31 października 2016

"Psychologia Sprzedaży" Mateusz Grzesiak Elżbieta Rogalska




"Psychologia Sprzedaży" Mateusz Grzesiak Elżbieta Rogalska

        

Mateusz Grzesiak to psycholog interdyscyplinarny, międzynarodowy trener. Jak sam pisze o sobie jest: nauczycielem, trenerem i konsultantem. „Ukończył prawo, psychologię i studia doktoranckie z zarządzania. Szkoli międzynarodowo od ponad 13 lat w 6 językach, głównie na rynkach europejskich (m.in. Niemcy, Anglia, Irlandia, Włochy, Polska) i latynoskich (m.in. Ekwador, Meksyk, Brazylia, Kolumbia). Pomaga ludziom i biznesowi osiągnąć zaplanowane cele przez dostarczanie narzędzi psychologii interdyscyplinarnej w czterech obszarach biznesu i życia osobistego: sprzedaży i marketingu, samorealizacji i relacji, kultury i wartości, przywództwa i zarządzania.”[1]  
Mnie osobiście zafascynował swoją wiedzą w książce "Ty myśl inaczej inni zrobią to za Ciebie". Później zaczęłam czytać inne jego książki i nie żałuję. Wszystkie okazały się być dobrze przygotowane pod względem psychologii. A właśnie psychologii oczekuje w książkach Mateusza Grzesiaka.
       

„Psychologia sprzedaży” Mateusza Grzesiaka

prezentuje nie tylko typowe zagadnienia związane z umiejętnością handlu, umiejętnością wywierania wpływu na innych ludzi, sposobów niewerbalnego komunikowania i kierowania emocjami klienta. Jest to również wiedza praktyczna, którą autor zbudował na bazie własnego doświadczenia na rynku nie tylko polskim ale również europejskim i latynoskim. Książka ta to przede wszystkim opracowany przez Mateusza Grzesiaka uniwersalny model sprzedaży, który nazwał: Master Sales. Pierwsza jego część Inner Game skupia się na zaprezentowaniu technik sprzedaży z umiejętnym posługiwaniem się mową ciała i przyciągnięcia swoim wizerunkiem klienta. Relations Game to sposoby, gotowe schematy, które można dowolnie zmienić w celu zbudowania poczucia zaufania i zdobycia klientów na dłużej, w tej części chodzi już nie tyle o zdobycie klienta, co zatrzymanie go przy sobie. Część trzecia to Sales Game czyli co zrobić konkretnie aby klient poczuł się wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju, miał chęć wrócić a do tego czuł prawdziwą satysfakcję z dokonanej transakcji.

        Polecam szczególnie tym, którzy pragną w przyszłości, albo już są, właścicielami firmy, której zadaniem jest sprzedawanie. Sprzedawanie w domyśle nie tylko materialnym ale również własności intelektualnej. Dlatego jest to jak najlepszy sposób na zdobycie umiejętności sprzedawania wiedzy przez nauczycieli. Innymi słowy nawet jeśli masz wiedzę i uczysz, to nie znaczy, że umiesz ją przekazać w taki sposób, że uczniowie będą z ogromną chęcią do ciebie przychodzić. To jest jeśli używasz jako nauczyciel akademicki (przyszły nauczyciel akademicki) słów typu: Kurwa (a są takie przypadki wśród doktorantów) to nie myśl, że przykujesz uwagę kogoś, poza nastolatkami z domów (zakładów) dla niedostosowanych społecznie. Jeżeli cały czas czytasz slajdy, to nie myśl, że nikt nie straci koncentracji i skupi uwagę na czymś innym. Moje zdanie jest takie, że warto zaprezentowane techniki przez Mateusza Grzesiaka przerobić na kontekst wygłaszania wykładów i prowadzenia ćwiczeń. Może mi się to uda, z całą pewnością będę powoli użytkować w codziennym życiu.

Książka Mateusza Grzesiaka pt. "Psychologia sprzedaży"

uświadamia również procesy manipulacyjne jakie serwują kupującym sprzedawcy. Pozwala poznać co nami kieruje przy wyborze produktu. Pozycja wydawnicza, która jest tutaj prezentowana, zawiera praktyczne porady, przykłady, nie jest tylko opisem teoretycznym. Tak jak wspomniałam wyżej Mateusz Grzesiak jest specjalistą w tej dziedzinie.

Od książek Mateusza Grzesiaka oczekuję głównie psychologii, dlatego polecam szczególnie psychologom. Szczególnie pięknego języka w tej pozycji wydawniczej nie znajdziecie. Nie można jednak powiedzieć żeby używany język był słaby. Warto poszerzyć zasób słownictwa o nową terminologię z zakresu psychologii.



[1] http://mateuszgrzesiak.com/

Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2019. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła","Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych oraz problematyki wyższej edukacji.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.