21 marca 2021

Książka Złodziejka Książek Markusa Zusaka Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Złodziejka Książek Markusa Zusaka Elżbieta Rogalska 2021

 


Książka, która na łamach 500 stron porusza temat śmierci na wojnie. Fabuła dzieje się w Niemczech, podczas zagłady żydów. Czytelnik widzi świat oczami małej dziewczynki oraz śmierci. Naziści poją ją słowami propagandy, jednak ona widzi to zło i nie poddaje się jej. Leisel Meminger przeżywa różne przygody i pomimo swojej zaradności nie uniknie styczności ze śmiercią.

 

Narracja w książce Złodziejka książek Markusa Zusaka

jest naprawdę interesująca. Narratorem jest śmierć, która tworzy klimat mrocznego humoru, umożliwiającego zrozumienie trudnych wydarzeń. Jednocześnie zaraz obok barwnych i literackich opisów, autor tworzy narracje skierowane do dzieci. Zapiski te są dopasowane do wieku dziecięcego, wszak Leisel Meminger to jeszcze mała dziewczynka. Uważam, że książka ta nie sprawi trudności językowej przeciętnemu czytelnikowi. Natomiast trzeba mieć na uwadze tematykę i tutaj trzeba już patrzeć na konkretną osobę, ponieważ każdy jest inny, dla jednego będzie to zbyt trudne przeżycie, dla drugiego już nie.

 

Książka Złodziejka książek Markusa Zusaka

jest opowieścią również na temat przyjaźni i miłości, umiejętności życiowych i wojnie. Prawdę mówiąc ten trudny temat został opisany w bardzo przystępny sposób, który umożliwia zapoznanie się z edukacją tanatologiczną bez patosu. Hitler jest przedstawiony jako zły człowiek ale dziewczynka próbuje go zrozumieć i dochodzi do pewnego wniosku. Jednocześnie książka ukazuje tragedię Holocaustu. Reasumując w mojej ocenie książka ta zasługuje na 10/10 gwiazdek – patrząc na punktację z portalu lubimyczytac. W sumie to polecam ją każdemu kto szuka takiej tematyki. Nie ma w niej zbyt drastycznych opisów, a jednak dochodzi do przekazu na temat cierpienia i próby poradzenia sobie z żałobą, głodem, bólem, rozłąką, osieroceniem… można by tak mnożyć trudną tematykę, która została podjęta na łamach jednej książki.

 

Zobacz również:

Książka Miłość leczy rany Katarzyny Bondy Elżbieta Rogalska 2020

Książka Dzieci Wojennej Warszawy Małgorzaty Czerwińskiej-Buczek Elżbieta Rogalska 2020

 

   Kup Tekst ode mnie


40 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce, ale nie miałam z nią bezpośredniego kontaktu. Ale mimo że jesteś zadowolona z lektury, sama na razie nie zdecyduję się na ów tytuł. Póki co wolę lżejszą, bardziej rozrywkową tematykę, lecz nie wykluczam sięgnięcia po tę książkę w dalszej przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pewnie, jak nie masz siły na dziwaczną tematykę, to nie ma co.

      Usuń
  2. Nie czytałam, ale oglądam film i zrobił na mnie duże wrażenie, więc książka pewnie jest jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie wiem, nie mam porównanie, ponieważ ekranizacja jeszcze przede mną. :)

      Usuń
  3. Oglądałam*, coś mi dzisiaj wyrazy inne wychodzą niż chcę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam, ale przyznaję, że mnie nie oczarowała tak silnie jak innych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, jednak nie jest to zła książka. Trudna tematycznie, a jednak przekazuje coś ponad...

      Usuń
  5. Mam ją w planach do przeczytania. Na obejrzenie czeka też film, ale zawsze zaczynam od książki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) właśnie muszę poszukać filmu teraz.

      Usuń
  6. Nie czytałam jeszcze tej książki. Ciągle widnieje na mojej liście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) trudno się zabrać, jest dość duża i gruba.

      Usuń
  7. Bardzo ciekawa propozycja do czytania. Lubię książki nawiązujące do czasów wojny. Tematy w nich poruszane nie należą do najłatwiejszy, ocierają się o śmierć co u czytelnika wywołuje ogromne przeżycia. Chętnie sięgnę po tą pozycje. Dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję za odwiedziny. Jest to naprawdę ciekawa narracja na tematy wojny, miłości, przyjaźni i śmierci.

      Usuń
  8. To już niemalże klasyk. Oczywiście planuję czytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, pewnie w nieco odświeżonej liście "książek które musisz przeczytać przed śmiercią" dodaliby i "Złodziejka książek".

      Usuń
  9. Muszę nadrobić tę książkę. Oglądałam film i bardzo mi się ta historia podobała, chociaż taka była tragiczna.

    OdpowiedzUsuń
  10. ciągle odkładam lekturę tej powieści bo czasu brak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasu brak... a jest naprawdę gruba i format większy.

      Usuń
  11. Bardzo zaciekawiła mnie narracja, jeszcze nigdy nie czytałam książek, w których narratorem jest śmierć;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta książka to mój ogromny wyrzut sumienia i mam nadzieję, że kiedyś ją w końcu przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja czytałam do poduszki kilka dni, chyba zmieściłam się w tygodniu.

      Usuń
  13. Dziwię się, że jeszcze do tej pory jej nie przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam Złodziejkę książek ❤

    OdpowiedzUsuń
  15. This book seems very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/03/bvlgari-goldea-roman-night-absolute.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawa propozycja dla mnie. Ostatnio chętnie sięgam po książki z tematyką wojenną w tle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czasami trzeba się zdecydować na coś trudniejszego.

      Usuń
  17. Kocham tę książkę, jest piękna wzruszająca, śmiech i łzy <3 Postać Śmierci jako narratora bardzo ciekawa. Druga moja ulubiona Śmierć po Świecie Dysku :P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że ta powieść jest też dla młodzieży lub późnego wieku dziecięcego.

      Usuń
  18. Chętnie bym tą książkę przeczytała :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam kiedyś film o tym samym tytule :) Książkę mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.