8 maja 2021

Książka Szadź Igora Brejdyganta Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Szadź Igora Brejdyganta Elżbieta Rogalska 2021

 


Zarówno książka jak i obejrzany od razu po jej przeczytaniu serial są sobie równe. Czy mi się podobało? Muszę przyznać, że ostatnio potrzebowałam lżejszych lektur. Ciągłe uczenie się na egzaminy doktorskie sprawiło, że zatęskniłam do lekkich i krótkich powieści. Kryminał Igora Brejdyganta jest właśnie taką książką. Mogę więc napisać, że tak, podobało mi się… Jednak muszę to zaznaczyć, że książka ta spodoba się osobom nie wymagającym literackości i zbytniego myślenia. Będzie spojler.

Moim zdaniem w

książce Igora Brejdyganta pt. „Szadź”

dobrze poprowadzono głównych bohaterów. Mam tutaj na myśli panią policjant – i ta bohaterka podobała mi się bardziej w książce, w serialu zupełnie zmieniono motyw jej rozstania z córką; chociaż nie umniejszam grze aktorskiej osoby, która ją grała; mam też na myśli bohatera negatywnego – który powrócił aby mordować niewinne dziewczyny – tutaj już nie mam obiekcji, zarówno wyobrażony zwyrodnialec jak i grający go w serialu Maciej Stuhr, w moim odczuciu zostali dobrze wykreowani przez autora/reżysera.

Książka Szadź Igora Brejdyganta

opowiada losy niewinnych dziewcząt, które wyglądem przypominają siebie nawzajem i wszystkie giną z rąk tego samego mężczyzny. Policja dość szybko orientuje się, że to seryjny morderca, pomimo faktu, że zbrodnie zostały oddalone od siebie w czasie, szczególnie pierwsza zbrodnia od pozostałych. Czytelnik kroczy wraz z mordercą i poznaje jego patologiczną psychikę, która pozwala mu (mordercy) tłumaczyć swoje postępowanie. Okazuje się, że morderca pochodzi z małej wioski, ale udało mu się nie bez szwanku przejść studia i prowadzić liczne wykłady z filozofii.

Tak jak wspomniałam we wstępie książka ta nie jest zupełnie literacka. Jednak jest napisana naprawdę dobrze i jak na kryminał nawet barwnie. Zresztą autor Igor Brejdygant słynie z pisania scenariuszy i książek pełnych akcji, z których nie trudno zrobić film czy serial.

 

Zobacz również:

Książka Zniknięcie Annie Thorne C.J. Tudor Elżbieta Rogalska 2019

Książka Zaginiona Piotra Kościelnego Elżbieta Rogalska 2020

 

   Kup Tekst ode mnie

  

33 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze książki, ale mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie jest jakaś nie wiem jak super, więc można odkładać jak ma się lepszą przy sobie. :)

      Usuń
  2. Też lubię odpocząć przy lżejszej lekturze ale do tej akurat jakoś mnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czasami można sobie pozwolić na odpoczynek.

      Usuń
  3. Obejrzałam pierwszy sezon serialu, bo uwielbiam Maćka Stuhra. Podobał mi się, chociaż ta jego rola psychopaty jest taka, nie wiem jak to określić,dziwna,inna? Ale psychopatę ogólnie trudno chyba zagrać. Rola policjantki,którą zagrała Aleksandra Popławska też mi się podobała. Niedługo będzie drugi sezon i na pewno obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) całkiem dobry serial. Mnie też się podobał. Maciej Stuhr ładnie zagrał - normalnego faceta ale ze skazą - "lubienia mordowania ludzi".

      Usuń
  4. To chyba na razie nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba sobie zrobić wytchnienie od książek kryminalnych.

      Usuń
  5. Aaaa, serial, zastanawiałam się z czym mi się to kojarzy, a to koleżanka mi pokazywała, że lubi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc, podobały mi się oba rodzaje: i serial, i książka.

      Usuń
  6. Mnie jakoś nie ciągnie ani do książki, ani do serialu, więc siłą rzeczy nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D nie jest to wybitna literatura. Nie będę więc zmuszać. :D

      Usuń
  7. Nie widziałam serialu ani nie czytałam książki, ale po samą powieść chętnie bym kiedyś sięgnęła. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy09 maja, 2021

    Nie oglądałam serialu i tą książką zbytnio też nie jestem zaciekawiona :/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) kryminały są ciekawe, jeśli ktoś je lubi. Jeśli nie, to po co się zmuszać.

      Usuń
  9. książka mnie ciekawi:) moje klimaty:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Kryminały są interesujące, zawsze jest coś do odkrycia.

      Usuń
  10. Lubię takie pozycje, więc jak najbardziej na tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłoby się Tobie spodobać. Serial zresztą też.

      Usuń
  11. O serialu słyszałam, ale o książce pierwszy raz czytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja lubię czasem wpisać w google: adaptacje filmowe, ekranizacje książek.

      Usuń
  12. Ooo... Nie wiedziałam o istnieniu takiej książki. Słyszałam tylko o serialu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Czasami trzeba się otworzyć na jedno i drugie.

      Usuń
  13. Podoba mi się okładka, przykuwa uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Tak, postać Macieja Sthura może spowodować przypływ większej ilości fanów książki.

      Usuń
  14. Lubię kryminały, chociaż o tym słyszę pierwszy raz. Chętnie sięgnę po książkę :) Seriale rzadko oglądam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam w planach tę książkę. Chcę obejrzeć serial, więc i powieść chciałabym poznać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) rzeczywiście warto najpierw przeczytać, później można sprawdzać grę aktorską i scenariusz w serialu.

      Usuń
  16. This look very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/05/dior-rouge-458-paris-988-rialto.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Taki lekki kryminał. Jak na kryminał to nawet literacki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Thanks for your visit.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tenho que admitir que ainda não conheço o livro, mas já fiquei curiosa, sempre espero muito dos livros, por isso gosto sempre de ouvir algo sobre ele, tenho ficado estagnada nas minhas leituras, preciso dizer que isso não é nada favorável para me, haha, mas gostei muito de saber sobre esse livro. Beijos!

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.