18 grudnia 2020

Książka Żony nazistów. Kobiety kochające zbrodniarzy James’a Wyllie’go Elżbieta Rogalska 2020

 

Książka Żony nazistów. Kobiety kochające zbrodniarzy James’a Wyllie’go

 Elżbieta Rogalska 2020


 

Opowieść o kilku zbrodniczych kobietach, które kochały nazistów: Margaret Himmler, Magda Goebbels, Carin i Emmy Goering, Ilse Hess, Lina Heydrich i Gerda Bormann. Dziwiły się pod koniec kariery swoich mężów, że Ci zostali skazani na śmierć, uważały, że ich mężowie to dobrzy ludzie, bardzo empatyczni. Podczas gdy ich mężowie wymordowali dzieci, kobiety i mężczyzn innych narodowości. Nie ma czegoś bardziej zaprzeczającego empatii i wrażliwości. Żony nazistów, jak pisze autor z błyskiem w oku propagowały idee swoich mężów. Ponadto były przedstawiane w Niemczech jako wzór kobiet, które powinno się naśladować. Widocznie zaślepione kobiety, wyzbyte empatii oraz nie mające własnego zdania, wierzące we wszystko co mówi mąż, pomimo faktów zdrady, były dla Niemiec godne naśladowania. Autor pisze, że wręcz były wystawiane na piedestale.

Książka Żony nazistów. Kobiety kochające zbrodniarzy James’a Wyllie’go

opowiadają o tzn. Zołzach – macie sąsiadki, które plotkują o was w sklepie przy waszym adresie zamieszkania? Które nie dbają o dzieci, w ogóle ich nie pilnują na podwórku i ulicy? To tego typu kobiety z klasy robotniczej, ślepo zakochane w zbrodniarzach, współczesnych kibolach i gangsterach. Kobiety, które żyły w luksusie, gdy ginęli niewinni ludzie, ich rodacy i inne narody. Wpływowi małżonkowie dbali o ich życie w luksusie ale kazali im zachowywać się w określony sposób przy ludziach, nieostrożne zachowanie mogło zniszczyć karierę nazistom. Wspierały działania swoich mężów, czasami wskazywały kierunek ich zbrodniczych działań. Nie wiem jak można być tak ślepym.

Książka Żony nazistów. Kobiety kochające zbrodniarzy James’a Wyllie’go

pokazuje nie tylko żony nazistów ale też samych nazistów. W głównej mierze byli to zwykli obywatele, mający te same problemy i  te same radości co każdy człowiek. Była natomiast maleńka różnica, z czasem stali się tak wpływowi, że niemal wszystko od nich zależało. Pieniądze i wpływy spowodowały u nich chęć widzenia w swoim otoczeniu ludzi podobnych im, a zabijania tych różniących się, nie mających aryjskiej krwi.

Książka Żony nazistów. Kobiety kochające zbrodniarzy James’a Wyllie’go

pozwoliła mi dowiedzieć się również, że Adolf Hitler miał swoją siedzibę w Szwecji. Szwecja brała więc udział w nazistowskich działaniach, ze świadomością ich okrucieństwa. To tam często odbywały się narady czołowych przedstawicieli nazistów. W szwedzkiej siedzibie Hitler rekrutował ss-manów, wydawał rozkazy, a można i przypuszczać, że chronił siebie i swoją rodzinę, gdy w Niemczech zaczynało być groźnie. Dowiedziałam się też ile innych narodów wspierało myśl nazistowską, często pod naciskiem, np. Włochy za czasów Mussoliniego. Niemcy jednak też wywierali wpływ na Francję i Anglię.

Zobacz również:

Książka Wiedeń 1683 Johannesa Sachslehnera Elżbieta Rogalska 2019

Książka Dzieci Wojennej Warszawy Małgorzaty Czerwińskiej-Buczek Elżbieta Rogalska 2020

Książka Tajemnice Windsorów Marka Rybarczyka Elżbieta Rogalska 2019

Książka Historia Polski Antoniego Czubińskiego i Jerzego Topolskiego Elżbieta Rogalska 2019

 Elżbieta Rogalska

Kup Tekst ode mnie 

57 komentarzy:

  1. Może byc ciekawa, ale chyba się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ostatnio sporo na rynku takich biograficznych książek.

      Usuń
  2. Myślę, że ta ksiażka by mnie zaciekawiła. Mimo, że fanką historii nie jestem to jednak te tematy mnie interesują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisana barwnym językiem. Myślę, że można spokojnie przeczytać i to dość szybko. Nie ma nic z lekcji historii z podręcznika.

