13 marca 2021

Książka Pod słońcem Julia Fiedorczuk Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Pod słońcem Julia Fiedorczuk Elżbieta Rogalska 2021

 


Wydawnictwo literackie zakwalifikowało książkę Pod słońcem Julii Fiedorczuk do gatunku Literatury Pięknej. Jest to 352 strony literackiej narracji o wszystkim i o niczym. Widzimy młodzież, która jak każdy przeżywa pierwsze miłości, zawody, zazdrości itd. Wszystko dzieje się w powojennej Polsce.

Książka Pod słońcem Julii Fiedorczuk

może wydawać się nużąca. Myślę, że to przez rytm jaki autorka nadała narracji. Jest jednostajny i stabilny. Rytm taki może być też wesoły, humorystyczny – to już zależy od zamysłu autora, co chce przedstawić. W przypadku książki Pod słońcem Julii Fiedorczuk rytm ten wyznacza codzienność. Rozciąga się ona i odzwierciedla niewyczerpane źródło pamięci. Myślę, że pod względem literackim – językowo, jest to książka bardzo dobra. Właściwie określenie czy warto czy nie, przeczytać tą książkę, zależy przede wszystkim od tego, czego się szuka.

Akcja w

książce Pod słońcem Julii Fiedorczuk

ciągnie się i rozwleka. Czytamy o tym co myśli nastolatek wkraczający w dorosłość, powoli i rytmicznie. Bohater ma na imię Misza i oprowadza czytelnika po swoim życiorysie, bardzo ale to bardzo rytmicznie. Taki zabieg powoduje, że właściwie akcja jest żadna, no ale może w literaturze piękniej nie musi jej być? Co ciekawe bohater fascynuje się literaturą, może stąd ta chęć rytmiczności. Wspomnienia są zarówno zabawne, radosne jak i mroczne, tajemnicze i brutalne.

Książka Pod słońcem Julii Fiedorczuk

pokazuje wspomnienia, przemyślenia i lektury z życia Miszy. Czytałam trochę literatury pięknej, chociażby poprzez lektury szkolne i wiem, że jest w tym gatunku miejsce na żwawą akcję. Chyba tego mi zabrakło w omawianej książce. Wszystko jest w niej opowiedziane poprzez poprowadzenie czytelnika do czasów wojennych. Natomiast plusem jest zastosowana barwność kreślonych portretów pamięci. Myślę, że może dlatego jest to powieść bardziej dla osób w podeszłym wieku, którzy też wspominają minione lata.

Zobacz również:

Książka Milion Nowych Chwil Katherine Center Elżbieta Rogalska 2019

Książka Fabryka Lalek Elizabeth Macneal Elżbieta Rogalska 2020

 

 Kup Tekst ode mnie


39 komentarzy:

  1. Czasem lubię sięgać po tego typu książki, ale muszę mieć na nie odpowiedni czas. Tą też będę mieć na uwadze, ale póki co to raczej moje dalsze plany czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) raczej dla osób, które lubią powieści obyczajowe.

      Usuń
  2. Na takie książki muszę mieć odpowiedni nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba jednak nie dla mnie książka. Obawiam się, że mogłabym ją odebrać jako nadto powolną i nużącą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam na razie tej książki w planach, ale czytałam o niej na innych blogach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wzięłam ten tytuł z innego bloga. Niekoniecznie moje gusta ale myślę, że znajdzie grono odbiorców.

      Usuń
  5. Chyba tym razem nie dla mnie książka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem wolisz thrillery i kryminały. Zaraz zajrzę na Twój blog!

      Usuń
  6. Myślę, że dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłoby się Tobie spodobać. Chociaż ma momenty naprawdę nudne.

      Usuń
  7. Podoba mi się okładka. Nie wiem, czy przeczytałbym, bo nie lubię jak się akcja ciągnie długo. Książka jednak trochę mnie zaciekawiła, choć zazwyczaj czytam inne gatunki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) no mniej więcej doszłam do podobnych wniosków.

      Usuń
  8. Czasem lubię książki, w których się nic nie dzieje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to jeszcze zależy od stylu autora, narracji, czegoś specyficznego.

      Usuń
  9. Słyszałam o książkach Pani Marzeny ale jeszcze żadnej nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego rodzaju literatura wymaga czasu i skupienia, którego na co dzień brakuje. Ale od czasu do czasu warto i po takie pozycje sięgać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pewnie masz rację. Też lubię czasem przeczytać coś co niekoniecznie mnie ciekawi.

      Usuń
  11. Tym razem raczej nie dla mnie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła, ale na pewno znajdzie się ktoś komu się spodoba :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę, że znajdzie grono odbiorców. Dla mnie nie do końca w moich klimatach.

      Usuń
  13. Specyficzna narracja może nie każdemu przypadnie do gustu, ale to wcale nie znaczaczy, że książka jest nieciekawa, bowiem wszystko zależy od indywidualnych upodobań. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Książka dla osób uwielbiających obyczajowe powieści. Dla tych lubujących się w biografiach, reportażach, thrillerach, psychologiach i pedagogicznych, już nie do końca.

      Usuń
  14. Jakby wpadła w moje ręce, to bym przeczytała, ale jakbym miała ją jakoś szczególnie szukać, to raczej nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) w sumie fajne podsumowanie tej książki, z Twojego komentarza wyszło. :D

      Usuń
  15. That book seems very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/03/filorga-time-filler-night-cream.html

    OdpowiedzUsuń
  16. to nie dla mnie lektura niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D może kiedyś trafisz na coś ciekawego u mnie.

      Usuń
  17. Niestety chyba bym nie dotrwała do końca ;) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzi
    1. Szkoda, szkoda, zapraszam ponownie może coś trafisz.

      Usuń
  19. Książka niestety nie w moim guście ale recenzja fajna :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.