8 października 2021

Książka Słowik Kristin Hannah Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Słowik Kristin Hannah Elżbieta Rogalska 2021

 


Światowy besteller. Przepiękna okładka, na granatowym-brudnym tle złoty słowik w różach złotych i napis Słowik, jako tytuł powieści. Ocenię ją na lubimyczytac na rewelacyjna.

„Miłość pokazuje nam, kim chcemy być. Wojna pokazuje, kim jesteśmy”.

Książka Słowik Kristin Hannah

opowiada o wojnie, w której uczestniczą dwie siostry. Różnią się one niemal wszystkim: wiekiem, czasami dorastania, zdobytymi doświadczeniami. W 1940 roku do Francji dociera wojna faszystowskich Niemiec. Siostry rozpoczynają swoje wojny, w czasie wojny, z żołnierzami wermachtu. Każda na swój sposób pomaga, obie chcą wolności, przetrwania, miłości… Niby nie wiele, a jednak w czasie wojny hasła te brzmią jak opór. Isabelle od razu garnie się do ruchu oporu i nie zważa na niebezpieczeństwo, a Vianne chce przede wszystkim uratować swoje dzieci, z czasem nieco poszerza swoją dobroć, za którą słono zapłaci…

Książka Słowik Kristin Hannah

była już omawiana na wielu blogach. Ma naprawdę mnóstwo miłośników. Akcja powieści jest rozbudowana, goni jedna drugą, jednak nie brakuje opisów. Język jest prosty ale nie wulgarny. Myślę, że książka ta mogłaby wprowadzać człowieka w tematykę drugiej wojny światowej, właściwie od 13 lat wzwyż. Każdy odbierze ją dla siebie i coś z niej ze sobą zabierze.

Książka Słowik Kristin Hannah

zachwyca kobiety na całym świecie. Myślę, że tak jest, ponieważ, tak jak mówią bohaterki tej powieści: o kobietach po wojnie się zapomina, mężczyznom przypina się ordery, a kobiety przestają istnieć, mimo ogromnego poświęcenia, bólu, walecznej śmierci itd. Wojna sprawia, że świat ulega zmianie, ludzie kierują się innymi zasadami, pozwalają na więcej odwagi, zawsze mają z tyłu głowy, że mogą w każdej chwili umrzeć, więc na co czekać? A jednak istnieje nadzieja, że wojna minie i odzyskają wolność.

Książka Słowik Kristin Hannah
opowiada również o tym, że nie warto, podczas wojny, myśleć tylko o własnej rodzinie. Powieść pokazuje, że najwięcej zyskują osoby, które starają się pomagać większości osób, a nie tylko najbliższym (o których też trzeba pamiętać i to najbardziej ale nie tylko). Oczywiście jak to książki, świat w nich jest nieco bardziej idealny, dlatego bohaterki zdobywają jakiegoś rodzaju podziękowanie. W świecie rzeczywistym jest to czasami pomijane. Splot wydarzeń sprawia, że różne rzeczy mogą się zdarzyć podczas wojny.

Zobacz również:

Książka Gdy nadeszło życie Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2019

Książka 13 powodów Jay Ashera Elżbieta Rogalska 2020

Książka Poławiaczki pereł . Pierwsze Polki na krańcach świata Uli Ryciak Elżbieta Rogalska 2021

 

   Kup Tekst ode mnie


43 komentarze:

  1. Książka wydaje się być ciekawa :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zachęcam serdecznie. Światowy bestseller i prawdziwa przyjemność czytania.

      Usuń
  2. Czytałam już sporo recenzji tej książki, ale jeszcze nie mialam okazji do niej zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Również chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat wojenny to trudny do omówienia przedmiot. Jednak autorka wycisnęła z niego piękną historię i literacki styl.

      Usuń
  4. Jeszcze do niej nie dotarłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto przeczytać. To znaczy jeśli lubi Pani powieści obyczajowe.

      Usuń
  5. Nie znam tej książki, ale jeśli trafi w moje ręce, to z czystej ciekawości przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) polecam serdecznie! Myślę, że Cyrysiowe serce polubi tę narrację.

      Usuń
  6. I haven't read it yet. Thanks for the review.
    I hope you'll visit my blog soon. Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank for you, thanks for your visit and comment.

      Usuń
  7. Ciekawie piszesz tej książce. Nie poznałam jej dotąd. Z Twojej recenzji wynika, że obraz wojny jest w niej dość pogłębiony, a takie książki mnie interesują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak to prawda. Wyjątkowa historia, w której jest dużo motywów wojennych.

      Usuń
  8. Od jakiegoś czasu mam w planach twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) twórczość tej autorki też jest dla mnie bardzo interesująca.

      Usuń
  9. This look like a great book. Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej książce - zapisuję sobie tytuł i przeczytam obowiązkowo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialna książka. Trudna, ale genialna.

    OdpowiedzUsuń
  12. zapisuje do przeczytania zaciekawilas mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że to książka, którą warto promować.

      Usuń
  13. Tę książkę mam w planach już od dawna i ciągle odkładam ją na później. Na pewno jednak kiedyś się za nią zabiorę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Myślę, że warto, to nie jest stracony czas.

      Usuń
  14. Czytałam tę książkę w lipcu. Tyle emocji. Do dziś na jej wspomnienie mam deszcze. Niesamowita historia dwóch sióstr których los wystawił na ciężkie wojenne czasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, emocje, narracja bohaterki. Właściwie wszystko tak pięknie wykreowane przez autorkę.

      Usuń
  15. To jedna z moich ukochanych powieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zostaje długo w pamięci. Myślę, że wzięłam ten tytuł z twojego bloga.

      Usuń
  16. Nie jestem w stanie jej przeczytać że względu na motyw II wojny światowej. I choć wszyscy się nią zachwycają ją wiem, że nie dam rady...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeśli wiemy czego nie chcemy, to nie ma się co zmuszać. :)

      Usuń
  17. Pamiętam jak na tę książkę był kiedyś szał na instagramie. Ja jednak jej nie czytałam, bo nie jest to moja tematyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwie się temu szałowi. Naprawdę dobrze skonstruowana opowieść.

      Usuń
  18. książka mocna tematycznie, nie wiem czy dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie każdy ma chęć na motywy wojenne. Jednak w tej książce też jest miłość i wiele, wiele emocji.

      Usuń
  19. Czytałam 2 książki Hannah, w tym tę, ale wolę jednak inne powieści historyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszyscy polecają Słowika. W końcu i ja go muszę przeczytać koniecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że się nie zawiedziesz. Bardzo ciekawa konstrukcja powieści.

      Usuń
  21. "Słowik" już od jakiegoś czasu czeka na mojej półce i mam nadzieję, że w przyszłym roku znajdę dla niego czas. W tym raczej już nie zdążę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, myślę, że będzie się Tobie podobało. :)

      Usuń
  22. Zapisuję sobie. Okładka bardzo ładna i myślę, że historia jest warta poznania, także będę miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.