4 czerwca 2021

Książka Gorsza Jarosława Czechowicza Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Gorsza Jarosława Czechowicza Elżbieta Rogalska 2021

 


Jest to naprawdę lekki kryminał. Cała rzecz dzieje się w oparciu o przeszłość. Wspomnienia krzywd kierują zachowaniem głównych bohaterów. W zasadzie, każdy jest i sprawcą, i ofiarą. Czytelnik ma okazję dowiedzieć się dlaczego każdy z bohaterów występuje w obu tych rolach. Autor jest nauczycielem i napisał książkę na podstawie własnych przeżyć. Dotyczą one zarówno przeżyć uczniowskich, jak i bycia belfrem. Myślę, że mogę wystawić na portalu lubimyczytac ocenę 7/10 czyli bardzo dobra.

Książka Gorsza Jarosława Czechowicza

jest lekkim kryminałem, który opowiada o losach kilku dorosłych. Grupa znajomych ze szkół, którzy zaleźli sobie za skórę, nagle nieoczekiwanie spotyka się na jednej trasie autobusowej. Kierowcą jest również jedna z tych osób. Muszę pisać w taki zawikłany sposób, żeby czytelnik miał co odkrywać, podczas czytania, nie chce zdradzać szczegółów. Poznajemy historię każdej z bohaterek oraz jednego bohatera.

Książka Gorsza Jarosława Czechowicza

opowiada historię z życia szkolnego. Jest ofiara, jest oprawca. W pewnym momencie życia role się odwracają. Jednak, gdy poznajemy całą historię, poszczególnych osób, nie do końca wiemy, czy stanąć w obronie jednej czy drugiej osoby. W przypadku tych bohaterek i ich doznanych krzywd, oraz tego co dzieje się później, trudno określić kto ponosi winę. Psychologia mówi o tym, że winne są zawsze dwie osoby. Chociaż znam wyjątek od tej reguły, ale podobno wyjątki potwierdzają tę regułę.

Książka Gorsza Jarosława Czechowicza

bardzo ładnie płynie. Nie trzeba rozmyślać nad tym co autor chciał powiedzieć, co znaczy dane słowo. Chociaż osobiście lubię pomyśleć, gdy czytam kryminał. Jednak autor zastosował malusieńki suspens. Nie od razu wiadomo co, jak, kto, kiedy, gdzie, za co, a wymienione elementy powodują napięcie u czytelnika.

Zobacz również

Książka Szadź Igora Brejdyganta Elżbieta Rogalska 2021

Książka Boski Znak Krzysztofa Bochus Elżbieta Rogalska 2020

 

    Kup Tekst ode mnie


32 komentarze:

  1. Myślę, że ją sobie zapiszę jako pozycję do przeczytania. Kryminału o takiej tematyce ze szkolnych lat jeszcze nie czytałam. A myślę, że w naszych szkołach osobiście też działy się takie sytuacje, które dziać się nie powinny i że temat w sumie nadal jest aktualny. Zaciekawiłaś mnie, Elu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to dobry kryminał na jeden, ewentualnie dwa wieczory. Nie jest skonstruowany typowo,dlatego niektórzy sądzą, że to nie jest kryminał. Jednakże, zawsze gdy pojawia się zbrodnia, a cała książka opisuje dlaczego, kto, co jak. Nie ważne w którym momencie fabuły, jest to wtedy kryminał.

      Usuń
  2. Mi jak na razie z kryminałami nie jest zbytnio po drodze, ale możliwe, że kiedyś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tematyka taka bardziej młodzieżowa. Zresztą nie każdy przeżył coś złego w szkole.

      Usuń
  3. Nie miałam jeszcze okazji czytać tego kryminału i póki co, nie planuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm autor jest dość mało znany, nie wiem czy to nie jest debiut.

