6 listopada 2021

Książka Zło w cmentarnej górze Konrada Chęcińskiego Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Zło w Cmentarnej Górze Konrada Chęcińskiego Elżbieta Rogalska 2021

 


Genialny debiut! Nie spodziewałam się takiego cudownego kryminału – thrillera. Po tego rodzaju książkach nie spodziewam się literackości, rozbudowanej fabuły czy nietuzinkowych opisów, a tu proszę bardzo, wszystko jest i jeszcze do tego napisane z polotem. Nie da się oderwać od tej książki! Naprawdę serdecznie polecam ten debiut! Na lubimyczytac ocenie na 10/10.

Zło w cmentarnej górze z księgarni TaniaKsiazka.pl

Książka Zło w Cmentarnej Górze Konrada Chęcińskiego

przypomniała mi narracje jednej z bardziej sławnych pisarek kryminalnych Agathy Christie. Tak samo emocjonująco prowadzone śledztwo, wikłanie dowodów. Piękny rys psychologiczny bohatera pozytywnego, który rozpracowuje bardzo trudną sprawę kryminalną. Pomocnicy, którzy też mają swoje teorie, pomagają i wypowiadają się w pięknych długich zdaniach. Prawda, że Konrad Chęciński pisze bardziej literacko. Jest też to dużo dłuższa powieść niż kryminały Agathy Christie.





Książka Zło w Cmentarnej Górze Konrada Chęcińskiego

jest niezwykle literacka. Zawiera znakomite opisy, w których nie ma w ogóle szczegółowych opisów mówiących o makabrycznych okolicznościach. Jest za to pięknie pokazany tok rozumowania śledczych. Tak jak u Christie: najpierw jest zbrodnia, która uwikłała kolejne nieprzyjemne wydarzenia, poznajemy protagonistę, który będzie rozwiązywał zagadkę, jego pomocników, a następnie toczy się śledztwo. Śledztwo toczy się w bardzo ciekawej fabule, z literacką narracją, zwrotami akcji i dialogami dopasowanymi do konkretnych bohaterów książki.

Książka Zło w Cmentarnej Górze Konrada Chęcińskiego

opowiada o Cmentarnej Górze – miejscu we wsi, w której dawne zbrodnie pociągnęły za sobą lawinę zła. Niegdyś podupadła wieś, zaczęła nabierać sił, a dobrobyt sprawił, że mieszkańcy zamiast dobra, zaczęli szerzyć nadmierne zło. Zła się nie da wyplenić ale Cmentarna Góra jest siedliskiem samego diabła – jak mówią mieszkańcy. Wszystko zmierza w stronę rozwiązania zagadki kto zabił, jednak zwroty akcji pokazują, że sprawa wcale nie jest taka oczywista. Najpierw ginie mąż Marioli Kacprzyk, która powiadamia policje. Tam Nikifor Poradecki wraz z pomocnikami, przy próbie odnalezienia owego mężczyzny, odnajduje dodatkowe zło czynione przez mieszkańców, zło niezwykle spotęgowane, mrożące krew w żyłach i ciągnące za sobą coraz to nowe zbrodnie. Sprawy nabierają tempa. Czy dojdzie do rozwikłania kilku zbrodni?

Polecam serdecznie, książka kryminalna z nowości w księgarnia TaniaKsiazka.pl

Według mnie książka ta mogłaby z powodzeniem mieć kontynuację. Widziałabym też scenariusz na serial, napisany na jej podstawie. To naprawdę udany debiut, który nie sposób pominąć i zapomnieć. Genialna powieść 10/10.

 

Zobacz również:

Książka Sekta Marka Stelara Elżbieta Rogalska 2021

Książka Dworska tancerka Shin Kyung - Sook Elżbieta Rogalska 2021

Książka Gwiazda szeryfa Aleksandry Borowiec Elżbieta Rogalska 2021

Książka Moja mroczna Vanesso Kate Elizabeth Russell Elżbieta Rogalska 2021

 

    Kup Tekst ode mnie


31 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie udane debiuty. Zapisuję sobie ten tytuł na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Genialna książka. Aż dziwne, że to debiut.

      Usuń
  2. Hmm niby kryminał, ale chyba też trochę thriller lub horror. Czy mylę się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jak na to spojrzeć. bardzo mi przypomina kryminały Christie. Książka skupia się na toku rozumowania śledczych, a zbrodnia nie jest tak ważna, jak dochodzenie. :)

      Usuń
  3. Zapamiętam, choć z kryminałami polskich autorów mam problem...albo spodziewam się zbyt wiele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tym razem się uda! Ostatnio mam farta do dobrych debiutów.

      Usuń
  4. Jeśli Cmentarna Góra to miejscowość to czy nie powinnaś wszędzie dac wielkiej litery?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie to miejsce w miejscowości :P ale można dać, czemu nie.

      Usuń
    2. W opisie z okładki twierdzą, że to wieś. Jednak z książki wynika, że mieszkańcy tak nazwali kawałek miejsca przy lesie. :P

      Usuń
    3. Tak czy inaczej - lepiej chyba z wielkiej litery. :)

      Usuń
    4. Pewnie tak. Ale marketingowo gorzej. :P Dużo internautów nie wysila się na wciśnięcie shift przy wpisywaniu google. :P

      Usuń
  5. Czuję się zaintrygowana! Z chęcią sięgnę po tę książkę :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you so much for sharing one more interesting book.

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz, chcę ją przeczytać. Zaciekawiłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Możliwe, że dam tej książce szansę. Jednak jak na razie mam w planach przeczytanie książek, które ciekawią mnie nieco bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że w końcu znajdzie się w Twoich łapkach. :)

      Usuń
  10. Nie zdecydowałam się na tę książkę, jak miałam okazję, a teraz trochę tego żałuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda. Naprawdę ciekawa narracja. Dawno nie czytałam takiego kryminału-thrillera.

      Usuń
  11. Skoro tak mocno polecasz to będę miała ją na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że docenisz. :) Sama piszesz rozbudowane opisy.

      Usuń
  12. Może się na nią skuszę :)
    Ciekawy post, pozdrawiam

    https://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. uuu i to jest pozycja idealna dla mnie do czytania:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie czytam tę książkę, więc niedługo i ja podzielę się swoją opinią. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, jestem ciekawa. Będę zaglądać na blog. :)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.