13 listopada 2020

Książka Ciało nie kłamie Dr Judy Melinek i T.J. Mitchela Elżbieta Rogalska 2020

 

Książka Ciało nie kłamie Dr Judy Melinek i T.J. Mitchela Elżbieta Rogalska 2020

 


Książka, która wzbudza respekt wobec sądowych doktorów klinicznych, którzy zajmują się sekcjami zwłok. Szczególnie mocno wzbudza emocje, ponieważ autorka uczestniczyła w sekcjach zwłok z tragedii World Trade Center.

Książka Ciało nie kłamie Dr Judy Melinek i T..J. Mitchela

jest przeznaczona raczej dla osób o mocnych nerwach. Opisy sekcji zwłok są bardzo dokładne, jakby autorka chciała przekazać raport z ich dokonania. Jeżeli horrory i kryminały nie są Twoim ulubionym gatunkiem to raczej omiń tą pozycję wydawniczą.

W książce Ciało nie kłamie Dr Judy Melinek i T.J. Mitchela

widzimy drogę profesji Pani doktor od studiów, przez pierwszą pracę, po jednego z głównych lekarzy sądowych w Ameryce. Po takiej lekturze każdy zacznie szanować zawód lekarza sądowego i patologa. Nie wyobrażam sobie być właśnie patologiem, trzeba zachować zimną krew i mieć nerwy ze stali w obliczu np. sekcji zwłok z dostarczonego worka wypełnionego małymi dziećmi. „Żeby się zmierzyć ze śmiercią, trzeba kochać życie”. To kluczowe zdanie z omawianej książki trafia w sedno nie tylko tego zawodu ale też lektury tej książki.

Książka Ciało nie kłamie Dr Judy Melinek i T.J. Mitchela

to naprawdę wciągająca i dobrze napisana, pomimo licznych błędów językowych – czego wydawnictwo FILIA nie poprawiło (Znowu nie jest ich tak dużo. Zwróciłam na nie uwagę, żeby wydawnictwa się w końcu wzięły do roboty, bo właściwie w każdej książce znalazłam błąd, chociaż jeden, najczęściej do pięciu błędów.), historia, która przedstawi każdemu przyszłemu patologowi to, z czym będzie się mierzył na co dzień, bez owijania w bawełnę. Liczne tragedie, aż nie chce się uwierzyć, że jedna osoba może tyle znieść dzień w dzień od kilkudziesięciu lat. Naprawdę podziwiam panią Dr Judy Melinek i T.J. Mitchela. Precyzja, zimna krew, nerwy na wodzy, chęć ratowania mimo własnego bólu. Trzeba mieć naprawdę mocną psychikę do tego rodzaju zawodów. Książka ta to prawdziwa spowiedź patolożki sądowej, która przeszła w historii swojego zawodu naprawdę dużo.

Zobacz również:

Książka Oko w oko ze złem. Prawdziwe historie z akt psycholożki sądowej Kerry Daynes Elżbieta Rogalska 2019

Książka Drapieżnik. Prawdziwa historia najbardziej nieuchwytnego mordercy XXI wieku Maureen’a Callahan’a Elżbieta Rogalska 2020

Elżbieta Rogalska

 Kup Tekst ode mnie

 

 

 

48 komentarzy:

  1. Ja chyba jednak wolę takie opisy w mocnych kryminałach i thrillerach, bo jeśli fabuła mnie wciągnie, to nie przeszkadza mi zbytnio obecność drastycznych scen. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem szczerze, że umknęła mi ta książka, ale twoja opnia zaciekawiła mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ksiażka wydaje się ciekawa lecz chyba jednak nie dla mnie, moigłabym przez nią nie przebrnąc ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Kryminały lubię, natomiast horrory już niekoniecznie, więc te opisy z sekcji mogłyby być dla mnie za ciężkie... Ale dla osób interesujących się w jakimś stopniu medycyną myślę, że w sam raz. Trzeba przyznać, że do takich zawodów trzeba mieć mocne nerwy. Szkoda, jedynie tych licznych błędów językowych. Wydawnictwo raczej powinno się tym dobrze zająć przed wypuszczeniem książki na światło dzienne. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w końcu nie wiadomo, czy te błędy językowe powstały w wyniku procesu twórczego autorki, czy w procesie wydawniczym np. przez nieuwagę. Wydawnictwo powinno o to zadbać, bo to też o nich świadczy, nie tylko o autorze.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Skoro tak uważasz... Mam nadzieję, że za tydzień wylosuję coś lżejszego z napisanych już recenzji. :D

