11 grudnia 2020

Książka Kasztanowy ludzik Sorena Sveistrupa Elżbieta Rogalska 2020

 

Książka Kasztanowy ludzik Sorena Sveistrupa Elżbieta Rogalska 2020

 


Jeśli lubisz robić ludziki z kasztanów, to zastanów się czy warto sięgnąć po tę książkę. Oczywiście z przymrużeniem oka. Nie każdy kto robi kasztanowe ludziki jest zły. Autor miał genialny pomysł żeby w kryminał wpleść kasztany, ponieważ teraz za każdym razem gdy wyjdę do Parku i zobaczę kasztany i kasztanowce, będę sobie przypominać tą książkę. O tyle fajnie, że książka Kasztanowy ludzik Soren Sveistrupa jest naprawdę dobrze napisana. Na łamach 556 stron czytamy historię kryminalną w krajach skandynawskich.

W książce Kasztanowy ludzik Sorena Sveistrupa

można zobaczyć jak skonstruowana jest praca w policji w krajach Skandynawskich. Moim zdaniem różni się nieco od tej w Polsce i od tej w Ameryce, i Anglii. Przeczytałam już naprawdę sporo kryminałów, szczególnie polskich autorów jak m.in.: Joanna Chmielewska – właściwie to wszystkie jej narracje; Aneta Kańtoch; Ryszard Ćwirlej; Remigiusz Mróz; Adam Bahdaj; Krzysztof Bochus; Max Czornyj; Marek Stelar; Piotr kościelny; Robert Małecki; Klaudia Muniak; Aleksandra Borowiec; Przemysław Semczuk. Zagranicznych nie będę wymieniać w końcu notka ta ma dotyczyć wybranej książki. W śledztwo jest zaangażowanych co najmniej 4 policjantów. Ciekawe jest też to, że mogą oni starać się o osiągnięcia  w wykrywalności przestępców i ich zapobieganiu w przypadku seryjnych morderców, a w zamian za to przenieść się do tzw. „lepszego” wydziału policyjnego. Jeszcze nie przeczytałam książki polskiego autora, która mówiłaby o tym samym. Co najwyżej było przeniesienie z ulicy do wydziały zabójstw. Tutaj autor pokazuje przejście do lepiej wyposażonego wydziału zajmującego się tym samym. Podczas czytania można również zauważyć, że w policji dużo zależy od przełożonego, jednak to determinacja wyznaczonych śledczych ma kluczowe znaczenie dla powodzenia sprawy.

Książka Kasztanowy ludzik Sorena Sveistrupa

ginął kobiety i dziewczynki. Sprawcę szukają policjanci od wielu lat, a ten ukryty znowu powraca, by robić to co zaczął. Jedną z głównych ról grają kasztanowe ludziki, które sprawca pozostawia na miejscu zbrodni, w różnych miejscach, naprawdę rożnych, nie tylko w otoczeniu. Niektóre opisy są bardzo drastyczne, widać, że to nie jest pierwszy kryminał autorstwa Sorena Sveistrupa. Tutaj chciałabym nadmienić, że autor ten jest również twórcą: scenarzystą i producentem serialu The Killing.

Narracja

w książce Kasztanowy ludzik Sorena Sveistrupa

nie jest szczególnie wymagająca. Autor używa słów z zakresu z jakim dorosły człowiek powinien sobie poradzić. Nie wyszukuje ładniejszych czy słowa zastępującego większy opis. Książkę tą czyta się dość szybko, chociaż ze względu na ilość stron może wydawać się, że ciągnie się i ciągnie, nic bardziej mylnego! Jest tam tylu bohaterów, że czytelnik nie ma czasu na nudę. Dodatkowo chce się dowiedzieć kto jest sprawcą – a tego chyba nikt się nie domyślał… oraz czy ktoś zostanie uratowany, zanim kasztanowy ludzik znowu zrealizuje swój plan.

