28 lutego 2020

Książka Sek(s)ta R.A. Ciężka Elżbieta Rogalska 2020



Książka Sek(s)ta R.A. Ciężka Elżbieta Rogalska 2020




„To miała być opowieść o dorastaniu, przyjaźni i miłości. Historia przeplatana muzyką o magii, filozofii i problemach współczesnego świata. Droga do spełnienia marzeń i poszukiwania własnego ja. Problem w tym, że główny bohater miał inny pomysł, a to on jest tutaj gwiazdą” – opis z lubimyczytac.

Książka o ogromnej liczbie słabości ludzkiej. Oceniam ją nieco wyżej ze względu na właśnie temat, trudny do ujęcia, zwłaszcza w formie powieści, która miałaby zachęcić do czytania. Cudownie czytało mi się książkę „Seksta” R.A. Ciężkiej z roku 2020. To nowość, której nie można przegapić! Jeszcze nie czytałam tak świeżej narracji, która w ogóle nie czerpie z dotychczasowego dorobku ludzkiego.



Książka „Seksta” R.A. Ciężka

opowiada losy kilku młodych bohaterów. Opowieść ta oddaje kondycję psychiczną współczesnej młodzieży. Rzadko zdarza się książka, która pasuje idealnie do analizy naukowej z punktu widzenia pedagoga.  Może w przyszłości napiszę taki artykuł, tak mi się marzy…  a marzenia trzeba spełniać.

Moim ulubionym motywem jest maskotka małej pandki . Główny bohater jest tak wyrazisty – nie to nie Pandka – to człowiek, że naprawdę chce się czytać, od rana do nocy. Ma imię ale każdy nazywa go Omenem. Jest zakochany ze wzajemnością, która to jest wzajemna również w zahamowaniu wyrażenia jej wobec tej osoby. Przez to bohaterowie się mijają i pozostawiają pustkę do odkrycia. Dlatego nie można się oderwać od czytania.





R.A. Ciężka w książce Seksta

pokazała jak prosto można opisać trudne losy współczesnej młodzieży. Jeżeli chcesz poznać problemy współczesnej młodzieży to polecam przeczytać omawianą książkę. Język nie jest wyszukany ale to zupełnie nie przeszkadza w odbiorze, ponieważ pasuje do opisywanych sytuacji. Trzeba umieć mądrze dobrać język do wieku bohaterów i ich osobowości. Trzeba przyznać, że R.A. Ciężka doskonale sobie poradziła z kreowaniem charakterologii swoich bohaterów, zwłaszcza głównego bohatera. Ma on ogromną liczbę słabości, które czyhają na człowieka.

Podsumowując jest to książka o współczesnej młodzieży, doskonale wpisująca się w klimat nowoczesnych problemów. Trzeba ją koniecznie przeczytać, ponieważ język i styl narracji jest tak skonstruowany, że wpisuje się w każdą grupę wiekową. Serdecznie polecam! Dużo świeżości, jakby autorka nic nie przeczytała przed pisaniem, a wiem, że czyta sporo, ponieważ prowadzi blog czytelniczy. To książka prezentująca ogrom ludzkich słabości. Można się wiele nauczyć, jeśli podda się jej treść refleksji.

Zobacz również:


Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2020. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła","Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, Edukacji Artystycznej, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych, autoetnografii oraz problematyki wyższej edukacji. https://orcid.org/0000-0001-7529-315X

58 komentarzy:

  1. Dziękuję za recenzję i spojrzenie na ksiażkę z pedagogicznego punktu widzenia :D Pozdrawiam serdecznie Ciebie i pandkę! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Pandka skacze pod sufit, chyba chciałaby 2gą część!

      Usuń
  2. Kolejna dobra recenzja tej książki! Sady, gratuluję!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dobra książka to i pozytywne recki idą.

      Usuń
  3. Przyznam, że po przeczytaniu Twojej recenzji, poczułam się zaintrygowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to dobra książka jest! Nachodziła mnie refleksja po refleksji.

      Usuń
  4. Nie miałam jeszcze okazji czytać „Sekstę'', ale chętnie poznam problemy współczesnej młodzieży, dlatego w wolnej chwili rozejrzę się za tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostałam zainteresowana, chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. brzmi ciekawie ;) w wolnej chwili sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śledzę bloga RA Ciężka :) Bardzo fajna osóbka z niej :) Książkę chciałabym móc kiedyś przeczytać :) Fajnie, że taka powstała, życzę tej dziewczynie aby napisała tych książek jeszcze więcej :) A recenzja bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chciałabym kontynuację przeczytać...

      Usuń
  8. Mnie jakoś do tej książki nie ciągnie ale może zmienie zdanie i kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie, może rzeczywiście moje spojrzenie jest inne, w końcu już nie jestem w wieku takiej całkiem młodości.

      Usuń
  9. Bardzo się cieszę sukcesem naszej blogowej koleżanki i na pewno będę czytała książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam bloga autorki i jej samej, ale widzę, że książka zrobiła na Tobie bardzo dobre wrażenie. Lubię wartościowe książki i skoro ta jest jedną z nich i tak bardzo polecasz, muszę ją poznać i ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że docenisz tą książkę, chyba dobrze pamiętam, że jesteś mamą? :)

      Usuń
  11. Ja również cenię wartościowe książki. Pozdrawiam znad kubka kawy już bezkofeinowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To powieść, z której można wiele wyciągnąć, być może nawet to czego nie oczekiwała autorka. :D

      Usuń
  12. Nie słyszałam wcześniej nic na temat tej publikacji, ale chyba warto się teraz rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... myślę, że mogłoby się Tobie spodobać. Zależy czy lubisz poddawać książki refleksji pedagogicznej i czy lubisz powieści o młodzieży.

      Usuń
  13. Miałam w końcu zaopatrzyć się w tę książkę, sama autorka mnie do niej zachęciła na swoim blogu. Jeszcze przyjdzie czas, pamiętam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sady Sana na pewno jest zadowolona z dobrego odbioru jej książki i w ogóle z tego, że udało jej się spełnić swoje marzenie. ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie zaglądam na bloga autorki tej powieści, więc cieszę się, że jej beletrystyka spotyka się z przychylnymi opiniami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi na naprawdę wartościową i potrzebną książkę! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłaby być wysoko w rankingach jakby ją wypromować.

      Usuń
  18. Mnie książka również zaciekawiła, więc może skuszę się przeczytać :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo zachęcająca recenzja, a autorkę znam z jej bloga, więc chętnie przeczytam tę książkę :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Zamierzam przeczytać i wiem że na pewno mi się spodoba. Dobra recenzja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślę, że wypromowana zrobiłaby furorę.

      Usuń
  21. Czytam z przyjemnością bloga autorki, a teraz naprawdę jestem zaintrygowana tą książką.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja na razie mam ochotę na lżejsze historie więc tytuł ten odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To lekka historia :D ale wciąga i daje przemyślenia.

      Usuń
  23. Bloga autorki sledze, ale jej książki nie mialam przyjemnosci czytac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszt ebooka 6zł więc właściwie to prawie za darmo.

      Usuń
  24. Oczywiście mam w planach, odkąd po raz pierwszy autorka wspomniała na blogu, że pisze książkę. Tylko jeszcze czas muszę skądś wytrzasnąć na czytanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D albo w miedzyczasie jak nie ma czasu xd

      Usuń
  25. Autorkę kojarzę właśnie z jej bloga, więc mam w planach poznanie jej debiutanckiej książki ;). Cieszę się, że to dobra lektura ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Też kojarzę autorkę z bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Książke zakupiłam czeka w kolejce :-)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.