6 listopada 2020

Książka Złe dzieci Dominika Rutkowskiego Elżbieta Rogalska 2020

 

Książka Złe dzieci Dominika Rutkowskiego Elżbieta Rogalska 2020

 


Wydawnictwo Świat Książki oferuje tym razem literaturę piękną. Na łamach 300 stron widzimy akcję z 1984 roku, kiedy to lekko po wyjściu z czasów PRLU mieszkańcy szukają jakiejkolwiek pracy dla siebie i swoich bliskich. Po okropnych przeżyciach przychodzi codzienność.

Książka Złe dzieci Dominika Rutkowskiego

opowiada o codzienności osób, które po czasie PRLU musiały jakoś przetrwać. Głównym bohaterem jest Mierek, który jest studentem. Zarabia sobie jako oprowadzający turystów po mieście. Pewnego dnia jego klientami zostaje para bogatych Norwegów. Nie chcą oni wyjawić tajemnicy: dlaczego przybyli do Polski. Niby zwiedzają warszawę, ale jakoś tak dziwnie, nie idą tam gdzie idą zazwyczaj turyści, nie interesują ich tak bardzo muzea czy zabytki.

W tym momencie warto zaznaczyć podział jaki proponuje

Dominik Rutkowski w swojej książce Złe dzieci

. Otóż dzieli on powieść na dwie części: historię Mietka z czasów pokomunistycznych oraz drugą część historię pary Norwegów, która poszukuje czegoś w Warszawie. Na koniec książki dowiadujemy się, że tym czymś czego szukano, jest izolacja i uwięzienie. Mietek pragnie wszcząć śledztwo w tej sprawie, nie daje mu ona spokoju. Widzimy piętno jakie odciska na człowieku czas okupacji, który wdziera się niejako do czasów obecnych.

Według mnie to całkiem dobra książka, która porusza ciekawy temat. Nie jest to patos z czasów wojennych ale też nie jest to lekka książeczka, która ma oddać tylko akcję i nic poza tym; jest to raczej książka, która zgrabnie opowiada o makabrycznych dziejach z czasów okupacji, które ciągną się za bohaterami aż do czasów obecnych. O tajemnicach lepiej jest milczeć i zapominać, nie drążyć i zostawiać, a może odwrotnie? To też książka po której masz ochotę się zamyślić nad wydarzeniami.

Zobacz również:

Książka Czas tęsknoty Adriana Grzegorzewskiego Elżbieta Rogalska 2019

Książka W sieci zł@ Wendy James Elżbieta Rogalska 2020

 

Elżbieta Rogalska

Kup Tekst ode mnie

 

63 komentarze:

  1. Dobrze, że wciąga i do tego wywołuje szereg refleksji po lekturze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) kryminał, który później snuje się za czytelnikiem żeby myślał.

      Usuń
  2. Chyba będzie to coś dla mnie.
    A odnośnie tytułu : podobno nie ma złych dzieci, są tylko źli rodzice...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D albo złe zbiegi okoliczności. Bywa tak, że rodzice cudowni, a dziecko źle trafia na rówieśników.

      Usuń
  3. Ja jednak raczej nie sięgnę po tę książkę. Obecnie wciąż preferuję typowo rozrywkowe klimaty, a jeśli chodzi o coś bardziej posępnego, to wtedy biorę się po prostu za mroczne thrillery i kryminały albo za coś z półki grozy. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ostatnio mnie wzięło na polskich autorów. Myślę, że twoje klimaty też mogą być ciekawe.

      Usuń
  4. Myśle, ze ta książka by mnie zaciekawiła. Zapisuje sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję za odwiedziny! Myślę, że jest to taki lżejszy kryminał.

      Usuń
  5. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie myślę, że to Twoje klimaty :).

      Usuń
  7. Książka rzeczywiście bardzo interesująca, ale zapisuję sobie ten tytuł na później. Ostatnio sięgam po lżejsze pozycje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest lżejszy kryminał. Nie zawiera jakiś drastycznych opisów.

      Usuń
  8. Naprawdę bardzo chciałabym przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że przypadłaby Tobie do gustu. :)

      Usuń
  9. Mnie również książka zainteresowała i dopisałam już tytuł do swojej listy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. :) no tak, bo teraz biblioteki zamknięte... :/

      Usuń
  11. Polecam książkę: "Słowiańscy królowie Lechii. Polska starożytna" Janusza Bieszaka. O początkach Państwa Polskiego i o naszych słowiańskich przodkach. O Lechitach dowiedziałam się od NEOSów - polskiej organizacji patriotycznej założonej w 2020 r. I nie wiem dlaczego, ale zaczęłam czuć więź z naszymi przodkami... Sama mam w planach zapoznać się trochę z tą książką. Pozdrawiam. Julia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie książki zostawiam sobie na czas po obronie doktoratu. Teraz przygotowuję się do egzaminów i powtarzam tylko Metodologię badań, Pedagogie i Literaturę dziecięcą. ;)

      Usuń
  12. Link do książki na TaniaKsiążka.pl

    https://www.taniaksiazka.pl/slowianscy-krolowie-lechii-polska-starozytna-janusz-bieszk-p-574975.html?q=s%b3owia%f1scy+kr%f3lowie+lechii.+polska+staro%bfytna&sgtype=prodonecol

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że ta książka mogłaby mnie zainteresować i możliwe, że po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam kryminały, które zachęcają czytelników do myślenia w ten sposób… dla mnie jest to mądra książka 😊. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczę... nie lubię czytać o nawet nawiązaniach do PRLu

    OdpowiedzUsuń
  16. To coś dla mnie. Koniecznie muszę sięgnąć po ten tytuł!
    Cudowna recenzja.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! Cieszę się, że chcesz przeczytać.

      Usuń
  17. idealna pozycja dla mnie:) bym się zaczytała w lekturze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) o cieszę się, że trafiłam w gust czytelniczy.

      Usuń
  18. Nie łu ie kryminałów ale mój brat tak także to książka idealna dla niego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O cieszę się, że możesz polecić bratu tę książkę.

      Usuń
  19. Lubię ksiażki, które skłaniają do przemyśleń ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak przemyślenia to fajna sprawa, zwł. jak powstają po lekturze dobrej książki.

      Usuń
  20. Lubię kryminały, ale zarys tej fabuły mnie niestety nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) takie trochę połączenie kryminału z obyczajówką.

      Usuń
  21. Brzmi intrygująco. Zachęcająco. Ciekawa jestem zawartości i jak ta historia się kończy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapowiada się bardzo ciekawie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajnie, jak książka daje coś więcej niż tylko rozrywkę i jest się nad czym zamyślić ;)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ostatnio na imprezie znajoma mówiła o tej książce. Podobno jest mocna i daje do myślenia. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm to na fajne imprezy chodzisz, na taką o książkach bym poszła. :D

      Usuń
  25. Kurczę lubię takie powieści.

    Zapraszam do mnie przy okazji i zostaję u Ciebie:)

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak powieść ta jest kompilacją kilku gatunków.

      Usuń
  26. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Faktycznie bardzo ciekawy temat. Książka nie była w moich planach, ale może dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  28. Też lubię książki z ciekawym zakończeniem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie słyszałam o tej książce wcześniej, już zapisuję tytuł, bo mnie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.