31 października 2016

"Psychologia Sprzedaży" Mateusz Grzesiak Elżbieta Rogalska



"Psychologia Sprzedaży" Mateusz Grzesiak Elżbieta Rogalska

       
Mateusz Grzesiak to psycholog interdyscyplinarny, międzynarodowy trener. Jak sam pisze o sobie jest: nauczycielem, trenerem i konsultantem. „Ukończył prawo, psychologię i studia doktoranckie z zarządzania. Szkoli międzynarodowo od ponad 13 lat w 6 językach, głównie na rynkach europejskich (m.in. Niemcy, Anglia, Irlandia, Włochy, Polska) i latynoskich (m.in. Ekwador, Meksyk, Brazylia, Kolumbia). Pomaga ludziom i biznesowi osiągnąć zaplanowane cele przez dostarczanie narzędzi psychologii interdyscyplinarnej w czterech obszarach biznesu i życia osobistego: sprzedaży i marketingu, samorealizacji i relacji, kultury i wartości, przywództwa i zarządzania.”[1]
        „Psychologia sprzedaży” Mateusza Grzesiaka prezentuje nie tylko typowe zagadnienia związane z umiejętnością handlu, umiejętnością wywierania wpływu na innych ludzi, sposobów niewerbalnego komunikowania i kierowania emocjami klienta. Jest to również wiedza praktyczna, którą autor zbudował na bazie własnego doświadczenia na rynku nie tylko polskim ale również europejskim i latynoskim. Książka ta to przede wszystkim opracowany przez Mateusza Grzesiaka uniwersalny model sprzedaży, który nazwał: Master Sales. Pierwsza jego część Inner Game skupia się na zaprezentowaniu technik sprzedaży z umiejętnym posługiwaniem się mową ciała i przyciągnięcia swoim wizerunkiem klienta. Relations Game to sposoby, gotowe schematy, które można dowolnie zmienić w celu zbudowania poczucia zaufania i zdobycia klientów na dłużej, w tej części chodzi już nie tyle o zdobycie klienta, co zatrzymanie go przy sobie. Część trzecia to Sales Game czyli co zrobić konkretnie aby klient poczuł się wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju, miał chęć wrócić a do tego czuł prawdziwą satysfakcję z dokonanej transakcji.
        Polecam szczególnie tym, którzy pragną w przyszłości, albo już są, właścicielami firmy, której zadaniem jest sprzedawanie. Sprzedawanie w domyśle nie tylko materialnym ale również własności intelektualnej. Dlatego jest to jak najlepszy sposób na zdobycie umiejętności sprzedawania wiedzy przez nauczycieli. Innymi słowy nawet jeśli masz wiedzę i uczysz, to nie znaczy, że umiesz ją przekazać w taki sposób, że uczniowie będą z ogromną chęcią do ciebie przychodzić. To jest jeśli używasz jako nauczyciel akademicki (przyszły nauczyciel akademicki) słów typu: Kurwa (a są takie przypadki wśród doktorantów) to nie myśl, że przykujesz uwagę kogoś, poza nastolatkami z domów (zakładów) dla niedostosowanych społecznie. Jeżeli cały czas czytasz slajdy, to nie myśl, że nikt nie straci koncentracji i skupi uwagę na czymś innym. Moje zdanie jest takie, że warto zaprezentowane techniki przez Mateusza Grzesiaka przerobić na kontekst wygłaszania wykładów i prowadzenia ćwiczeń. Może mi się to uda, z całą pewnością będę powoli użytkować w codziennym życiu.



[1] http://mateuszgrzesiak.com/

autor: Elżbieta Rogalska: z wykształcenia technik informatyk, pedagog. Pracuje jako copywriter - content marketer. 


Pedagog, technik informatyk. Publikowała na łamach: "Edukacja i Dialog", "Nestor" i licznych portalach edukacyjnych i poetyckich.

Zajmuje się tematyką:  Przywództwem w edukacji, Tanatopedagogiką, Ciszą w życiu i twórczości Janusza Korczaka, Sytuacją Szkoły Wyższej w Polsce, Michelem Foucaultem, Reportażem, Horrorem wampirycznym,  Mateuszem Grzesiakiem, Justyną Nowotniak, e-commerce, content-marketing, SEO.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz