16 października 2021

Książka Gwiazda szeryfa Aleksandry Borowiec Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Gwiazda szeryfa Aleksandry Borowiec Elżbieta Rogalska 2021

 


Wzięłam się za czytanie tej książki w momencie, kiedy musiałam przeczytać 4 książki w ciągu tygodnia, ponieważ w mojej ulubionej MBP zrealizowano, wcześniej niż planowano, następne książeczki. Piszę o tym, ponieważ fakt ten wymusił na mnie dość szybkie czytanie 656 stron. Myślę, że gdyby nie to, czytałabym zdecydowanie dłużej niż 4 wieczory. Trudno jest też zakwalifikować książkę Aleksandry Borowiec do jakiegoś gatunku. Warto dodać na początku notki, że jest to debiut! A debiuty mają trudno… rzadko kto po nie sięga.

Książka Gwiazda szeryfa Aleksandry Borowiec

jest dla mnie powieścią obyczajową, z wątkami kryminału, a na sam koniec z elementami gnostycznymi, fantastycznymi. Kiedy czytałam tę książkę, to wyświetlały mi się wspomnienia lektury i obejrzanych seriali oraz granych niegdyś gier komputerowych, były to: Twin Peaks, Czerwony Kapturek chwilowo, tak samo chwilami przypominał mi się Harry Potter, Ghotic. Ciekawi mnie jakie was najdą wspomnienia, podczas czytania tej, łączącej w sobie wiele różnorodności, powieści.

W książce Gwiazda szeryfa Aleksandry Borowiec

mamy kilku bohaterów, zarówno płci męskiej jak i żeńskiej. Jest wioska Olsztynek, a w niej komunistyczne dzieje Polski, jednak tym co odróżnia tą sielankową poświatę, jest czający się morderca. Milicja, ubecy i bardziej lubiani śledczy, poszukują sprawcy morderstw: kobiety, dziecka… W wiosce panuje strach mający swoje korzenie w zabobonach. Czy pistolet i śledztwo wystarczą do pojmania złoczyńcy? Kto nim jest?

Co ciekawe książka Gwiazda szeryfa Aleksandry Borowiec

jest dość literacka, jak na obyczajówkę z wątkiem kryminalnym i gnozą w tle jest to miłe zaskoczenie. Autorka stara się urozmaicać słownictwo, zarówno podczas opisywania wydarzeń, krajobrazu, jak i w dialogach. Tutaj trzeba zaznaczyć, że jest to książka dla tych co lubią zanurzyć się w świat powieści. Niekoniecznie chcących krok po kroku rozwikłać zagadkę. Bardziej pragnących dowiedzieć się jaki jest świat bohaterów, zanurzyć się w nim i trochę trwać. Dlatego też zalecałabym czytanie bez pośpiechu. Muszę też dodać, że okładka jest mocno zachęcająca. Taka niedopowiedziana. Mająca w sobie coś z tajemnicy.

Zobacz również:

Książka Światło w środku nocy Jojo Moyes Elżbieta Rogalska 2020

Książka Fabryka Lalek Elizabeth Macneal Elżbieta Rogalska 2020

Książka Gdy nadeszło życie Anety Krasińskiej Elżbieta Rogalska 2019

 

   Kup Tekst ode mnie

 

26 komentarzy:

  1. Książka wydaje się być ciekawa :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo jest ciekawa! Autorka ma ładny styl pisania.

      Usuń
  2. Lubię grube ksiązki, ale musi byc naprawdę dobra, żebym tak szybko przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jest! Cudowny debiut. Jedna z lepszych książek czytanych w tamtym roku.

      Usuń
  3. Przyznam, że zainteresowała mnie fabuła tej książki. Być może się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Bardzo udany debiut. Trudno o lepsze wejście na rynek.

      Usuń
  4. Trochę taki misz masz co samo w sobie budzi niepewność, czy nie za dużo pomieszania gatunkowego i co z tego wyjdzie. Skoro jednak twierdzisz, że wyszło dobrze, może warto dać szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Bardzo udany debiut! Lepszy od niektórych książek cenionych i znanych osób.

      Usuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tej autorce a ni o tej książce :)
    Choć nie lubię takiego galimatiasu w książkach to jeśli twierdzisz iż książka jest godna uwagi to mogłabym spróbować ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... Bardzo dobry debiut. Chciałabym przeczytać więcej takich książek.

      Usuń
  6. Nie lubię czytać na czas, ani na rozkaz, nie ma w tym przyjemności...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo pośpiechu miałam wielką przyjemność z czytania tego debiutu. :)

      Usuń
  7. Ja byłam tym debiutem zachwycona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Genialny jest, książka naprawdę piękna, z tajemnicą.

      Usuń
  8. Nie ocenia się książki po okładce, ale rzeczywiście ma w sobie coś przyciągającego. Lubię książki z wątkiem kryminalnym, więc może by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) naprawdę cudowny debiut. Oby takich więcej było na rynku.

      Usuń
  9. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale jakoś nie czuję, aby była dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że nie ma się co zmuszać, jeśli czujesz, że to nie jest książka dla Ciebie. Tyle jest książek na rynku i co miesiąc przybywa nowych.

      Usuń
  10. może być i czytnęła w jakiś nudy jesienny wieczór

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki nie znam, ale zapowiada się dość ciekawie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeden z lepszych debiutów jakie miałam okazję czytać. :)

      Usuń
  12. Genialna i literacka. Dużo lepsza od propozycji znanych i cenionych autorów, przynajmniej niektórych.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.