30 lipca 2021

Książka Mocna Więź Magdaleny Majcher Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Mocna Więź Magdaleny Majcher Elżbieta Rogalska 2021

 


Opowieść mamy na temat zaginięcia córki. Na koniec dowiadujemy się co się stało, trochę też dlaczego, jednak brakuje głównych elementów zagadki, przez co rodzice zaginionej nie mogą przepracować żałoby. We wstępie trzeba dodać, że jest to lekko fabularyzowana rzeczywista historia, z życia wzięte wydarzenia, bohaterowie i okoliczności, autorka zmieniła nieco personalia niektórych pobocznych świadków. Smutna i wzruszająca opowieść, historia opowiadana bardzo autentycznie, pewnie dlatego wzbudza emocje. Jak dla mnie rewelacyjna w swoim gatunku.

Książka Mocna Więź Magdaleny Majcher

to powieść kryminalna oparta mocno na faktach. Autorka wiernie trzyma się wydarzeń prawdziwych, które zostały jej opowiedziane przez mamę zaginionej Ani oraz inne uczestniczące osoby. Autorka dociera również do dokumentacji sądowej i więziennej. Magdalena Majcher podkreśla, że chciała też dodać punkt widzenia Marka – męża Ani, jednak pandemia uniemożliwiła wizyty w więzieniu. Pomimo tego, że autorka skupia się mocno na faktach, jednak nie czuć żeby to był reportaż, tylko właśnie powieść fabularna.

Książka Mocna Więź Magdaleny Majcher

jest bardzo wzruszającą opowieścią o tym co przeżywa rodzina osoby, która nie daje znaku życia. Dokumenty, do których autorka dotarła pozwoliły na zbudowanie całej historii od początku do końca. Magdalena Majcher stosuje strukturę, w której opisuje raz zdarzenia przed, a raz po 7 lipca 2012 roku. Anna Grabska ginie, a jej mąż Marek – policjant, bardzo ale to bardzo opóźnia śledztwo i działania policjantów z różnych miejscowości i wydziałów. Na koniec okazuje się dlaczego tak robił. Chociaż w toku czytania książki można samemu dojść do podobnych wniosków, jakie mają miejsce w zakończeniu książki.

Książka Mocna Więź Magdaleny Majcher

jest pisana językiem normalnym, takim jaki zrozumie większość społeczeństwa. Może to i dobrze, przynajmniej więcej osób zobaczy jak dochodzi do takich wydarzeń i być może będzie mieć się na baczności. Internet jest bardzo pomocny ale w sprawach kryminalnych często okazuje się, że jest początkiem tragedii. Pani Michalina ma szczęście, że została jej jeszcze jedna córka, która wiedzie względnie dobre życie. Na całej tragedii ucierpiało też dziecko, które koniec końców nie ma przy sobie już żadnego biologicznego rodzica.

Zobacz również:

Książka Zaginiona Piotra Kościelnego Elżbieta Rogalska 2020

Książka Szadź Igora Brejdyganta Elżbieta Rogalska 2021

 

   Kup Tekst ode mnie


32 komentarze:

  1. Słyszałam o tej książce wiele dobrego i jestem jej naprawdę ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smutna historia. Z rodzaju tych: nikt by się nie spodziewał.

      Usuń
  2. Nie jestem przekonana, czy to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej dla lubiących kryminały, sensacje. :)

      Usuń
  3. Mam tę książkę i czytałam o niej wiele dobrych recenzji. Czeka na mojej półce na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, ja na takie tematy reaguję bardzo emocjonalnie, więc chyba jednak nie dla mnie.
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) w sumie filiżanka kawy mogłaby nie wystarczyć. Różne tragedie skrywają rodziny.

      Usuń
  5. Może też przeczytam tę książkę, jak będzie kiedyś w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas w Szczecinie była. Zawsze zaglądam na nowości poszczególnych filii, najbliższych lokalizacyjnie. W końcu wychodzi, że biorę więcej książek jakie ktoś zaproponował niż te co ja proponowałam. :D

      Usuń
  6. Ta książka ma swoje miejsce w moim sercu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie smutne, że opisane tam wydarzenia naprawdę miały miejsce... Uwielbiam Twój blog <3 zaraz zajrzę co tam nowego.

      Usuń
  7. Książka mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. zaginiecie dziecka to bardzo mocna ksiazka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak to prawda. Takich thrillerów z zagranicy jest dużo ale polskich bardzo mało. Szkoda tylko, że to prawdziwa historia.

      Usuń
  9. Książka w moim typie, z chęcią przeczytam, jak wpadnie mi w ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że się nie zawiedziesz. Twój blog słynie z kryminałów i thrillerów.

      Usuń
  10. Jak na razie odpuszczam sobie książki z zaginięciami dzieci - zbyt emocjonalnie na nie reaguję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczuwam, że sama masz dzieci? :) czasami lepiej być czujnym.

      Usuń
  11. Czytałam " Cud grudniowej nocy" tej autorki i bardzo mi się podobała. Tę chyba sobie odpuszczę bo zbyt emocjonalnie podchodzę do tego typu książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za tytuł. Zobaczę czy jest w bibliotece!

      Usuń
  12. Przyznaję, że na razie nie mam jej w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) może kiedyś się wciśnie na listę. :D

      Usuń
  13. Planuję przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książki majcher mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) a ja myślę, że sięgnę po następne.

      Usuń
  15. mocna pozycja nie wiem czy akurat bym się skusiła na nią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że nie ma się co zmuszać. Sięgnij po to co lubisz. Tak rozpoczyna się przygoda z książkami.

      Usuń
  16. Ooo to jest w moim guście. Lubię kryminalne zagadki, choć też temat żałoby jest tematem trudnym i bardzo ciężkim przeżyciem. Różnie można sobie z nią radzić, albo i nie radzić ... Brzmi interesująco i ją mogłabym przeczytać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że znajdziesz ją w bibliotekach. Szkoda tylko, że oparta o prawdziwe wydarzenia. Zawsze to tak smuci, że rzeczywiście ktoś był tak okrutnie traktowany.

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.