14 stycznia 2022

Książka Cios kończący Mariusza Czubaja Elżbieta Rogalska 2022

 

Książka Cios kończący Mariusza Czubaja Elżbieta Rogalska 2022

 


Muszę przyznać, że książka pod względem wizualnym przykuwa wzrok. Czerwone tło, a na środku lewitujące w powietrzu krzesło bujane, które stoi na przednich odchyleniach nóżek. Obok paski czarne, które sugerują drogę dla pieszych. Jest to dość mało drastyczny kryminał, który polecam tym osobom, które lubią poznać bohaterów przez chwilę ale nie za bardzo się z nimi zaprzyjaźniać. Ogólna ocena: 8/10. Głównie za zaskakujące zakończenie.

Literackości w książce Mariusza Czubaja „Cios kończący”

raczej bym nie szukała. Jest to lekka i krótka opowieść o tym jak doszło do przestępstwa. Podobno miała to być część najmroczniejsza z zestawu książek o komisarzu Heinzie. Cóż, z zestawu może i jest ale uwierzcie mi, że patrząc na ogół kryminałów, książka ta nie jest wcale aż tak drastyczna i mroczna.

Heinz przechodzi na emeryturę, chociaż wcale nie ma chęci na taki los.

Książka Cios kończący Mariusza Czubaja

dotyczy brutalnego zabójstwa na Śląsku, w które zostaje wciągnięty emerytowany policjant. W takiej pracy doświadczenie jest niekiedy ogromnym plusem, chociaż książka pokazuje też, że doświadczenie często równa się braku kondycji i fizycznego wyćwiczenia. Za jego pomocą zostaje odkryta seria morderstw. Śledczym pozostaje znalezienie zabójcy. Nie jest to łatwe, a zakończenia chyba nikt się nie spodziewa! Aż potroi się wam w oczach.

Do tej pory w cyklu poświęconym postaci profilera Rudolfa Heinza ukazały się tytuły: „21:37” (WAB, 2008), „Kołysanka dla mordercy” (WAB, 2011), „Zanim znowu zabiję” (WAB, 2012), „Piąty Beatles” (WAB, 2015), „Dziewczynka z zapalniczką” (WAB, 2018). Jesienią 2020 roku do księgarń trafi ostatnia, szósta część cyklu – „Cios kończący”.

Zobacz również:

Książka Sekta Marka Stelara Elżbieta Rogalska 2021

Książka Ostatniego zeżrą psy Sławomira Nieściura Elżbieta Rogalska 2019

Książka Miłość leczy rany Katarzyny Bondy Elżbieta Rogalska 2020

Książka Gdy powrócił spokój Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2021

Książka Zło w cmentarnej górze Konrada Chęcińskiego Elżbieta Rogalska 2021

Książka Gwiazda szeryfa Aleksandry Borowiec Elżbieta Rogalska 2021

 

   Kup Tekst ode mnie

 

53 komentarze:

  1. Lubię treściwe recenzje Elu. Autor znany, twórczość - dla mnie - mniej. w wolnym czasie zapraszam na mojego "literackiego" bloga "Wielkie Oczekiwanie" - "Księga Nocy" - "Cmentarne nowele". Serdecznie pozdrawiam po zalatanym dniu - najpierw sprzątanie, śmieci, sprzątanie - i wyjazd na szczepienie. Pfizer. Trzecia dawka. Lewe ramię jeszcze boli. W międzyczasie u nas bawił Chrześniak - kończy w lutym 5 lat - ale jak wróciłem, już wychodzili :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że chętnie przeczytam twoje opowiadanie. :)

      Usuń
  2. Nie poznałam jeszcze tego cyklu. Dobrze, że zakończenie zaskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, to rzadkość w kryminałach, że jest coś nietypowego w nich i to w zakończeniu.

      Usuń
  3. Chyba nie słyszałam o tym autorze, możliwie, że kiedyś sprawdzę jak on posze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznawać nowych autorów. Staram się brać coś nieznanego mi zupełnie, przynajmniej raz na kwartał. :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tak jest taka dobra na trudny dzień. Ale nie jest naiwna.

      Usuń
  5. Chętnie przekonam się, jak odbiorę tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) książki są fajne, że można sobie różnicować gatunkowo.

