9 października 2019

Książka Coraz większy mrok Colleen Hoover Elżbieta Rogalska 2019




Książka Coraz większy mrok Colleen Hoover Elżbieta Rogalska 2019





Tą książkę trzeba przeczytać do końca. To najważniejsze zdanie z całej recenzji. Zakończenie z całą pewnością zaskoczy czytelnika. Właściwie to nie wiadomo w końcu jak to było z całą sprawą. Czytałam wersję z wydawnictwa Otwarte, w tłumaczeniu Piotra Grzegorzewskiego. 310 stron przeczytałam w jeden dzień, robiąc sobie przerwy, tak co trzy-cztery rozdziały.

Książka rzeczywiście oddaje swoją tytułowość. Mocno trzymający w napięciu thriller psychologiczny, po którym inaczej spojrzysz na życie. Gdyby nie fakt, że to fikcja, zastanawiałabym się co w końcu jest prawdą. Na szczęście zdarzenia nigdy nie miały miejsca w rzeczywistości.


Colleen Hoover w książce Coraz większy mrok

pokazała jak ludzka psychika może być pogmatwana, jak trudno jest oceniać wydarzenia związane z morderstwami. Jest to pozycja wydawnicza podzielona na dwie części ale porozrzucane po całości. Można powiedzieć, że książka ta zawiera inną książkę. Książkę Coraz większy mrok oceniam wysoko, natomiast książkę zawartą  w książce niezwykle nisko. Jeżeli przeczytacie całość to właściwie się nie zdziwicie. Chociaż bez tej książki mocno ucierpiałaby fabuła.

Jeżeli lubisz akcje, skomplikowane historie i nieprzewidywalne zakończenia to

książka Coraz większy mrok Colleen Hoover

jest dla ciebie. Czyta się ją szybko, ponieważ nie zawiera skomplikowanego zasobu słownictwa. Jednak nie jest to styl słaby, jest wypośrodkowany ale nie kwiecisty. Autorka tak układa zdania aby nie było problemu z wyobrażaniem sobie scen. Dla bardzo wrażliwych może to wpłynąć na niekorzyść. Osoby o mocnych nerwach docenią ten zabieg pisarski.

Podsumowując naprawdę wciągająca książka, która sprawi, że pomyślisz inaczej na temat wielu spraw. Czasami to co wydaje się być prawdą może nią nie być, prawda może być zupełnie odwrotna lub całkowicie inna. Zrozumiecie te słowa po przeczytaniu książki, nie chcę spojlerować, bo wówczas cała radość czytania straciłaby ten smak tajemniczości i braku wiedzy czytelnika.

Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2020. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła","Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, Edukacji Artystycznej, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych, autoetnografii oraz problematyki wyższej edukacji. https://orcid.org/0000-0001-7529-315X


Zobacz również:

36 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę i uważam, że autorka doskonale poradziła sobie w nowym dla siebie gatunku. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, naprawdę wciągająca, nie mogłam się oderwać :)

      Usuń
  2. Lubię Hoover więc na pewno przeczytam tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo mocno zaintrygowana tą książką. Uwielbiam nieoczywiste książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dla Ciebie idealna, tyle kulturalnych przedsięwzięć robisz w swoim mieście, że spodoba Ci się na 100%

      Usuń
  4. To jedna z moich ulubionych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W takiej odsłonie jeszcze autorki nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wierzę w to, że ksiązka wciąga, a i skłania do refleksji, bo znam już trochę twórczość tej autorki, choć ta wydaje się inna od pozostałych. Koniecznie muszę ją poznać. Mam ją na swojej liście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardziej nieoczywista trochę czytelnik musi sam pomyśleć żeby dojść do refleksji.

      Usuń
  7. lubię nietypowe zakończenia :) zapowiada się super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach zapoznanie się z autorką, ale raczej nie będę zaczynac od tej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mocno trzymajacy w napięciu thriller psychologiczny - cos dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie mam w planach :) kolejna zachwalajaca recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taka niecodzienna książka, pewnie dlatego wszyscy chwalą :)

      Usuń
  11. Zaintrygowała mnie ta książka :) Z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od dłuższego czasu mam ją w planach :D kiedyś na pewno ją przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) warto warto, nawet przesunąć inne książki, ja tak zrobiłam i nie żałuję.

      Usuń
  13. Zaskakujące zakończenie zachęca :), tak jak i mroczny tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie książki, więc mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plany to dobra rzecz, pozwalają na przeczytanie jeszcze większej ilości książek :)

      Usuń
  15. Muszę koniecznie nadrobić Hoover :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja też, na razie przeczytałam tylko tą książkę :)

      Usuń
  16. Nie znam jeszcze książek autorki. Muszę to nadrobić 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie znam tylko tą jedną książkę, właśnie tej autorki.

      Usuń
  17. Polecam to interesująca książka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam tę książkę na liście do przeczytania. Liczę więc, że również mnie wciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.