      Usuń
  3. Ta książka już od jakiegoś czasu za mną "Chodzi" i myślę, że wcześniej cy później po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) autor zrobił kawał dobrej roboty, żeby zebrane informacje miały ręce i nogi, a do tego były do przeczytania dla każdego.

      Usuń
    2. To chyba tym bardziej muszę po to sięgnąć. Chociaż w sumie do literatury dotyczącej II wojny światowej nie trzeba mnie jakoś specjalnie namawiać:).

      Usuń
    3. :) dzięki za odwiedziny!

      Usuń
  4. Chętnie bym ją przeczytała, bo szczerze mówiąc ciekawi mnie, co te kobiety widziały w zbrodniarzach i jak w ogóle mogły niczego nie zauważyć. Tak jak napisałaś, pewnie ślepo wierzyły mężczyznom i nie miały własnego zdania. A z drugiej strony miłość, pomimo wszystko, albo jakiegos rodzaju zależność.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich książek to ja nie czytam :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D trudno, może za tydzień trafię w Twój gust.

      Usuń
  6. Nie planuję czytać tej książki, ale jak ktoś pasjonuje się II-wojenną tematyką, to zapewne będzie zadowolony. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) albo ktoś zaciekawiony po prostu tematem.

      Usuń
  7. Mam tę książkę, ale jeszcze nie miałam okazji jej czytać. Muszę mieć bowiem odpowiedni nastrój na tego typu lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew tematowi jest napisana naprawdę lekko.

      Usuń
  8. Chętnie ją przeczytam. Niezbyt interesuje się II Wojną Światową, ale tym kobietom chętnie przyjrzałabym się bliżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ostatnio sporo na rynku biografii kobiet.

      Usuń
  9. Bardzo ciekawa książka, więc może i ja dam jej szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) historyczne mają to do siebie, że pokazują fakty, coś co rzeczywiście się działo, a więc ogromną wartość życiową. Lubię takie książki. Pozwalają na wnioski, tworzenie strategii itd., żeby się takie wydarzenia nie powtórzyły.

      Usuń
  10. Temat oczywiście ciekawy... ale na tę chwilę chyba nie mam ochoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) okres świąteczny to rzeczywiście nie najlepsza pora. Cóż tak mi się wylosowało. :D

      Usuń
  11. Bardzo ciekawi mnie ta książka. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że temat bardzo interesujący.

      Usuń
  12. Mówi się, że to kobieta jest szyją. Ciekawe jak żony miały wpływ na mężów i vice versa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie wzajemnie się wspierali w tych paskudnych zamierzeniach.

      Usuń
  13. To straszne, ale też ciekawi cię, jak sposób myślenia kobiety postrzega dobro od zła.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Planuję ją przeczytać w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam książki o takiej tematyce, z chęcią po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam w planach ten tytuł. Jest dość wymagający, więc z pewnością jego lektura zajmie mi więcej czasu, ale naprawdę interesuje mnie, co działo sie za kulisami potworności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) hmm, ciekawe czy się zdziwisz, po przeczytaniu tych kulis.

      Usuń
  17. Ciekawa tematyka, myślę, że warto się z nią zapoznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Stawiane za wzór, doceniane musiały się pogodzić ze strasznymi faktami z życia mężów-potworow. Zaślepione uwielbieniem dla wodza zgadzały się na wszystko. Bardzo ciekawa lektura.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak... przy okazji książka też ukazuje okrucieństwo tych mężów.

      Usuń
  19. Chętnie poznam te historie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. O ciekawe ^^ o takiej perspektywie jeszcze nie miałam okazji czytać więc może warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) perspektywy wiele zmieniają ale też uświadamiają... niekoniecznie pozytywnie dla perspektywy kogoś innego.

      Usuń
  21. Ciekawa książka o biografiach żon Ñazi.
    Ciekaw jestem, żeby to przeczytać.
    Miłego dnia
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam ją w planach :) Kiedyś czytałam książkę o dzieciach nazistów i mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) trochę uświadamia motywy postępowania.

      Usuń
  23. ciekawi mnie ta książka z chęcią bym się z jej treścią zapoznała:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Myślę, że by mnie zainteresowała, więc chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale trafiłaś z tą książką :) Niedawno czytałam artykuł w czasopiśmie na ten temat. Wcześniej niewiele wiedziałam o piękniejszych połowach zbrodniarzy. Książka warta przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) tak, w tym roku było sporo reklam tej książki. Nawet na przystankach tramwajowych.

      Usuń
  26. Bo my widzimy tam zbrodniarzy. A to też byli ludzie. Z krwi i kości. Z emocjami, rozterkami... w sumie to może być bardzo ciekawa literatura!
    Aromatycznych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  27. Książki dokumentalne są niezwykle intrygujące.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.