25 maja 2021

Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2021

 


Czytałam tom II pt. „Gdy nadeszło życie”, z cyklu: Gdy opadły emocje, całkiem niedawno, gdyż wygrałam konkurs organizowany przez blog Kocie Czytanie wraz z autorką Anetą Krasińską, która wybrała właśnie mnie, a uczestników było naprawdę wielu. Do dzisiaj dziękuję tej autorce za docenienie mojej twórczości poetyckiej. Dzięki takim ludziom chce się tworzyć. Myślę, że ocenię ją na lubimyczytac na bardzo dobry.

Dzisiaj nadeszła pora na tom III

książki Anety Krasińskiej pt. „Gdy powrócił spokój”.

Część ta to powrót Emila do Polski. Wyjechał on zagranicę do pracy, tak aby ominęły go złe wspomnienia z czasów liceum. W tamtych czasach ktoś zabił jego przyjaciela, a śledztwo zostało poprowadzone bardzo nieudolnie. Chłopak był zawiedziony, zwłaszcza, że jego ojciec pracował w policji. Jak się okazało został dosunięty od sprawy. Teraz Emil wraca żeby zakończyć sprawę sprzed lat. Tam spotyka swoich znajomych i przyjaciół. Jak się im powiodło? W jaki sposób Emil chce poznać prawdę o morderstwie Roberta? Jak się skończy historia obyczajowa z wątkiem kryminalnym? Po odpowiedzi sięgnij do czytania. Nie przeszkadzało mi to, że nie czytałam tomu I. Może przeczytam jeszcze. Zależy czy znajdę go w MBP tak jak drugi i trzeci tom.

Językowo

książka „Gdy powrócił spokój” Anety Krasińskiej

jest na dość wysokim poziomie. Język nie jest szczególnie wyszukany ale też nie jest przeciętny. Myślę, że stwierdzenie, że jest po prostu literacki będzie dobre. Nikt raczej nie będzie używał google podczas czytania ale też zobaczy coś więcej niż dwu-słowne dialogi. Występują również opisy, zarówno przyrody, otoczenia jak i bohaterów.

Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej

jest napisana w bardzo dynamiczny sposób, nie ma czasu na nudę, cały czas coś się dzieje, a mimo to język jest bardzo literacki. Autorka prowadzi fabułę w ten sposób, że pomimo wspominania, przez bohaterów, tego co działo się w liceum, nie wymaga od czytelnika powrotu do dwóch poprzednich tomów. Można spokojnie zacząć czytać nawet od tomu trzeciego. Historia całkiem ciekawa, czy nowatorska? Chyba już kiedyś widziałam lub czytałam podobny wątek ale nie ma dużo takich wydarzeń literackich. Myślę, że to dobrze poprowadzona narracja, którą autorka chciała przypomnieć. Chociaż wydaje mi się, że nie wszystko jest takie samo, może jedynie ten wątek zbrodni i powrót z zagranicy. Jednocześnie wątek emigracji, powrotu do kraju etc. czyni tę książkę współczesną. Opowiadająca o problemach teraźniejszego społeczeństwa.

Zobacz również:

Książka Gdy nadeszło życie Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2019

Książka Rabih znaczy wiosna Weronika Tomala Elżbieta Rogalska 2020

 

   Kup Tekst ode mnie


30 komentarzy:

  1. Ciekawi mnie ten wątek kryminalny, a i obyczajowa formuła zachęca, bo też czasem sięgam po takie historie. Jednakże sama ewentualnie spróbowałabym od I tomu. Tak więc jeśli też kiedyś sprawdzę, czy jest w bibliotece ten cykl, to wpierw poszukam w katalogu debiutanckiej odsłony cyklu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) u mnie jakoś rozrzucili cykl po różnych filiach Publicznej Biblioteki Miejskiej. Przez to nie czytałam pierwszej części, ponieważ jest bardzo daleko od miejsca mojego zamieszkania. A teraz, w czasie pandemii, unikam wszelkich transportów miejskich.

      Usuń
  2. Bardzo cenię sobie prozę autorki. Polecam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ciekawa jest, taka akurat na wiek, w którym jestem, może też dla nieco młodszych o parę lat i nieco starszych o parę lat. Ten tom chyba najbardziej przypadnie mi do gustu. Piszę, że chyba, bo jeszcze 1 tom przede mną.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie jest jeszcze bardzo znana, jednakże wróżę jej dobrą przyszłość. Ten tom jest wyjątkowo ciekawy fabularnie, tom drugi był bardziej życiowy, społeczny. Ten zawiera już elementy bardziej literackie.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. :D a szkoda, myślałam, że Tobie przypadnie do gustu.

      Usuń
  5. To raczej nie moja bajka, więc nie skuszę się na tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam jeszcze twórczości autorki, ale z chęcią to zmienię. Zacznę jednak od pierwszego tomu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) fajnie! Myślę, że jest dobrą propozycją na Twój wiek. Tom trzeci bardzo przypadł mi do gustu.

      Usuń
  7. Od dawna czeka na swoją kolej do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, sporo tych książek. Cieszę się, że powstają, dzięki temu funkcjonują biblioteki. Ostatnio wybudowali u mnie na dzielnicy. Dzięki temu idę z 10 minut i jestem wśród książek. :)

      Usuń
  8. Bardzo miło wspominam ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, a to dzięki Tobie, że zorganizowałaś konkurs, mogłam go wygrać! To takie miłe uczucie, jak autor wybiera właśnie twój utwór. :)

      Usuń
  9. Z chęcią zapoznałabym się z tą książką 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłaby się Tobie spodobać. Jest wątek kryminalny.

      Usuń
  10. Anonimowy25 maja, 2021

    Być może kiedyś skuszę się przeczytać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie żałowałabyś ani trochę. Warto znaleźć czas, chociaż na 3 tom.

      Usuń
  11. nie znam ale książka wydaje się być w moim stylu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę, że Tobie mogłaby się spodobać, nawet bardzo.

      Usuń
  12. Gratuluję wygranej a cykl może kiedyś przeczytam ale mimo wszystko wolę od pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D też jestem ciekawa co jest w pierwszym tomie. Na razie widzę, że im dalszy tom, tym autorka lepiej kreuje fabułę.

      Usuń
  13. Witam serdecznie ♡
    Gratuluję wygranej w konkursie! Cudownie że się udało :) Niestety, nie znam twórczości autorki, ale bardzo chętnie poznałabym jej pióro bliżej :) Książka wydaje się być dla mnie :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Jest idealna na Twój wiek! Musisz koniecznie wypożyczyć albo kupić, albo dostać na urodziny. :)

      Usuń
  14. Thank you for sharing one more interesting book.

    www.exclusivebeautydiary.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie miałam okazji przeczytać żadnej z książek tej autorki, więc trudno mi oceniać. Po Twoim opisie wydaje mi się, że też mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, myślę, że to taka książka akurat na przełom wiosny i lata.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.