czy książka kończy się happy endem? – sam się przekonaj!

Książka Winda Tomasza Sablika

jest literacka. Właśnie ten elementem bardzo mnie zaskoczył, w końcu to horror-kryminał, po którym nie oczekuje się rewelacyjnego języka. Nie jest to co prawda Tokarczuk, Szymborska, Miłosz, Sienkiewicz czy Kulmowa, ale jak na horror i współczesne książki, to całkiem wyszukany język zaproponował nam autor.

Książka Winda Tomasza Sablika

jest bardzo wciągającą opowieścią. Czytelnik chce koniecznie dowiedzieć się co jest dalej. Pomimo, że ma jakieś 500 stron, to nie można przestać jej czytać, chce się więcej i więcej… Książka ta udowadnia, że z każdego tematu, elementu świata, da się zrobić ciekawą historię. Wszystko zależy od umiejętności pisarskich i wyobraźni autora. Ciekawi mnie dalsza twórczość Sablika.

Zobacz również:

Książka Miłość leczy rany Katarzyny Bondy Elżbieta Rogalska 2020

Książka Tak wygląda prawdziwa poetka, podciągnij się! Listy pod redakcją Urszuli Chęcińskiej Elżbieta Rogalska 2020

  

   Kup Tekst ode mnie

 

23 komentarze:

  1. Choroby psychiczne, to zawsze ciekawy temat, więc jestem na tak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na początku w sumie nie wiesz, o co chodzi temu bohaterowi ale z czasem zdajesz sobie sprawę, że jest chory psychicznie.

      Usuń
  2. Od dawna za mną chodzi, muszę w końcu dać jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) no pewnie, jak chodzi to mus, że dopadnie.

      Usuń
  3. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła :/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie bardziej męska. Ale myślę, że kobiety spokojnie mogą przeczytać.

      Usuń
  4. Książka wydaje się ciekawa, jednak te elementy fantasy mnie trochę odstraszają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, trochę miszmasz ale czasami warto sięgnąć po coś nowego.

      Usuń
  5. Czuję się zachęcona do lektury tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że nie będziesz zawiedziona. Zawsze możesz oddać drugiej połówce.

      Usuń
  6. Ta okładka wywołuje u mnie same straszne myśli. Zdecydowanie nie dla mnie ta książka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że nie każdy lubi takie tematy. Chociaż ja się przekonuje, że książki po które nigdy bym nie sięgnęła, jednak są ciekawe.

      Usuń
  7. Eh jakie to prawdziwe z tymi psychiatrami. Ale książka mnie zainteresowała, szkoda, że zakończenie przewidywalne ale może to przeboleje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłabyś przeczytać. Przecież książka nie musi być idealna.

      Usuń
  8. Widziałam już jakiś czas temu tę książkę i mieliśmy kupić do biblioteki, ale jak zwykle nam fundusze ucięli.. Może kiedyś się uda. A mnie już przeraża sama okładka :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm muszę przyznać, że ciekawa książka. Też początkowo myślałam, że będzie bardziej drastyczna.

      Usuń
  9. Zaciekawiłaś mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesz się! Chociaż nie mówię, że to idealna książka.

      Usuń
  10. Swietna stronka rytuały miłosne którą ogromnie polecam.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.