20 listopada 2020

Książka Obsydianowa komnata Douglasa Prestona i Lincolna Child Elżbieta Rogalska 2020

 

Książka Obsydianowa komnata  Douglasa Prestona i Lincolna Child Elżbieta Rogalska 2020

 


Uwielbiam Miejską Bibliotekę Publiczną w Szczecinie, szczególnie Filię 28. To właśnie tam za darmo dostaję tyle książeczek, które w moim przypadku oznaczają lawinę szczęścia. Jedno życie ma człowiek, a za pomocą książek może tyle przeżyć! Moja przygoda, z cyklem Pendergast D. Prestona i L. Child, zaczęła się od tomu 2 pt. Relikwiarz. Dostałam ten tom pod choinkę od brata i bardzo mi się spodobała, wówczas jeszcze nie znałam fili 28, ponieważ blisko mnie zlikwidowano bibliotekę jeszcze jak chodziłam do gimnazjum. W końcu mama idąc po pracy do sklepu zauważyła, że w centrum, niedaleko nas jest filia 28, zaledwie 14 ulic do przejścia czyli godzina drogi na pieszo, na szczęście są tramwaje! I teraz mogę sobie spokojnie wypożyczyć wszystkie 19 tomów. O matko jak ich dużo powstało od czasu przeczytania Relikwiarza!

W książce Obsydianowa komnata Douglasa Prestona i Lincolna Child

widzimy kolejną akcję Pendergasta, który ma kogoś uratować, kogoś znaleźć. Książkę czyta się naprawdę szybko, jest napisana lekko. Jednak nie może to być nic zwodniczego, ponieważ w książce mimo tej lekkości jest wiele ciekawych rzeczy do odkrycia. Mam tutaj na myśli nawiązywanie do różnych rzeczy związanych z kulturą. Wiele słów zaczerpniętych z języka francuskiego. Minusem jest, że nie zostały przetłumaczone w przypisach.

Uważam, że

książka Obsydianowa komnata

jest trochę akcją, trochę kryminałem. Przypomniała mi, choć różni się znacznie warsztatem, jeden tom o Wampirach Anny Rice pt. „Wampir Lestat”. Być może dlatego, że obie książki dotyczą tworzenia nowego człowieka/istoty za pomocą płynów. Ten element też wskazuje, że książka ta zawiera nieco horroru jako gatunku. Reasumując D. Preston i L. Child oddają w ręce czytelnika książkę miszmasz: jedno jest pewne – musisz lubić się nieco bać, jeśli sięgniesz po ich serię Pendergast.

Zobacz również:

Książka Bastion Stephena Kinga Elżbieta Rogalska 2020

Książka Wedle zasług Sławomira Nieściura Elżbieta Rogalska 2019

Elżbieta Rogalska

Kup Tekst ode mnie

48 komentarzy:

  1. Nie jestem pewna, czy odnalazła bym się w tej historii. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba bardziej by odpowiadało Twojemu mężowi :P

      Usuń
  2. Lubię takie hybrydy gatunkowe. Będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że spodobałaby się Tobie cała seria.

      Usuń
  3. Słyszałam o tej serii, ale sama jeszcze nic nie czytałam z tego cyklu. Będę jednak chciała to kiedyś nadrobić - przynajmniej w niewielkim stopniu, sięgając chociażby po 1 tom. A jak jeden mi się spodoba, to przeczytam też inne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) one nie są powiązane tak mocno... Można czytać nawet nie po kolei, u mnie zaczęło się od tomu Relikwiarz.

      Usuń
  4. Myślę, że mogłabym dać szansę tej serii. Sprawdzę czy mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Ja też mam zamiar wypożyczyć pozostałe tomy.

      Usuń
  5. Ja mam bardzo blisko siebie bibliotekę miejską i jestem tam częstym gościem.:) Byłam... teraz zamkneli. Ale zapas wzięłam, a kiedys przecież otworzą!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!!!! Ja mam szczęście, że moja mam lubi czytać, więc dla niej biorę na oddzielną kartę 7 książek, więc jak przedłużą ten stan zamknięcia bibliotek, to będę mogła się z nią wymienić 7 książkami. Ona przeczyta moje, a ja jej. :D

      Usuń
  6. Co prawda ja nie lubię się bać, ale już wiem, komu będę mogła polecić tę książkę :) Ale najpierw podeślę jej Twoją recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym ją przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cieszę się! To ciekawa rozrywka. Raczej nastawiona na akcję i sensację, niż jakieś przemyślenia.

      Usuń
  8. Myślę, że mogłaby mnie zainteresować ta książka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię się bać. Podobno to trochę zboczone XD Tak słyszałam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D hmm z książki nie wyjdzie morderca... :D a przy okazji książka nauczy się jak oni działają i jak ich unikać.

      Usuń
  10. Ja też lubię swoje biblioteki - szczególnie w tych filiach położonych bardziej na obrzeżach miasta można znaleźć prawdziwe perełki. I już nie mogę się doczekać, aż znowu będę mogła bezkarnie sobie po nich buszować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja nie mogę się doczekać zrobienia prawo jazdy i kupieni autka, jak już zrobię doktorat i znajdę zatrudnienie. Wówczas będę mogła podjechać do każdej filii. :)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. :) fajnie! Szkoda, że biblioteki zamknięte do końca grudnia :(

      Usuń
  12. Zapowiada się ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z ciekawości chętnie tą książkę bym przeczytała :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jest całkiem ciekawa, trzyma w napięciu. Na szczęście nie ma w niej miejsca na znużenie.

      Usuń
  14. Ja lubię się troszeczkę bać 😊👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czasami wręcz ma się ochotę na dreszczyk z thrillerem.

      Usuń
  15. Trochę nie moje klimaty, ale z jednej strony, jakoś ciągnie do niej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czasem fajnie jest przeczytać coś nie do końca z tego co się lubi.

      Usuń
  16. That seems like a very interesting book. Thank you for recommendation.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/11/declare-caviar-perfection-luxury-anti.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie bym się zapoznała z tą książką :))
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. Już dawno nie bałam się u boku ksiażki, ale to może być ciekawy powrót do tego gatunku. Chętnie bym przezytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czasami warto oderwać się od książek, które czytamy na co dzień.

      Usuń
  19. Ciekawe połączenie gatunków literackich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, dzięki temu nie ma w tej książce miejsca na znużenie.

      Usuń
  20. może na jakiś wolny wieczór z winkiem książkę bym ową czytnęła;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oh so nice that you can find interesting books free
    xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It is very interesting book; especially when you like detective stories.

      Usuń
  22. Coś czuję, że mogłaby mi się spodobać :) Ps. Jeżeli chodzi o Twoje pytanie co do rozpylania zapachów to polecam Ci zwykłe kominki zapachowe i dodanie naturalnego olejku zapachowego. Kilka minut palenia wystarczy, żeby w mieszkaniu rozniósł się piękny zapach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dzięki za pomysł, nie mam jednak kominka. :D Chyba jednak wybiorę świeczki.

      Usuń
  23. Książki to radość sama w sobie. Nie znam tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) brat kupił mi 2 część serii. Później odkryłam MBP dzięki mamie i dopiero teraz wzięłam się za tą część, nie czytając wcześniejszych.

      Usuń
  24. Mam prawie całą serię!A w niektórych prawdziwe śledztwa niczym z Poirota i w niebanalnych miejscach.I z dodatkiem akcentu fantasy rodem z książek Wellsa.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.