2 października 2019

Książka Gdy nadeszło życie Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2019



Książka Gdy nadeszło życie Anety Krasińskiej



Jakiś czas temu pisałam wam na fanpagu mojego bloga, że wygrałam konkurs, sponsorowany przez wydawnictwo Szara Godzina, dzięki blogowi kocieczytanie i chęci podzielenia się swoją twórczością Anety Krasińskiej. Bardzo dziękuję za wybranie mojego wiersza. Zupełnie się nie spodziewałam, że wygram. Skoro podałam już wydawnictwo to jeszcze nadmienię, że książka ta zawiera 240 stron i jest II tomem trylogii. Tak nie czytałam pierwszego tomu i zupełnie nie przeszkadzało mi to podczas czytania tomu drugiego.

Budowanie postaci, szczególnie nastolatków albo osób wczesno dorosłych nie jest wcale takie łatwe. Tym bardziej zbudowanie postaci wydającej się być jeszcze w okresie wczesnej dorosłości, a jednak nieubłaganie wkraczającej w koniec średniej dorosłości. Można powiedzieć, że wykreowana przez Anetę Krasińską w książce Gdy nadeszło życie postać Magdy jest wytworem współczesności. Właśnie tak może wyglądać życie współczesnych osób po trzydziestce. Jeszcze nie do końca dorosłych ale już nie nastoletnich. Pewnie gdyby po tą książkę sięgnęli rodzice osób po trzydziestce, zapytaliby się, co Ci młodzi robią ze swoim życiem?

Magda jest jedną z kilkoro przyjaciół, którzy utrzymują kontakty po liceum przez długie lata. Ma dwie oddane przyjaciółki Lidię oraz Marcelinę, obie na wagę złota. Niedawno los złączył ją z Darkiem, chłopakiem, który kocha ją od bardzo dawna. Magda jest bohaterką po przejściach, jakich? Tego nie zdradzę, możecie się dowiedzieć po przeczytaniu

książki Anety Krasińskiej Gdy nadeszło życie

. Bohaterka bardzo lubi dbać o siebie i swoich bliskich, w postaci ćwiczeń oraz diet. Dlatego pewnego dnia przeżywa szok gdy… nadeszło coś co odmieni jej życie.

Językowo przeciętnie ale może to zaleta przy poruszonym temacie, który wbrew pozorom nie jest łatwo pokazać, przekazać czy uświadomić. Z tego powodu uważam, że książkę powinny przeczytać dziewczyny nie tylko po trzydziestce ale przede wszystkim po dwudziestce. Mogłoby to wiele im naświetlić na pewne tematy. Książkę czyta się szybko, ponieważ nie wymaga ona wysiłku intelektualnego. Jest to rodzaj raczej gatunkowo obyczajowy niż akcja, jednak ma za zdanie czegoś nauczyć lub pokazać pewną wizję świata współczesnego. Omawiana pozycja wydawnicza skierowana raczej do płci żeńskiej ale płeć męska też występuje  w tym utworze literackim, tylko, że może nieco ograniczenie. Wiem, że powstaje trzecia część, w której chyba będzie więcej wątków męskich.


Aneta Krasińska w książce Gdy nadeszło życie

pokazuje, że człowiek musi sobie wiele wybaczyć aby dojść do porozumienia ze sobą. Nie każde przykre zdarzenie musi być końcem radości i dobra. Czasami życie jest dostępne na wyciagnięcie ręki, nawet jeśli mało się zna kogoś, kogo rzekomo mogło znać się dobrze. Książka z serii trudne sytuacje życiowe.

Autorka książki jest mi nieco bliska poprzez to, że prowadzi warsztaty pisania dla dzieci. Natomiast ja prowadzę zajęcia z literatury i kultury dziecięcej w ramach studiów doktorskich. Oprócz tego Aneta Krasińska jest z wykształcenia humanistką.


Zobacz również:

Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2021. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Studia Edukacyjne", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła", "Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, Edukacji Artystycznej, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych, autoetnografii oraz problematyki wyższej edukacji. https://orcid.org/0000-0001-7529-315X

   Kup Tekst ode mnie

Fanpage bloga Elżbieta Rogalska

16 komentarzy:

  1. Czasem naprawdę niełatwo sobie wybaczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie. Ciekawi mnie czy mordercy kiedyś myśleli o tym ale chyba raczej nie myślą o sobie źle... Statystyki mówią, że każdego rodzaju wypuszczony na wolność przestępca wraca do swoich zachowań sprzed "resocjalizacji" i coś w tym jest. Początkowo może się zachowuje lepiej ale później... to samo.

      Usuń
  2. Nie znam twórczości autorki i jestem ciekawa czy ta książka przypadłaby mi do gustu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm jest taka "łatwa", jeden wieczór... i tak dalej...

      Usuń
  3. Ja właśnie czekam na wydanie trzeciej części.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pierwsza część była frapująca, interesująca, ciekawa czy może gorsza od drugiej?

      Usuń
  4. Bardzo ciekawi mnie ta historia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka historia na te czasy... chociaż mam wrażenie, że może dawniej po prostu o tym nie mówiono, a to nie oznacza, że nie występowało...

      Usuń
  5. Bardzo się cieszę, że książka się podobała i niosła w sobie, coś głębszego. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje. Ja Jeszcze nie czytałam nic tej autorki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się spodobać, jest takie niosące jakiś przekaz ale też kobiece.

      Usuń
  7. Czyli taka stylowa obyczajówka- na długie jesienne wieczory jak znalazł...szczególnie dla wielbicieli gatunku.
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja wiem, szybko się czyta, na jeden wieczór :D

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.