18 czerwca 2021

Książka Zadra Roberta Małeckiego Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Zadra Roberta Małeckiego Elżbieta Rogalska 2021

 


Ja to ja… jak to śpiewał pewien HipHopowiec z zespołu Pactofonika… czyli znowu wypożyczyłam książkę bez świadomości, że to 3 tom jakiejś serii. Na szczęście okazało się, że część ta w ogóle nie nawiązuje do poprzednich. Jest to 3 tom cyklu Bernard Gross. Te 528 stron czyta się naprawdę lekko i szybko, ponieważ trudno się oderwać od jej czytania.

Książka Zadra Roberta Małeckiego

to thriller, który ma gęstą aurę, ponieważ nikt nie chce powiedzieć prawdy. Trudna sprawa do rozwiązania przez zespół policyjny Bernarda Grossa, staje się jeszcze trudniejsza, w obliczu tego, że miała miejsce wiele lat temu, a świadkowie postarali się o to aby zapomnieć. Nie ma się czemu dziwić, w końcu taka tragedia jak śmierć kilku studentów, w odstępie krótkiego czasu, na pewno wzbudza ogromne problemy psychiczno-emocjonalne osób uwikłanych, w jakiś sposób, w tę sprawę. Tym bardziej, gdy powszechnie uważa się śmierć dwójki osób za samobójstwa. Ale czy na pewno nimi są? Pozostawiam tę kwestię czytelnikowi, do odkrycia.

Taka sytuacja również nie sprzyja dochodzeniu.

W książce Zadra Roberta Małeckiego

pokazana jest bezradność i problematyczność przy sprawach, które ciągną się latami, ponieważ istnieje zmowa milczenia, narzucony obraz widzenia pewnych osób, tak aby nikt nie mógł podejrzewać kogoś. Jak się okazuje, w tego typu sprawach, w tzw. Tomie pierwszym u policji, znajduje się bardzo duża ilość osób, i naprawdę każda z nich może być sprawcą. Co ciekawe nie zawsze kryteria jakie przyświecają nam, jako wartości wskazujące na niewinność, rzeczywiście się sprawdzają w sprawach kryminalnych. Te tak zwane przedrozumienia często prowadzą do błędów policji.

Książka Zadra Roberta Małeckiego

naprawdę dobrze się czyta. Jeśli chodzi o język, to jestem pod wrażeniem jego konstrukcji. Jest to naprawdę pięknie napisany thriller. Poprzez fakt, że konstrukcja zdań jest tak dobra, a słowa wyszukane, można odnieść wrażenie, że czyta się literaturę piękną, a nie thriller/kryminał. Dawno nie czytałam takiej książki związanej z morderstwem, która zawierałaby dialogi dłuższe niż parę słów czy jedno, dwa zdania. Dodatkowo miała piękne opisy, a akcja nie byłaby stworzona tylko z dialogów i krótkiego opisu wydarzeń. Jak dla mnie książka ta zasługuję na ocenę: rewelacyjna czyli 8/10 w portalu lubimyczytac.

Zobacz również:

Książka Łaska Anny Kańtoch Elżbieta Rogalska 2019

Książka Antyterroryści Mateusza Baczyńskiego i Janusza Schwertnera Elżbieta Rogalska 2020

 

   Kup Tekst ode mnie


25 komentarzy:

  1. Dużo słyszałam o prozie Roberta Małeckiego i zapewne kiedyś sięgnę po przynajmniej jedną jego książkę. Jednak jak na razie mam sporo innych książek do przeczytania, na których dużo bardziej mi zależy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że warto sobie różnicować typy literatury. Teraz mam ochotę przeczytać coś nagrodzonego przez jakieś szanowne jury.

      Usuń
  2. Na pewno w przyszłości sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że pomimo thrilleru, jest to ciekawa propozycja też literacka.

      Usuń
  3. Kryminały to nie moja bajka, thrillery już bardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) hmm tej książce bardziej do thrillera niż kryminału.

      Usuń
  4. Cała ta trylogia jest rewelacyjna. Bardzo cenię sobie prozę tego autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż mam ochotę sięgnąć po dwie pozostałe części.

      Usuń
  5. Jak thriller i do tego dobrze napisany, to coś dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że się spokojnie odnajdziesz w tej książce.

      Usuń
  6. Bardzo lubię tego typu thrillery, więc z chęcią przeczytam, jak wpadnie mi w ręce 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Myślę, że to będzie jedna z Twoich ulubionych książek.

      Usuń
  7. Ostatnio królują u mnie tego typu książki, więc chętnie do niej zajrzę. Zwłaszcza, że od dłuższego czasu planuję zapoznać się z twórczością tego autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zachęcam! Myślę, że raczej się nie rozczarujesz.

      Usuń
  8. Bardzo lubię książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mnie Zadra bardzo przekonuje do jego twórczości.

      Usuń
  9. Jeszcze nie miałam okazji poznać twórczości autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) u mnie to pierwsza książka jego autorstwa i muszę przyznać, że niezwykle mile się zaskoczyłam.

      Usuń
  10. Może kiedyś skuszę się przeczytać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jak na thriller to jest całkiem niezła powieść pod względem literackim.

      Usuń
  11. mam ochotę na ową pozycję:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Thanks for your comment.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszyscy mi polecają Małeckiego, muszę w końcu po coś z jego twórczości sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że w przypadku Zadry, nie zawiodłabyś się jego twórczością. :)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.