25 grudnia 2016

Roger Federer Edukacyjnie Elżbieta Rogalska



Roger Federer Edukacyjnie

Roger Federer powraca do rywalizacji

O tym, że Roger Federer z powodu kontuzji kolana zrezygnował ze startów w połowie 2016 roku już wiemy. Zaledwie wczoraj dotarła do nas informacja, że po półrocznej przerwie szwajcar wyznał, że powraca do rozgrywek. Dodał, że zamierza zdobyć kolejny, czyli 18, tytuł wielkoszlemowy.



Roger Federer z pedagogicznego punktu widzenia

Z pedagogicznego punktu widzenia możemy się odnieść do motywacji. Właśnie jak to się dzieje, że dzieci pomimo przerw w edukacji, w rozgrywkach sportowych – tak chętnie wracają do szkoły? Powód jest prosty – pragną zwyciężać, być jak najlepsi, a do tego są ciekawi świata. Dzieci same w sobie mają ogromną chęć poznawczą, pragną zdobywać i być najlepsze. J. Piaget wyróżnił etapy rozwoju, w których na początku życia główny nurt wiedzie egocentryzm. Charakteryzuje się on interpretowaniem wszystkiego pod kątem własnej osoby. Dzieci są więc egoistyczne. Dopiero w trakcie edukacji uczą się ról społecznych i ustalonych zasad postępowania. Mimo wszystko doskonale wiemy, że pragniemy być tymi najlepszymi. Szkoła jeśli dobrze prowadzi tok nauczania, wzbudza tą chęć poznawania świata, a tym samym poznawania siebie. Pobudza motywację do podnoszenia się z porażek i doskonalenia swoich umiejętności.

Takiej szkoły pełnej motywacji i pobudzania do działania życzę wam moi czytelnicy.



autor: Elżbieta Rogalska: z wykształcenia technik informatyk, pedagog. Pracuje jako copywriter - content marketer. 

Pedagog, technik informatyk. Publikowała na łamach: "Edukacja i Dialog", "Nestor" i licznych portalach edukacyjnych i poetyckich.
Zajmuje się tematyką:  Przywództwem w edukacji, Tanatopedagogiką, Ciszą w życiu i twórczości Janusza Korczaka, Sytuacją Szkoły Wyższej w Polsce, Michelem Foucaultem, Reportażem, Horrorem wampirycznym,  Mateuszem Grzesiakiem, Justyną Nowotniak, e-commerce, content-marketing, SEO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz