4 lutego 2022

Książka Niebieska Łódka Lucyny Leśniowskiej Elżbieta Rogalska 2022

 

Książka Niebieska Łódka Lucyny Leśniowskiej Elżbieta Rogalska 2022

 


Czytając tę opowieść o miłości i przyjaźni naszło mnie wiele różnorodnych myśli. Pokrótce je przedstawię w dalszej część tego wpisu blogowego. Na pewno jest to opowieść dla młodzieży. Jest dwójka bohaterów, różnej płci. Mają oni rodziców, którzy w jakiś sposób wpłynęli mocno na ich dzieciństwo i zszargane nerwy. Wiemy przecież, że dzieciństwo rzutuje na całe nasze życie. Na domiar złego, dwójka bohaterów niegdyś się znała. Ich znajomość zakończyła się dramatycznie. A teraz powracają w te same rejony świata. Czy będą się przyjaźnić i odnajdą to czego im brakowało wcześniej? Oceniam na: rewelacyjna.

Niebieska Łódka… z księgarni TaniaKsiazka.pl

Książka Niebieska Łódka Lucyny Leśniowskiej

bardzo podobała mi się pod względem rozbudowanej fabuły i opisów. Jest to książka dla osób, które lubią czytać. Wiele się w niej dzieje ale tak naprawdę głównym atutem całej powieści jest wewnętrzny świat bohaterów. To naprawdę niezwykle literacka książka dla młodzieży. Autorka pisze z dwóch perspektyw: Juli i Zygiego. Dramatyczne okoliczności rozdzieliły tych dwoje. Jednak los chce, że na powrót zawitali do tego samego świata.

Książka Niebieska Łódka Lucyny Leśniowskiej

opowiada o miłości. Zygi i Julia niby się tylko przyjaźnią ale tak naprawdę skrywają miłość do siebie. Robią to umiejętnie i w ten sposób każde jest w związku z kimś innym. Partnerzy naszych bohaterów są w nich zakochani. Można więc powiedzieć, że Zygi i Julia bawią się uczuciami swoich partnerów i nie chcą dopuścić do myśli, że mogliby być razem.

Literatura Młodzieżowa  w Księgarnia TaniaKsiazka.pl

Książka Niebieska Łódka Lucyny Leśniowskiej

jest też opowieścią mającą dodać otuchy tym, którzy z powodu rodzinnego zamieszania nie zyskali w życiu możliwości nadania sobie pewności siebie. Zygi to bardzo wrażliwy chłopiec, który nie akceptuje siebie i twierdzi, że nikt go nie lubi. Nawet wtedy, gdy wszyscy są w niego zapatrzeni jako gwiazdę – gra on na gitarze i śpiewa szanty. Julia to wrażliwa artystka, która przelewa na płótno swoje emocje związane z życiem. Oboje wrażliwców związało się z przebojowymi ludźmi, którzy dodają blasku do ich życia. Książka ta mówi do młodych osób, które są wrażliwe i pełne talentów, aby nie bały się wystawiać swoje umiejętności na krytykę. Pokazuje też, że takie osoby mogą wieść całkiem udane życie towarzyskie. 

Można powiedzieć, że autorka trochę aż przedobrzyła pod koniec, pisząc, że ktoś, kto nie ma talentu jest wyblakły. Z tego powodu nie dawałabym tej książki każdemu dziecku ale tylko tym pogubionym artystycznym dzieciom. Nie ma nic złego w tym, że ktoś ma udaną rodzinę, dobrze sprawny umysł, którego talentem jest: matematyka, polonistyka, medycyna, informatyka, pedagogika, psychologia, ekonomia… itd. Nikt nie rodzi się od razu pedagogiem, informatykiem, lekarzem czy filozofem. Tak samo jak w talentach plastycznych i muzycznych potrzebna jest masa godzin na to aby talent się ujawnił, tak samo jest w przypadku innych dziedzin nauki i sztuki. Talent to 10% sukcesu, reszta to wypracowane godziny na jego szlifowanie.

Zobacz również:

Książka O Niepodległość i Prawa Kobiet Zofia Moraczewska 1873-1958 Życie i Działalność Kamili Cybulskiej Elżbieta Rogalska 2022

Książka Najmilszy prezent Agnieszki Krawczyk Elżbieta Rogalska 2021

Książka Fanfik Natalii Osińskiej Elżbieta Rogalska 2020

Książka 13 powodów Jay Ashera Elżbieta Rogalska 2020

Książka Sek(s)ta R.A. Ciężka Elżbieta Rogalska 2020

Książka Duma i Uprzedzenie Jane Austen Elżbieta Rogalska 2019

Jerzy Duda-Gracz „Portret Joanny Kulmowej, olej, płótno” opis Elżbieta Rogalska 2017

 

   Kup Tekst ode mnie

 

47 komentarzy:

  1. Teza o wyblakłej osobowości ...słaba psycholog z tej pani.
    Kazdy ma jakiś talent, ważne, by umiał go odkryć:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istnieją różne inteligencje. A ta związana z działaniami artystycznymi to jedna z wielu możliwości.

