13 października 2021

Książka Zawsze w porę Agnieszki Krawczyk Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Zawsze w porę Agnieszki Krawczyk Elżbieta Rogalska 2021

 


W moim odczuciu to naprawdę ciekawa książka, chociaż trochę za bardzo przedłużona, przez mniej więcej 150 stron, przed końcem zaczęłam się nudzić – oczywiście z momentami ponownego zaciekawienia. I ten koniec… zmieniłabym trochę układ. Wydaje mi się, że dużo lepiej byłoby zakończyć tom 2 sprawą Hani, a w momencie gdy autorka pisze o tej sprawie dałaby sprawę, którą ten tom się kończy, po prostu ważniejsze są dla mnie dzieci, od spraw związanych z rzeczami. Jest to więc książka ogólnie ciekawa ale nierówna. Książkę tę wypożyczyła z MBP moja mama, bo czyta całą serię, więc postanowiłam też przeczytać całą serię.

Książka Zawsze w porę Agnieszki Krawczyk

to kontynuacja Najmilszego prezentu tej autorki, czyli tom 2 serii Ulica Wierzbowa. Książka ta zawiera 437 stron obyczajowej opowieści rodem z małych miejscowości. To znaczy są sąsiedzi, którzy rzekomo wszystko o sobie wiedzą i pasjonują się plotkami oraz wtykaniem nosa w nie swoje sprawy. Właściwie to kontynuacja tego, co działo się w tomie 1. Dlatego w tym przypadku trzeba czytać dwa tomy, po kolei.

Narracyjnie duża część książki Zawsze w porę Agnieszki Krawczyk

jest napisana z humorem, a akcja płynie szybko i zwinnie. Bywają momenty, że się niemiłosiernie dłuży ale to dopiero pod koniec książki, przeplata się to dłużenie z kolejnymi wątkami akcji. Napiszę więc, że jest to książka nierówna ale ogólnie ciekawa. Dla osób, które żyły na dłużej w takiej małej miejscowości pewnie wyda się jeszcze bardziej ciekawa niż dla mnie mieszkanki miasta.

Ogromnym plusem

książki Zawsze w porę Agnieszki Krawczyk

jest jej sielankowość. Bardzo lubię jak autorzy przedstawiają przyrodę i wiejski klimat w książkach obyczajowych. Umożliwia on wyobrażenie sobie przestrzeni, w której umiejscowieni są bohaterowie powieści obyczajowych.

Literacko dość ładnie, są długie opisy, które lubię, napisane bardzo zwiewnie, więc nie przeszkadza ich długość. Nie jest to treść w rodzaju Orzeszkowej. Autorka stara się wyszukiwać ładne słowa aby trafić w sedno swojego opisu. Na szczęście nie sprawia to trudności w odbiorze książki. Dlatego mogę napisać, że to książka zaawansowana literacko. Szczególnie jeśli porównać ją do zagranicznej książki, do której zostawiam link, do mojej recenzji Milion Nowych Chwil. Dla tych co chcą sobie przypomnieć, a np. już czytali tą książkę.

Zobacz również:

Książka Gdy nadeszło życie Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2019

Książka Nieświęty Mikołaj Magdaleny Kordel Elżbieta Rogalska 2019

 

   Kup Tekst ode mnie


29 komentarzy:

  1. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czasami warto się rozerwać z sielankowymi klimatami.

      Usuń
  2. Próbowałam wiele razy czytać podobne książki, nigdy nie dotrwałam do końca ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D trzeba mieć na nie parę wieczorów. 4h w ciągu tygodnia, czy miesiąca.

      Usuń
  3. Książki Krawczyk ciągle przede mną.. Chociaż boję się, że też by mi się mogły trochę dłużyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba przecież czytać całości w jeden dzień. Ja czytam maksymalnie 200 str. na dzień, jeśli goni mnie termin odbioru kolejnej książki. Normalnie zaś czytam 50-100 str. do poduszki.

      Usuń
  4. Czuję, że mam ochotę przeczytac. Tylko kiedy... ostatnio chroniczny brak czasu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) kiedyś tam się pewnie znajdzie. Uważam, że można sobie pozwolić na czytanie minimum 20 stron dziennie = góra 30 minut czytania, jeśli książka jest zawiła jak filozofia świadomości. :D

      Usuń
  5. Bardzo lubię powieści Agnieszki Krawczyk. Tej jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieje się u ciebie. Musisz mieć niezłe tempo czytania. Uważam, że spodoba się Tobie. Masz dużo powieści obyczajowych na blogu.

      Usuń
  6. Mam w planach przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że książka jako kolejna część serii, powinna być przeczytana przez osoby, które serie zaczęły. :)

      Usuń
  7. To raczej nie mój typ literatury, więc raczej skupię się na tym co już czeka na mnie na moim regale.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę trochę się obawiam tej,, nudy" o której piszesz. Lubię kiedy historia od samego początku mnie wciąga lub czymś zachwyca. Obawiam się, że mogłabym się rozczarować....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko ostatnie 150 stron jest nieco przedłużone na siłę ale w nich też zawierają się ciekawe momenty.

      Usuń
  9. Tego typu książki raczej mnie nudzą, więc nie mam w planach sięgania po tą powieść.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od jakiegoś czasu planuję przeczytać coś od tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że warto czasami sięgnąć po utwory Krawczyk. :)

      Usuń
  11. Hm... w sumie sama nie wiem, co napisać, bo średnio przepadam za obyczajówkami, ale cieszę się, że dobrze Ci się czytało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki obyczajowe są specyficzne. Lubię w nich to, że opowiadają o zwykłym życiu.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. :) myślę, że to książka obyczajowa, która może zaskoczyć.

      Usuń
  13. nie moja tematyka książkowa niestety:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. :) może kiedy indziej akurat będzie taka lubiana przez Ciebie propozycja. :)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.