      Usuń
  4. Koniecznie muszę poznać tą powieść ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie było miło zapoznać się z tą powieścią i sięgnąć po tę powieść. :)

      Usuń
  5. Mam nadzieję, że uda mi sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że można ją proponować do zakupu w MBP. Jest to nowa propozycja, więc powinna być w księgarniach.

      Usuń
  6. Lubię kryminały, ale na razie coś mnie nie ciągnie do tematyki okołoszkolnej. Niemniej zapiszę sobie ów tytuł, by mieć go na uwadze, jeśli chodzi o dalsze plany czytelnicze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czytanie jest najlepsza formą rozrywki i pracy. Nie wyobrażam sobie dnia bez czytania przynajmniej 20 minut dziennie.

      Usuń
  7. Kryminały omijam. Trochę zaczęłam, ale to jednak nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zależy jeszcze jakie. Rzeczywiście istnieją kryminały, których nawet ja nie trawię. :)

      Usuń
  8. Thank you for sharing one more interesting book.

    www.exclusivebeautydiary.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Serdecznie dziękuję za opinię, ale moja książka nie jest kryminałem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to w opiniach bywa, piszę o odczuciach czytelnika. Jednakże, skoro kryminał charakteryzuje się tym, że fabułą jest zorganizowana wokół zbrodni, sprawcy, okoliczności etc., to jest to kryminał. Stosuje Pan inną konstrukcję: nie zaczyna Pan typowo od zbrodni i poszukiwania sprawcy. Zaczyna Pan od sprawców, przez całą fabułę opisuje dlaczego, a na sam koniec serwuje zbrodnie.

      Usuń
  10. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła, ale na pewno znajdzie swoich czytelników :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. Książka bardziej dla osób, które doświadczyły czegoś złego w szkole.

      Usuń
  11. Czasami lubię sięgać po takie lekkie kryminały 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) przydatna lektura! Odrywa od rzeczywistości albo daję oczyszczenie, zależy czy ktoś miał podobne przeżycia dawniej albo teraz.

      Usuń
  12. Ostatnio kryminały czytam seriami, więc chętnie sięgnę po ten tytuł. Choć jeszcze bardziej zaintrygował mnie fakt, że autor nie uważa swojej książki za kryminał. Tym z większą ciekawością po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja ostatnio właśnie się przerzuciłam na obyczajowe ale rzeczywiście kryminały też mają coś w sobie, co poprawia człowiekowi humor. W końcu poprzez identyfikację, czytelnik staje się bohaterem, który kogoś ratuje. :)

      Usuń
  13. Lubię jak się tak przyjemnie czyta, a nie cofać się i zastanawiać co było napisane, albo próbować rozkminić, niczym lekturę szkolną :D
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, teraz takie nieoczywiste książki mogą wnieść na rynek sporo świeżości.

      Usuń
  14. oj lubię tego typu lekturę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to ciekawa książka, która ma za zadanie coś przekazać, pomimo, że jest kryminałem.

      Usuń
  15. Przyznam, że nieco się zdziwiłam. Nie miałam jeszcze okazji do spotkania z książkami tego autora, kojarzę go bardziej jako recenzenta. To jedyny znany mi recenzent, którego nazwałabym profesjonalistą. Kojarzę też jego pierwszą książkę, o której pisano, że jest bardzo ciężka. A tu mówisz "lekki kryminał". Być może zaczął bawić się formą, w każdym razie poczułam się zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm autor twierdzi, że to nie jest kryminał. Jednakże wszelkie wydawnictwa dają tę książkę do działu kryminałów. :) cała fabuła również wskazuje na kryminał. Nie czytałam innej książki tego autora. Zajrzę do biblioteki może mają.

      Usuń
  16. Faktycznie wydaje się trochę zawiłe, ale dobrze, ze niczego nie zdradzasz ;) może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to fajna lektura na lato. Opowiada o zawiłej znajomości sprzed lat, która ma wpływ na życie bohaterów aż do czasów dorosłości.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.