2 kwietnia 2021

Książka Nie ufam już nikomu Klaudii Muniak Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Nie ufam już nikomu Klaudii Muniak Elżbieta Rogalska 2021





W ten piękny świąteczny czas życzę wam dużo spokoju, radości i czasu wypoczynkowego z książką. Tym razem wylosowałam ciekawą książkę z punktu widzenia psychologii. Myślę, że młodzież nie zdaje sobie często sprawy z tego, jak ich zachowanie wpływa na innych ludzi. Szczególnie ładnie widać to zagadnienie w filmie Sleepers z 1991 roku. Jak to się mówi temat rzeka, więc zapraszam na recenzje książki, którą oceniam na mocne 7/10 w skali lubimyczytac. W dzisiejszych czasach trudno złapać balans między zapomnianą ostrożnością wobec obcych a ogłaszaną wszem i wobec otwartością na inne i obce.

Trzymająca w napięciu powieść o aplikacji medycznej, zbiegach okoliczności i miłości. W moim odczuciu ma przestrzegać przed zbytnim ufaniem obcym, choć może znanym nawet wiele lat osobom postronnym, tzn. nie będącym rodziną krew z krwi. Naprawdę trzyma w napięciu więc 300 stron mija jak biczem strzelił, czyli bardzo szybko.

Na początku, gdy czytałam

książkę Nie ufam już nikomu Klaudii Muniak

, myślałam, że rozdziały Teraz oraz rozdziały Wtedy, pisane w pierwszej osobie, pochodzą od jednej bohaterki. Dopiero na koniec uzmysłowiłam sobie, że to dwie różne osoby. Nie będę w tej kwestii zdradzać szczegółów, bo wówczas nie byłoby tej tajemnicy, która tak wciąga.

Ogólna fabuła

książki Nie ufam już nikomu Klaudii Muniak

jest taka: Są sobie dwie dziewczyny, których splotło wydarzenie, zbieg okoliczności. Później ten zbieg okoliczności zaczyna być kontrolowany. Wszystkiego domyśla się mama jednej z nich ale nie wiadomo czemu nie stawia na swoim zbyt uparcie, a mogłaby zaoszczędzić sporo stresu swojej córce. Jedna z tych dziewczyn ma rzekomą Depresją Poporodową, więc wszczepiono jej nowoczesny chip, podłączony do aplikacji w telefonie, który dawkuje jej leki przeciw depresji. Dziewczyna ta jednak czuje się coraz gorzej, zamiast lepiej: ma halucynacje, natręctwa, ogólnie choroby kompulsywno-obsesyjne. Dziwi się sama sobie, ponieważ wcześniej wszystko się jej układało, ma kochającego męża i dobrze płatną pracę w której z nim pracuje. Marzenie każdej współczesnej kobiety. Jednakże stwierdzono u niej, że ma rzekomo Depresję poporodową ale czy na pewno? Kto chciał żeby przyjmowała leki? Czy to był dobry pomysł? A może dano jej za małe dawki i czy aby na pewno w ogóle ich potrzebowała? I co z dzieckiem? Na te pytania i wiele więcej odpowiecie sobie sami, gdy przeczytacie całość.

Książka Nie ufam już nikomu Klaudii Muniak

nie jest jakaś wyjątkowa literacko. Uważam, że to książka z dobrze poprowadzoną akcją. Jednak pod względem literackim czy językowym jest przeciętna. Taka książka na góra dwa wieczory. Jednakże nie zmienia to faktu, że wybrany temat jest ważny i został zaprezentowany dość dynamicznie, nie nuży i dzięki temu na pewno trafi do większego grona odbiorców.

 

Zobacz również:

Książka Nie szukaj mnie Clare Mackintosh Elżbieta Rogalska 2019

Książka Czyjaś Córka David’a Bell’a Elżbieta Rogalska 2020

 

   Kup Tekst ode mnie


38 komentarzy:

  1. Tobie również wszystkiego dobrego na święta! Co do książki, nie czytałam jej, ale wydaje mi się, że mogłaby mnie zainteresować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że spodobałaby się Tobie. Nie jest jakaś wymagająca, a jednak niesie przesłanie.

      Usuń
  2. Mam w planach, ale nie wiem kiedy uda mi się je nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plany są takie piękne, a później tydzień je weryfikuje. Może na urlopie uda się Tobie ją przeczytać.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, jest co w niej lubić. W sumie trudno ją zakwalifikować: niby nie jest wymagająca, a jednak coś przekazuje i trochę trzeba się znać na medycynie.

      Usuń
  4. Tobie również życzę spokojnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) już po świętach, niby dwa dni ale można wyjść z tej powtarzalności dnia codziennego.

      Usuń
  5. Czytałam już o tej książce i jeśli będę miała okazję to na pewno do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Książki medyczne są trudne a ta powieść w sposób lekki przekazuje dość nową medyczną aparaturę.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zatem życzę dobrego spotkania z bohaterami tej książki.

      Usuń
  7. Nie czytałam tej książki, ale autorkę śledzę na instagramie i bardzo ją lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to może czas nadrobić? Ciekawa propozycja.

      Usuń
  8. Nie słyszałam o Klaudii Muniak :) książka ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też po raz pierwszy o nie usłyszałam za sprawą Nie ufam już nikomu.

      Usuń
  9. Brzmi intrygująco. Zaciekawiłaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jest co przeczytać! Lekka, krótka ale jednak ma to coś.

      Usuń
  10. Przesłanie zawarte w tej książce jest prawdziwe. Nie jest łatwo po prostu uwierzyć w to, co mówią ludzie.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ją na swojej liście do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda że wypadła tak średnio:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest tak źle! Moim zdaniem jest dobra. Średnia dlatego, że znam po prostu dużo lepsze ale jak na samą siebie to jest fajna.

      Usuń
  13. This book look very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/04/dior-diorskin-mineral-nude-bronze-003.html

    OdpowiedzUsuń
  14. nie znam autorki. Co do fabuła może i bym się skusiła;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że mogłaby się Tobie spodobać.

      Usuń
  15. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Również wszystkiego dobrego :D Książka zapowiada się ciekawie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jest warta uwagi. Mało jest powieści z medycyną w tle.

      Usuń
  17. Czytałam tę książkę i mi się podobała. Udało się autorce mnie zaskoczyć. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak jest taka nietypowa jak na teraźniejszy rynek.

      Usuń
  18. Mojej mamie się podobała ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cieszę się i dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  19. Nie czytałam, ale też jakoś w najbliższych planach jej nie mam. Muszę najpierw wyjść ze swojego domowego stosiku, który ma nieskończoną liczbę sztuk hahah

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam książki psychologiczne. Mam ogromną ochotę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.