8 maja 2015

Film Elling w aspekcie pedagogiki


W filmie pt. Elling spotykamy się z dwójką bohaterów mających trudności z adaptacją w społeczeństwie. Z pedagogicznego punktu widzenia, mamy do czynienia ze społecznym modelem niepełnosprawności. Widzimy jak dwóch dorosłych mężczyzn wraca z zakładu opieki, dostaje nowe mieszkanie. Zadaniem ich jest zapoznanie się  z nowymi znajomymi. Poczynania są nadzorowane przez przydzielonego im opiekuna. Mężczyźni przechodzą ogromną przemianę: z początkowego strachu przed odebraniem telefonu - do telefonowania; z braku chęci wychodzenia z nowego mieszkania - do sąsiedzkiej znajomości i spotkań poetyckich. Poznają nowych znajomych, pomagają sobie nawzajem. Wyjście ze strefy komfortu zapoczątkowało nowe przygody, dużą dawkę emocji i poszerzyło nowe horyzonty nie tylko przestrzenne ale również intelektualne. Sposób zadebiutowania wierszami - z szerszym odbiorem publicznym - kreatywny do "szpiku kości". W filmie zobaczymy również ogromną bibliotekę - marzenie każdego "bibliofila", czy zabytkowe auto marzenie każdego zapalonego mechanika samochodowego. Oprócz pisania wierszy i używania kluczy francuskich, bohaterzy poznają kobietę - niech ten zwrot pozostanie tajemnicą, do której odkrycia zachęcam.  

Zainteresuje cię również:
Film "The station agent" 
Film "Babadook" 




autor: Elżbieta Rogalska: z wykształcenia technik informatyk, pedagog. Pracuje jako copywriter - content marketer. 

Pedagog, technik informatyk. Publikowała na łamach: "Edukacja i Dialog", "Nestor" i licznych portalach edukacyjnych i poetyckich.
Zajmuje się tematyką:  Przywództwem w edukacji, Tanatopedagogiką, Ciszą w życiu i twórczości Janusza Korczaka, Sytuacją Szkoły Wyższej w Polsce, Michelem Foucaultem, Reportażem, Horrorem wampirycznym,  Mateuszem Grzesiakiem, Justyną Nowotniak, e-commerce, content-marketing, SEO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz