16 stycznia 2021

Książka Miłość i inne obsesje Liane Moriarty Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Miłość i inne obsesje Liane Moriarty Elżbieta Rogalska 2021

 


Najpierw przeczytałam Wielkie Kłamstewka autorstwa Liane Moriarty, nie oglądałam serialu. Książka ta była cudownie napisana, pochłaniała mnie na wiele godzin. Miłość i inne obsesje są książką równie ciekawą, chociaż bywają momenty nużące, jednak jest ich naprawdę mało.

Książka Miłość i inne obsesje Liane Moriarty

to opowieść o relacjach. Co się dzieje z kobietą, która przez parę lat zajmowała się dzieckiem swojego chłopaka, porzucając swoją karierę i skupiając się tylko na jego wychowywaniu, która po paru latach zostaje przez tego chłopaka rzucona, a dziecko zostaje od niej odseparowane?

Książka Miłość inne obsesje Liane Moriarty

to opowieść z dreszczykiem. Co się dzieje z facetem, który rzucił kobietę po paru latach, zapominając, że ona poświęciła swoje najlepsze lata na wychowywanie jego dziecka z poprzedniego związku, w którym jego ukochana umarła? Dlaczego nie pozwala swojej byłej na spotkania z jej przybranym synem? Właściwie na to pytanie ‘dlaczego’ nie znajdujemy odpowiedzi w książce, możemy ją jedynie przeczuwać. Czy próba kontaktu byłej matki – bo bądźmy szczerzy jak inaczej tą sytuację nazwać? jest rzeczywiście Stalkowaniem? Myślę, że losy bohaterów potoczyłyby się inaczej, gdyby na samym początku pozwolono byłej matce na spotkania z byłym synem.

Książka Miłość i inne obsesje Liane Moriarty

może wydawać się zagmatwana. Jednakże płynie w zawrotnym tempie. Język jest przystępny ale na szczęście nie jest laicki, a wypowiedzi bohaterów zawierają więcej niż dwa czy trzy słowa. Brawo dla autorki! Liane Moriarty ponownie udowodniła, ze w ciekawy sposób porusza trudne tematy, które właściwie nie zostają poruszane nigdzie indziej. Losy byłych partnerek facetów z dzieckiem to trudny temat i właściwie nieobecny ani w literaturze, ani w  mediach. Myślę, że pomimo drobnych niedociągnięć zasługuje na 10/10 w swoim gatunku, w szczególności za temat i błyskotliwość. Jest to też książka pochwalna wobec psychologii.

 

Zobacz również:

Książka Czyjaś Córka David’a Bell’a Elżbieta Rogalska 2020

  Kup Tekst ode mnie

30 komentarzy:

  1. Mam tę książkę o na czytniku i na pewno będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka, której lektura bardzo mocno mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) autorka bardzo ładnie umie tworzyć napięcie.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. To prawda, autorka ma to coś. To już druga książka jej autorstwa, która mi się podobała.

      Usuń
  4. Trudny temat, ale Twoja recenzja zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się ciekawa książka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bardzo szybciutko się czyta. Nie jest to literatura wymagająca.

      Usuń
  6. Rzeczywiście, książka przedstawiona z nieco innej perspektywy. Chętnie przeczytam, bo z tego co piszesz jest naprawdę godna uwagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) hmm jak na kryminał to naprawdę dobra.

      Usuń
  7. Nie znam autorki, ale myślę, że książka mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że można dać szansę autorce.

      Usuń
  8. Mam "Wielkie kłamstewka", więc pewnie ta książka pójdzie na pierwszy ogień, ale przyznam, że opis fabuły "Miłość i inne obsesje" zapowiada się bardzo intrygująco. Jestem zaskoczona, że bohaterkę spotkała taka niewdzięczność ze strony faceta. Wychowała z nim dziecko, a potem została odepchnięta na margines. Straszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak. Ten temat naprawdę zasługuje na 10/10, jeszcze w takiej dość dobrej odsłonie.

      Usuń
  9. Czytałam różne opinie o tej książce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) no pewnie, nie ma nigdy jednoznacznej odpowiedzi.

      Usuń
  10. Okładka przypomina mi książkę "Noc kiedy umarła" Jenny Blackhurst, to chyba to samo zdjęcie;) Generalnie lubię takie zagmatwane opowieści, więc będę mieć na uwadze:D
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję za odwiedziny, zobaczę czy jest ta książka w bibliotece.

      Usuń
  11. Witam serdecznie ♡
    To na pewno fantastyczna i wciągająca lektura, chętnie poznam ją bliżej bo przyznam się szczerze że pierwszy raz o niej słyszę :) Świetna recenzja :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tyle książek wychodzi z wydawnictw co miesiąc, że trudno znać wszystkie.

      Usuń
  12. Ja nie czytałam Wielkich kłamstewek, ale widziałam serial. Podobal mi się. Z Twojego opisu myślę, że spodobałaby mi się też ta książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja nie oglądałam serialu, więc jeśli jest jak książka to muszę obejrzeć.

      Usuń
  13. Wow, jego syn po żmudnym wychowaniu przez matkę ... ale czy potem miał serce, by wyrzucić matkę?.

    To smutna historia, a także ciekawa do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam wcześniej o tej książce :) Czuję, że mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) hmm jest dość mało drastyczna, więc czemu nie.

      Usuń
  15. Nie czytałam jeszcze nic od tej autorki, ale być może w końcu nadrobię jej twórczość. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię zagmatwane książki, powyższy tytuł jak najbardziej mam w planach ;)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.