      Usuń
  7. To na pewno książka, z której można dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam parę kryminałów o podobnej tematyce, więc myślę, że mogłaby mnie zainteresować ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kryminał trochę się różni od swojego rodzaju Autobiografii autorki.

      Usuń
  9. To na pewno warta uwagi pozycja i ja chcę ją poznać. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Wiem, że lubisz takie książki wnoszące coś do życia.

      Usuń
  10. Brzmi ciekawie, ale rażą mnie zawsze w książkach błędy językowe ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na całą książkę było ich z 5, więc to mało jak na 300 stron.

      Usuń
  11. W sumie dość ciekawa tematyka, ale te błędy językowe mnie nieco odstraszają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu nie było ich aż tak dużo. Właściwie to takie błędy bardzo często się zdarzają, prawie w każdej książce, którą czytałam był jakiś błąd.

      Usuń
  12. Zapowiada się interesująco ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. No szkoda tych błędów. Nie wiem jak to się dzieje, że tak znane wydawnictwa tak przeoczają sprawy, które wymagałyby poprawienia. Nie tylko Filia, ale wiele innych również. Co do samej ksiązki, tym razem to nie moja tematyka, choć wierzę, że jest ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja lubię czytać od czasu do czasu książki w nie moim klimacie. Ogólnie bardzo dużo wydawnictw pozostawia książki z błędami. Właściwie jeżeli autor sam nie dopieści tekstu, to zostanie z błędami. A wiesz jako autorka, że jak pisze się swoją książkę to trudno zauważyć wszystkie niedociągnięcia, bo wiesz co chciałaś napisać. Mózg człowieka tak działa, że przekształca tekst na poprawne, jeśli wie co miało być.

      Usuń
  14. Nie słyszałam o tej książce, ale jest naprawdę interesująca! Bardzo chętnie poznałabym ją bliżej, jestem pewna że wpadnie w moje gusta :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ooo to miło mi to czytać. Pozdrawiam również! :)

      Usuń
  15. Czasem lubię sięgać po takie książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) od czasu do czasu warto sięgnąć po coś innego.

      Usuń
  16. Jeszcze nigdy nic podobnego nie czytałam, ale myślę, że warto zrobić podejście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pewnie. Ja też czasem wybieram to czego ogólnie nie za bardzo czytam.

      Usuń
  17. Z ciekawości chętnie tą książkę bym przeczytała :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba każdy, kto chce się czegoś dowiedzieć o sekcjach zwłok, musi mieć nerwy ze stali. I mocny żołądek. Książka wydaje się ciekawa, jak wpadnie mi w ręce, to dam jej szansę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! To trudny temat ale ważny z punktu widzenia medycyny.

      Usuń
  19. niestety błędy językowe strasznie mnie drażnią podczas czytania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu nie jest ich tak dużo. Zwróciłam na nie uwagę, żeby wydawnictwa się w końcu wzięły do roboty, bo właściwie w każdej książce znalazłam błąd, chociaż jeden, najczęściej do pięciu błędów.

      Usuń
  20. To jest książka nie na moje nerwy :p ...i do tego te błędy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) a to prawda, trzeba mieć dystans do sekcji zwłok.

      Usuń
  21. Ciężka byłaby to dla mnie książka, także raczej jej nie przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam tę książkę na swojej liście, ale nie wiem kiedy uda mi się po nią sięgnąć. Teraz sporo innych czeka na swoją kolej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie jest takie inspirujące i ciekawe... a górka książek do przeczytania rośnie. :)

      Usuń
  23. Dziękuję za odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię takie książki. Chyba nawet gdzieś już spotkałam tą pozycję. Jak będę miała okazję to ją przeczytam. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.