      Usuń
  6. Wypadałoby przeczytać całość od części pierwszej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D hihihi no ja też bym musiała. Często tak trafiam ale zazwyczaj nie czuję braku przeczytania poprzednich części.

      Usuń
  7. Czytałam tę książkę, była nawet-nawet, ale niewiele już pamiętam z fabuły. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to prawda, taka wylatująca drugim uchem. Ale podczas czytania była nawet ciekawa.

      Usuń
  8. Książki Czubaja kuszą mnie już od jakiegoś czasu, ale póki co mam fazę na inne gatunki literackie, więc z książkami tego autora czekam na moment, w którym będę miała ochotę na tego typu powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) u mnie prolongaty się wyczerpały, a dostałam fajniutkie książki obyczajowe do recenzji od wydawnictwa taniaksiazka i ciekawi mnie, czy się wyrobię. :D Ale tak jak piszesz też mam fazy na określone gatunki. Ostatnio sobie przeplatam.

      Usuń
  9. Nie znam serii o komisarzu Heinzie i chyba nie czytałam żadnej książki Czubaja. Niemniej jednak postaram się mieć jego twórczość na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to krótkie kryminały. Przeczytasz jednym tchem.

      Usuń
  10. A na Śląsku gdzie konkretnie i czy opisuje te miejscowości w jakiś sposób?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, w powieściach są opisywane miejscowości, mniej lub bardziej, tak samo u Czubaja.

      Usuń
  11. This book look very interesting. Thank you fro sharing.

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie chętnie bym przeczytała tę książkę, skoro kryminały to bliski mi gatunek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo to pewnie, że warto, skoro lubisz. :)

      Usuń
  13. Przyznaję, że na razie nie mam jej w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że dobrze jest sięgać po to, co akurat oferują nam wydawnictwa do recenzji albo biblioteki.

      Usuń
  14. Wydaje się ciekawa. Faktycznie okładka przykuwa wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) trzeba sobie ją trochę dopowiedzieć. Takie okładki zawsze robią robotę.

      Usuń
  15. Wydaje się ciekawa, jednak jak na razie sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pewnie, nie mamy tyle czasu żeby przeczytać wszystko.

      Usuń
  16. Okładka wręcz magnetyzuje :)

    Jestem ciekawa fabuły tej książki, autora nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też poznałam 2 lata temu. Chyba jest dość nowy.

      Usuń
  17. Nie znam jeszcze książek autora, ale planuję poznać jego twórczość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że jedną każdego autora nie zaszkodzi przeczytać.

      Usuń
  18. Okładka faktycznie przyciąga spojrzenie ale ogółem chyba średnio dla mnie. Po kryminały sięgam, gdy coś mnie naprawdę zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja czytam 1 kryminał miesięcznie. Ogólnie, zaczęłam od czytania kryminałów bo mama ma wszystkie Joanny Chmielewskiej ale żaden inny autor się do niej nie umywa.

      Usuń
  19. Nie znam jeszcze tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle jest książek, że trudno znać wszystko.

      Usuń
  20. Interesuje mnie historia tego morderstwa ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No Czubaj pisze całkiem pasjonująco o takim nieprzyjemnym zdarzeniu.

      Usuń
  21. Niestety książek Czubaja jeszcze nie czytałam, ale mam w planach !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że lubisz kryminały. Chociaż widziałam u Ciebie dużo thrillerów.

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. :D trudno, może wybierzesz coś z reszty recenzji.

      Usuń
  23. książka mi nie jest znana, ale recenzja naświetla sprawę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że autor jakoś mało się o uszy obija. :) Wszędzie tylko Mróz i Mróz.

      Usuń
  24. Brzmi bardzo ciekawie, lubię takie kryminalne sprawy, a jak akcja dzieję się w Polsce, to jakoś tak lepiej się czyta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) kryminały potrafią wciągnąć, zwłaszcza jeśli dawno się ich nie czytało.

      Usuń
  25. Lubię kryminały z zaskakującym zakończeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zakończenie jest naprawdę wymiatające!!!!!

      Usuń
  26. Thanks for your visit and comment.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.