      Usuń
  2. Jeszcze się zastanowię - podobne książki od czasu do czasu - jak wiesz z pewnością lubię sobie poczytać :-) . Serdeczne pozdrowienia, faktycznie dzieciństwo na nas rzutuje :/ .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wszystko rzutuje: dzieciństwo, rówieśnicy, dorośli, okoliczności, środowisko...

      Usuń
  3. Zaciekawiła mnie ta książka, chociaż faktycznie tekst o którym wspomniałaś w ostatnim akapicie przesadzony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się wymsknęło autorce mniej więcej pod koniec całości. :D

      Usuń
  4. Świetna propozycja dla młodego czytelnia, chociaż dla mojej córy chyba jeszcze zbyt dojrzała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że bardziej 14-16 lat. :) Dobra szczególnie dla dzieci uzdolnionych artystycznie.

      Usuń
  5. Z drugiej strony - bez tych 10% talentu nie bedzie z tego nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm też problematyczne twierdzenie. Może być 90% bez 10% talentu ale nigdy nie będzie 100% - tak jak w przypadku talentu. :D

      Usuń
  6. Planuję przeczytać tę książkę, zaciekawiła mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że warto przeczytać jeśli jest się uzdolnionym artystycznie. Może nie wiesz, że jesteś...

      Usuń
  7. Aż tak mnie nie kusi ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D mnie skusiła, szukałam czegoś o nastolatkach. W sumie trafiłam na książkę bliższą mojemu bratu.

      Usuń
  8. Zainteresowałaś mnie tą książką. ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że jest warta uwagi. Szczególnie ze względu na literackość.

      Usuń
  9. nie czytałam, nie znałam, nie słyszałam ... a teraz mnie zainteresowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nowość, myślę, że wydana pod koniec stycznia albo początek lutego. :)

      Usuń
  10. Bardzo ładnie napisana recenzja. Co do samej książki, zaciekawiła mnie, choć ta teza z wyblakłą osobowością akurat mnie nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to prawda! Dużo zależy od osobowości, niekoniecznie pasji, talentu czy przedmiotu zaciekawienia.

      Usuń
  11. Z racji zawodu, jestem ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że każdy kto ma dzieci mógłby przeczytać... W końcu każde kiedyś będzie nastolatkiem.

      Usuń
  12. Myślę, że mogłaby mi się spodobać, ale jeszcze się zastanowię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sięgnąć! Chociaż pod koniec mnie wkurzyła autorka.

      Usuń
  13. Książka wydaje się być bardzo intrygująca, jednak chyba nie do końca w moich klimatach :(
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czasami warto spróbować czego nowego w literaturze.

      Usuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Nie jestem przekonana czy to mój klimat, ale przyznam, że książka zapowiada się interesująco i na pewno okazać się może świetną lekturą, ale na razie po nią nie sięgnę, może jak skończę nadrabiać zaległości :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W literaturze nie ma zaległości - jest zawsze niekończąca się sterta książek. :D

      Usuń
  15. Zastanowię się nad tą książką i być może w przyszłości dam jej szansę. Jednak póki co sięgam po te książki, które już zgromadziłam na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) prawda! Też powinnam wziąć się w końcu za te które kupiłam, a nie wypożyczyłam, czy dostałam do recenzji.

      Usuń
  16. Hmmm... wkurzył mnie tekst o byciu wyblakłym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, to prawda! Czytasz cudowną książkę, a na pod koniec taki tekst... ;/

      Usuń
  17. Bardzo intrygująca pozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. This book have very beautiful front page. I like it.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, front page this book have blue river and young people. That idea is beautiful. :)

      Usuń
  19. Lubię takie ksiazki i chętnie bym przeczytała ale też nie podoba mi się to zdanie o braku talentu. Można wieść piękne życie nie mając żadnych specjalnych zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda ponadprzeciętna umiejętność robienia czegoś jest talentem. :)

      Usuń
  20. Nigdy nie słyszałam o autorce i tej książce. Raczej tą pozycję sobie odpuszczę.

    pozdrawiam serdecznie
    Help Book

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka jest bardzo interesująca, może z czasem po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) no pewnie, że warto sięgać po literackie książki. Nawet jeśli mają mankamenty.

      Usuń
  22. Nie słyszałam o tej książce. Ciekawa okładka, ale treściowo na razie mnie nie interesuje. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że bardziej dla młodzieży jest to propozycja.

      Usuń
  23. Zainteresowała mnie zaprezentowana książka.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Thanks for your visit and comment. :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.