25 lipca 2020

Książka Światło w środku nocy Jojo Moyes Elżbieta Rogalska 2020



Książka Światło w środku nocy Jojo Moyes Elżbieta Rogalska 2020





Książka Światło w środku nocy Jojo Moyes

jest dla szukających inspiracji, poszukujących dobrze poprowadzonej historii. Dodatkowo warto podkreślić, że książka ta walczy ze schematami na temat kobiet wyzwolonych. One nie tylko mają prawa o które walczą ale również mają kochających mężczyzn, którzy wspierają je moralnie. Autorka składa zdania w sposób wyszukany, jednak bez nadmiernego „puszenia” narracji.

Wspaniała narracja autorki

książki Światła w środku nocy, Jojo Moyes,

sprawiła, że nie mogłam oderwać się od tej książki. Chyba przeczytam resztę jej książek. Historia nosząca potencjał na naprawdę świetny film. Barwni bohaterzy, kilka dobrze poprowadzonych wątków, które nie nikną, nie gubią się i nie są wpychane na siłę. Bardzo, bardzo polecam. Jeszcze to trafienie w mój gust… same ahy… 

Historia

książki Światło w środku nocy autorstwa Jojo Moyes

to przede wszystkim uświadomienie kobiet na temat ich prawa do wszystkiego, do czego prawo mają mężczyźni. To również piękna historia założenia pierwszej konnej biblioteki w miasteczku. To narracja o wyzwoleniu i przedsiębiorczości kobiet. Historia o pięknej kobiecie, znającej swoje umiejętności i wiedzę oraz drugiej czerpiącej z niej inspirację, która pozwala jej uświadomić sobie swoje marne położenie rodzinne w nowo zawartym małżeństwie. Opowieść o ogromnej przyjaźni kilku kobiet. Pomimo swojej emancypacji znajdują one partnerów, którzy kochają je i szanują. Bardzo polecam tą książkę wszystkim kobietom, jak i mężczyznom. Poznajcie siłę kobiet i czerpcie inspirację z mężczyzn, którzy są wsparciem a nie utrapieniem.

Narracja w
książce Światło w środku nocy Jojo Moyes
jest poprowadzona z taką lekkością, że niemal widzisz jak postacie poruszają się, mówią, wykonują gesty i tworzą wspaniałą historię. Pomimo tej lekkości pióra Jojo Moyes, słowa są wyszukane i skomponowane w zdania, które mogłyby uchodzić za wytwór znakomitego pisarza dawnych czasów. Dialogi są rozbudowane ale dostarczają tak ogromną ilość informacji, że właściwie nie przeszkadza ich długość. Reasumując Jojo Moyes za pomocą książki Światło w środku nocy zachęciła mnie do swojego pisarstwa bardzo ale to bardzo mocno.

Zobacz również:

Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2020. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła","Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, Edukacji Artystycznej, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych, autoetnografii oraz problematyki wyższej edukacji. https://orcid.org/0000-0001-7529-315X


60 komentarzy:

  1. Bardzo lubię książki tej autorki 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja pierwsza. Też czuję, że polubię wszystkie. :)

      Usuń
  2. W takim razie radzę sięgnąć po wyśmienite "Zanim się pojawiłeś" spod pióra Jojo Moyes. Polecam również ekranizację tej powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem. Mama czytała i mówiła, że warto przeczytać.

      Usuń
  3. Moja ulubiona tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że trudno będzie tą książkę prześcignąć w ahah i ohah.

      Usuń
  4. Jeszcze nie znam twórczości tej autorki, ale przymierzam się do "Zanim się pojawiłeś"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)ta, którą tutaj prezentuje jest naprawdę dobra.

      Usuń
  5. Jestem pewien, że ta książka to dobra praca, ponieważ dobrze ją zrecenzowałeś.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię ksiażki od których nie można się oderwac :) Nie czytałam jeszcze żadnej ksiażki tej autorki ale kiedyś pewnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bardzo dobra książka na przygodę z Yoyo Moyes.

      Usuń
  7. Świetny tekst, przekonałaś mnie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Twórczość Autorki wciąż przede mną, ale recenzja mnie zaciekawiła. Pozdrawiam z upalnych okolic Krakowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest naprawdę dobra. Reszty tej autorki nie znam.

      Usuń
  9. Lubię pióro tej autorki i na pewno sięgnę po ten tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. To coś w sam raz na dzisiejsze czasy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Obiło mi się o oczy :) Jestem naprawdę ciekawa i myślę, że przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam. Uwielbiam książki Jojo. Nie czytałam najnowszej jeszcze, ale na pewno to zrobię. Podoba mi się jek sposób pisania i historie, jakie przedstawia ;). Dużo w nich cierpienia, ale i sporo radości. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, porusza bardzo ważne tematy na łamach zwykłych powieści.

      Usuń
  13. Świetna powieść, która bardzo mocno mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię książki tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo podoba mi się tematyka książki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedyną książką Jojo Moyes jaką czytałam była "Zanim się pojawiłeś" :D Muszę koniecznie sięgnąć po tę o której piszesz. Myślę, że mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. kojarze okladke ale nie czytalam

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam tę autorkę, więc na pewno książka również będzie mi się podobać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Tak, jeśli wcześniejsze lubiłaś, to tą tym bardziej.

      Usuń
  19. Trzeba przyznać, że książka porusza bardzo istotny temat. Myślę, że nadal bardzo aktualny. Z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam, ale wydaje mi się, że to bardzo przyjemna książka

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie miałam okazji czytać tej książki, ale skoro piszesz o niej w samych superlatywach, to muszę koniecznie bliżej ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dzięki za miłe słowa. Polecam mocno!

      Usuń
  22. Zapowiada sie na kawałek dobrej literatury w feministycznym nurcie. Chetnie siegne po te pozycje.

    pozdrawiam
    Karo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to książka o emancypacji kobiet, które kochają mężczyzn i bibliotekę.

      Usuń
  23. To książka zdecydowanie dla mojej koleżanki :) Lubi takie klimaty i fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Książka mogłaby mi się spodobać, więc chętnie ją przeczytam :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oj tak... myślę, że się nie zawiedziesz...

      Usuń
  25. Miałam jedno spotkanie z twórczością autorki i z chęcią taką przygodę powtórzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, ja też chcę coś przeczytać jeszcze autorstwa Yoyo Moyes.

      Usuń
  26. Z chęcią sięgnę po tą pozycję, choć ostatnio przerzuciłam się na różnego rodzaju poradniki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradniki czasami są przydatne. W literaturze chodzi bardziej o przeżycie.

      Usuń
  27. Dziękuje za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam jakiś czas temu i pdobała mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam. Lubisz takie historie. :)

      Usuń
  29. Tyle razy natykałam się w sieci na to nazwisko, w końcu kiedyś trzeba będzie poznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) właśnie dlatego wypożyczyłam Światło w środku nocy. :D

      Usuń
  30. Tyle razy przewijała mi się gdzieś ta książka...A jednak jej nie zdobyłam. A opisałaś ją ciekawie. Kto wie kto wie... ;)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.