 

Zobacz również:

Książka Rzeźnik Maxa Czornyja Elżbieta Rogalska 2019

Książka Czyjaś Córka David’a Bell’a Elżbieta Rogalska 2020

 Elżbieta Rogalska

Kup Tekst ode mnie

46 komentarzy:

  1. Dużo już słyszałam o książce, ale to nie mój klimat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam o tej książce kilka zachęcających recenzji. Może więc w przyszłości się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że mogłaby się Tobie spodobać.

      Usuń
  3. Mam tę książkę w planach

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię historie kryminalne ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Elu Właśnie przypomniałaś mi, że ta książka już długo czeka na swoją kolej w mojej biblioteczce i czas się wreszcie za nią zabrać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł, faktycznie, potem może sie od razu kojarzyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie raz miałam szansę sięgnąć po tą książkę, jednak jakoś nie interesuje mnie na tyle żebym chciała ją przeczytać, bo jak na razie czytelniczo jestem w zupełnie innych rejonach literatury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) a ja lubię sobie robić taki misz-masz literacki.

      Usuń
  8. Muszę kiedyś przeczytać, bo słyszałam dużo dobrego o "Kasztanowym ludziku". Polecała mi go m.in. znajoma osoba. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo zaciekawiła mnie ta książka, szczególnie te wplecione kaszany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) początkowo trudno zrozumieć o co autorowi chodzi z tymi kasztanami ale później się wszystko klaruje.

      Usuń
  10. Swojego czasu było o niej głośno. Pewnie kiedyś dam jej szansę, okładka mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Sama inspirowałam się czyimś blogiem podczas wyboru książki. Czekałam na nią z pół roku w kolejce, w MBP.

      Usuń
    2. W mojej bibl akurat na tę była krótka kolejka swojego czasu, ale np. żeby się dostać do nowej Daniel Steell, to nawet ok roku trzeba czekać haha. Niewiele lepiej jest z Michalakową czy Lucindą Riley, no i Bonda też jest bardzo pożądana, do niedawna też Mróz i Chmielarz.

      Usuń
  11. Ale fajny tytuł. Lubię skandynawskie kryminały, więc mnie zainteresowałaś. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnimy czasy kryminały to znak rozpoznawalny Skandynawii.

      Usuń
  12. Czytałam o tej opowieści różne recenzje i rekomendacje. Każdy podkreśla jednak, że jest świetnie poprowadzona narracja. To ponoć opowieść, która sama się czyta... chyba się skuszę:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki…ech. Byle do Świąt;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czytałam tę książkę w porze jesiennej. Bardzo ciekawie wtedy wypadła, ponieważ szłam parkiem z kasztanowcami. :D

      Usuń
  13. Czytałam ją i bardzo miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, właśnie chyba z twojego bloga ją wyhaczyłam. :)

      Usuń
  14. Historia kryminalna jest jedną z moich ulubionych, ponieważ mogę się tam uczyć psychologii. Ta książka zostanie umieszczona na mojej liście książek do przeczytania.
    Dziękuję za polecenie tej książki. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, w kryminałach psychologia jest jak najbardziej potrzebna. :)

      Usuń
  15. Witaj ♡
    Wspaniała recenzja. O książce niestety nie słyszałam. Nie wiem czy wpadłaby w moje gusta, ale jestem otwarta na nowości, wiec czemu by nie spróbować? :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) parę lat temu było o niej głośno.

      Usuń
    2. Ojejej... ja jestem trochę do tyłu, ale powoli nadrabiam zaległości :D

      Usuń
  16. uuu mam niebywałego smaka na ową pozycję:D pochłonęłabym ją od razu:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam w planach tę książkę, bo wiele dobrego o niej słyszałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dobry kryminał skandynawski - podkreślam to, bo oni mają swoje specyficzne klimaty.

      Usuń
  18. Jak byłam mała to w szkole podstawowej robiliśmy takie ludziki :) Książka mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak też mam takie wspomnienie ze Szkoły Podstawowej. Później robiłam w domu, co roku.

      Usuń
  19. Mi się ona średnio podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma słaby moment. Jednakże jako całość jest naprawdę dobra.

      Usuń
  20. Nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się być ciekawa :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Fabularnie faktycznie się autor postarał, ale mnie policjanci strasznie denerwowali! Przez to ciężko mi się czytało ;(

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.