11 czerwca 2021

Książka Teściowie w tarapatach Alka Rogozińskiego Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Teściowie w tarapatach Alka Rogozińskiego Elżbieta Rogalska 2021

 


Książka miała być kryminałem, a w sumie wyszła taka tania komedia, z wymuszonym humorem, z pseudo kryminałem w tle. Jak dla mnie przeciętna 5/10 gwiazdek. Nie dało się wciągnąć w historię. Brak zarysu głębszego charakteru bohaterów, poza przywdziewanymi maskami. Duża dawka stereotypów. Mam wrażenie, że akurat ta powieść była po to żeby autor zarobił na nazwisku. Tak myślę, ponieważ przyzwyczaiłam się, że na blogach książki tego autora są komplementowane, a więc słynie raczej z dobrego pióra.

W książce Teściowie w tarapatach Alka Rogozińskiego

mamy do czynienia z nieracjonalnie myślącymi teściowymi, które zostają przez dzieci wysłane na odpoczynek do województwa Świętokrzyskiego. Zbieg okoliczności sprawia, że wpadają w tarapaty. Niestety zamiast myśleć racjonalnie, myślą dość naiwnie. Zamiast wyjaśnić zbiegi okoliczności, co łatwo było sprawdzić na kamerach, to pchają się w jeszcze większe tarapaty. W ten sposób powstaje jakiegoś rodzaju kryminał. Niestety jak to w tego typu powieściach bywa, przez połowę książki wiedziałam, jak się skończy.

Książka Teściowie w tarapatach Alka Rogozińskiego

zachwyci tych, którzy szukają krótkiej, lekkiej, mało wciągającej i z wymuszonym humorem książki lekko kryminalnej. Mnie osobiście zabrakło jakiejś głębi. Może autor chciał trochę wyśmiać stereotypy na temat teściów, a może chciał je pogłębić? Nie wiem, myślę, że mógł ładniej poprowadzić rys psychologiczny postaci.

Zobacz również:

Książka Nowy Świat Ałbeny Grabowskiej Elżbieta Rogalska 2019

Książka Zjazd absolwentów Guillaume Musso Elżbieta Rogalska 2020

 

    Kup Tekst ode mnie

 

32 komentarze:

  1. Książki Rogozińskiego mam w planach już od dawna, ale poki co mam już sporo tych, które czekają na moim regale do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh mój schowek w bibliotece miejskiej zawiera 810 książek. :D czyli 8 lat czytania do poduszki.

      Usuń
  2. Nie przepadam za komediami kryminalnymi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tej książki Alka Rogozińskiego akurat nie czytałam. Generalnie lubię jego styl, gdyż mogę się dzięki niemu odprężyć. Szczególnie polecam "Nieboszczyka samego w domu".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypożyczę tę książkę, co polecasz, może przekona mnie.

      Usuń
  4. Czyli nie bardzo się opłaca poświęcać czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja wiem... zależy czego szukasz. Nie była też jakaś mega tragiczna. Taka przeciętna.

      Usuń
  5. Do mnie trafia humor Alka. Uwielbiam jego komedie kryminalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm nie wiem jak inne, to jest pierwsza książka autorstwa Rogozińskiego, jaką miałam okazję czytać. Mojej mamie też się nie podobała. :D zobaczę następną, może przekonam się do jego pióra. Czasem tak bywa, że autor ma jedną książkę gorszą.

      Usuń
  6. Thank you for sharing one more interesting book.

    www.exclusivebeautydiary.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła, ale na pewno kogoś zainteresuje :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w sumie nie rozumiem zachwytu nad twórczością autorka, mi się jego książki nie podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie... przeczytam jeszcze jedną, może zobaczę o co chodzi w tym zachwycie. :)

      Usuń
  9. Książki tego pana biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm no ja wzięłam i się rozczarowałam. Mam nadzieję, że to jedyna taka nudna książka autorstwa Rogozińskiego.

      Usuń
  10. Czytałam książkę z Panem Alkiem w duecie z Magdaleną Witkiewicz :) No i była całkiem fajna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm w duecie może i wydałaby się ciekawsza, tzn. w takim jak miałaś. Jednakże u mnie wypadła blado.

      Usuń
  11. Witam serdecznie ♡
    świetna recenzja. Szkoda, że książka przeciętna bo zapowiadała się bardzo dobrze. Niestety nie znam pióra autora, więc nie potrafię powiedzieć jakie są jego książki. Muszę koniecznie coś przeczytać, by wyrobić sobie opinię :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz. Myślę, że ta książka znajdzie grono odbiorców. Dla mnie jest po prostu mało śmieszna ale wiesz, ja wolę żarty Kulmowej.

      Usuń
  12. Lubię książki tego autora, są lekkie i potrafią rozśmieszyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego, że mają takie opinie, to chyba jednak przeczytam też inną książkę tego autora.

      Usuń
  13. Zabrałam się za jedną jego książkę, ale nie doczytałam do końca, była bardzo kiepska. I odtąd już omijam autora szerokim łukiem;)
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie wiem co robić. Większość blogerów pozytywnie opiniuje książki Rogozińskiego. Jednak są też blogerzy, którzy wystawiają negatywne oceny i ja do nich należę, w przypadku omawianej książki. Zastanawiam się czy to taka jedna, kiepska książka tego autora, czy ogółem wszystkie będą takie. Może dam szansę kolejnej, zobaczymy.

      Usuń
    2. Ja mam podobnie.. Czytałam na razie jedną ,,Raz, dwa trzy" no i jak dla mnie to średniawka. Słaby humor i historia oklepana. Ale wszyscy tak zaczytują się jego książkami, że może jeszcze dam szansę chociaż jednej.

      Usuń
    3. :) myślę, że w przyszłym miesiącu wypożyczę coś jeszcze tego autora.

      Usuń
  14. Cóż, szkoda, że się zawiodłaś. Bardzo lubię komedie kryminalne, więc może jednak kiedyś dam tej powieści szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja też lubię komedie. Może przeczytam jeszcze inną książkę tego autora.

      Usuń
  15. kurcze a liczyłam że będzie sztos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) liczyłam na bardziej inteligentny humor.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.