26 marca 2020

The World of the Child in Selected Poems by Joanna Kulmowa Artykuł 2020 Elżbieta Rogalska 2020


The World of the Child in Selected Poems by Joanna Kulmowa Artykuł 2020 Elżbieta Rogalska 2020




Udało się! W końcu wydano numer 1 czasopisma Kultura-Społeczeństwo-Edukacja 2019 roku. Zawiera on mój

artykuł "The World of the Child in Selected Poems by Joanna Kulmowa"

, który wygłosiłam w ramach międzynarodowej konferencji naukowej w roku 2018. Wtedy to trafiłam na bardzo sympatyczną Panią Profesor Katarzynę Segiet. Był to mój debiut, który został doceniony.


Artykuł The World of the child in selected poems by Joanna Kulmowa

wygłaszałam i pisałam w języku polskim, jednakże czasopismo postanowiło go przetłumaczyć na język angielski. Być może to dobrze, ponieważ o ile angielski trochę znam, to i tak nie jestem anglistką, więc sama bym tak dobrze nie przetłumaczyła.

Opisuję w tym artykule cudowność w wybranych wierszach Joanny Kulmowej, którą definiuję za Brunonem Bettelheimem. Cudowność można przyrównać do zachwytu dziecka nad elementami rzeczywistości. Akcentuje w tym artykule jak ważny jest dialog między dzieckiem a dorosłym oraz dziećmi między sobą. W tym również mieści się pojęcie tutoringu rówieśniczego. 

Myślę, że dla miłośników dzieci, poezji Joanny Kulmowej albo miłośników pedagogiki będzie to miła lektura. Również osoby z artystyczną duszą oraz zacięciem filozoficznym coś dla siebie znajdą, bowiem piszę o metanoi oraz filozofii dialogu.

Zobacz również:




Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2020. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła","Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, Edukacji Artystycznej, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych, autoetnografii oraz problematyki wyższej edukacji. https://orcid.org/0000-0001-7529-315X

48 komentarzy:

  1. Wow! Gratulacje! Taka publikacja, nie dość, że podnosi Twoją rangę jako pracownika naukowego, to jeszcze pozwala na poznanie tylu nowych osób!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie gratulacje. Takie tłumaczenie jest na pewno przydatne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tak, to ogromny plus, ponieważ inne kraje mogą swobodnie przeczytać bez używania translatora, który niekiedy robi błędy.

      Usuń
  3. Z całego serca Ci gratuluję kochana. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. O to zdecydowanie obowiązkowa lekturka dla mnie :) Ja również dołączam do gratulacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje gratulacje! Z twórczością pani Joanny Kulmowej spotkałam się przy okazji praktyk w szkole podstawowej, więc znam i cenię dorobek tej pani, zaś Bruno Bettelheim, ceniony psycholog dał się poznać przy lekturze "Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni" :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak Joanna Kulmowa niekiedy występuje w podręcznikach dla dzieci. To dobrze, ponieważ wiersze jej są mocno filozoficzne i uczą myślenia.

      Usuń
  6. Gratuluję publikacji i przesyłam serdeczne pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Gratuluję sukcesu! Świetna sprawa. Na pewno można czuć się docenioną. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dialog między dziećmi jest bardzo ważny. Mam dwoje już nastolatków i dzięki rozmowom bardzo dobrze się dogadujemy. Gratuluje publikacji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że w pewnym stopniu mam artystyczną duszę, więc może to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję! :) i życzę dalszych sukcesów w publikowaniu i wykładaniu na uczelni lub na konferencjach :)

    Julia G.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje serdeczne gratulację. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dołączam sie do gratulacji. To wielkie wyróżnienie i docenienie twojej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zawsze czekam z utęsknieniem na ukazanie się mojego artykułu.

      Usuń
  13. Cudownie, Gratuluję ! Takimi rzeczami należy się chwalić, to daje motywację dla innych osób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, że takie rzeczy mogą mobilizować. Dziękuję. :)

      Usuń
  14. Gratulacje:) Życzę wszystkiego co najlepsze i dalszych sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A gdzieś po polsku można przeczytać, bo mój angielski strasznie kuleje :P Gratuluję kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Hmm myślę, że translator sobie świetnie poradzi. :)

      Usuń
  16. Gratuluje! To powód do dumy! :) Życze kolejnych sukcesów! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo się cieszę i z największą przyjemnością przeczytam artykuł zwłaszcza że dotyczy on dzieci
    Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) fajnie. Dzieci uwielbiają artystyczne przedsięwzięcia, z racji wrodzonego poczucia piękna. Chociaż pewnie wyjątki też się znajdą.

      Usuń
  18. Aż jestem ciekawa, jak wygląda w środku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) wygląd to taki standard biała strona i czarna czcionka :P Treść mam nadzieję, że wyjątkowa ale to musiałabyś sama ocenić, każdy szuka czegoś innego.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.