23 lipca 2021

Książka Katalizatorzy Katarzyny Żak Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Katalizatorzy Katarzyny Żak Elżbieta Rogalska 2021

 


Książka ta to gatunek literacki nazwany Science Fiction. Oznacza to, że przenosimy się w przyszłość, do drugiej połowy XXI wieku. Gatunek ten nie jest przeze mnie mocno eksplorowany. Natomiast czytałam już kilka, a może kilkanaście książek Science Fiction, więc można powiedzieć, że mam co z czym porównać. Uważam w ogólnej ocenie, że jest to propozycja dla czytelników bardziej zaawansowanych w czytaniu tego gatunku literackiego. Dlatego też wystawiam ocenę na portalu lubimyczytac 8/10, czyli rewelacyjny.

Książka Katalizatorzy Katarzyny Żak

jest napisana naprawdę ciekawym językiem. Jest to język literacki ale fachowy, chyba trzeba by stworzyć nowe hasło dla określenia literackiego stylu pisania pani Katarzyny Żak. Urzekło mnie, przede wszystkim, to jak wiele opisów, jak długie dialogi, jak ładnie widać poprowadzony rys psychologiczny bohaterów, które stosuje autorka w omawianej pozycji wydawniczej. Nie ukrywam nigdy, że język stosowany w powieści jest dla mnie ważny. Dlatego każda moja recenzja, czy jak kto woli opinia, zawierają odniesienia do tego, jaki był to język, co zawierał. Uważam, że wielu czytelników, sięgając po daną książkę, nie wie czego się spodziewać, ponieważ opisy z tyłu okładek nie informują o stylu, języku, części składowych powieści. Uznałam więc, że mój blog będzie miejscem, w którym czytelnicy będą mogli dowiedzieć się również tego, jaki język zawiera ta konkretna książka. Język przecież zawiera cały intelektualny dorobek konkretnego człowieka, tym bardziej twórcy, artysty, pisarza.

Książka Katalizatorzy Katarzyny Żak

opowiada historię czwórki naukowców, którzy są zafascynowani tajemnicą Odeonów. W drugiej połowie XXI wieku wyruszają oni na Księżyc, właśnie w celu odkrycia życia Odeonów, które pozwalają przekroczyć prędkość światła, ponieważ umiejętność ta pozwoliłaby przetrwać ludzkości. Książka ta podzielona jest na kilka wieków, ponieważ 100 lat później Evelyn Hope - młoda naukowiec, wyrusza w podróż kosmiczną na Ganimedes, podczas której ktoś usiłuje ją zamordować, zabijając kilka osób z załogi. Co łączy Księżyc z Ganimedesem? Czy tam również dochodziło do tajemniczych zniknięć naukowców? O kim mowa, gdy autorka pisze o Katalizatorach? Te i wiele więcej pytań jest do odkrycia w proponowanej książce.

Książka Katalizatorzy Katarzyny Żak

ma również bardzo ciekawą okładkę. Widzimy na niej przyszłe urządzenia, być może fragment statku, a może to są Odeony? Równie prawdopodobne, że jest to Księżyc w polu magnetycznym, wytworzonym przez urządzenia z przyszłości. Może nie powinno oceniać się po okładce, ale moim zdaniem jest ona walorem, bądź nie, każdej książki. Uwielbiam też kolorystykę niebieską, przechodzącą w fiolet. Ogólnie oceniam tę książkę pozytywnie. Zaznaczam jednak, że nie jest to propozycja dla początkujących czytelników gatunku literackiego Science Fiction.

Zobacz również:

Książka Zimowe Nawiedzenie Dana Simonnsa Elżbieta Rogalska 2021

Książka Jestem legendą Richardsa Mathesona Elżbieta Rogalska 2020

 

   Kup Tekst ode mnie

  

25 komentarzy:

  1. Nie przepadam za takim gatunkiem literackim 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość kobiet woli inne gatunki niż Science Fiction. Jednakże warto zrobić czasami wyjątek!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak myślałam! :) Jestem pewna, że się Tobie spodoba.

      Usuń
  3. Ciekawi mnie język, literacki ale fachowy. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, trzeba przeczytać, żeby zobaczyć cóż to za styl pisania.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. :) czasami warto przeczytać coś, co nie jest naszym gatunkiem.

      Usuń
  5. Ja dopiero otwieram się na ten gatunek literacki, więc jeszcze przemyślę sięgnięcie po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) może nieco później, jak już będziesz mieć nieco doświadczenia z Science Fiction.

      Usuń
  6. Okładka ciekawa, jak neon, ale nie przepadam za tym gatunkiem.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) większość kobiet nie przepada za Science Fiction. Ciekawe w sumie...

      Usuń
    2. Może zbyt pragmatyczne jesteśmy?

      Usuń
    3. Hmm raczej romantyczne. :D Rzadko którą kobieta woli roboty, maszyny, komputery od relacji z ludźmi, dziećmi, zwierzakami.

      Usuń
  7. ja podobnie jak Ty, nie często sięgam po książki z tego gatunku. Zazwyczaj boję się, że nie zrozumiem zawiłych opisów nowych technologii jakie zazwyczaj autorzy zamieszczają w swoich powieściach. Czasami wychodzę ze swojej strefy komfortu, ale co do tej pozycji nie jestem przekonana... tym bardziej, że piszesz iż jest to raczej powieść dla bardziej zaawansowanych czytelników ;P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, raczej powinni po nią sięgnąć Ci, co zgrabnie poruszają się po tym gatunku literackim.

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Słyszałam o tej książce, nie wiem gdzie, ale słyszałam :) Niestety, nie jest to mój gatunek. Może kiedyś po nią sięgnę ale jak na razie, nadrabiam zaległości :)
    Wspaniała recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Science Fiction zazwyczaj wybierają chłopcy.

      Usuń
  9. Tym razem książka nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda. Też tak myślałam, jak przeczytałam kilka pierwszych stron ale później się wkręciłam w fabułę.

      Usuń
  10. This book look very interesting. Thank you for sharing.

    www.exclusivebeautydiary.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Science fiction to tak średnio mnie interesuje, ale coś czasem o takiej tematyce lub z wątkami zdarza mi się czytać. Katarzyna Żak to taka aktorka, ale tutaj to chyba zbieżność?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, chyba zbieżność. :) Też generalnie nie czytuje Science Fiction.

      Usuń
  12. thanks for your comment.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.