14 września 2021

Książka Zaśpiewaj mi kołysankę Ryszarda Ćwirleja Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Zaśpiewaj mi kołysankę Ryszarda Ćwirleja Elżbieta Rogalska 2021

 


Jest to 5 tom serii Antoni Fischer. Co ciekawe nie przeczytałam żadnego tomu wcześniejszego. Zupełnie nie przeszkadzało mi to w czytaniu tomu piątego. Uważam to za ogromny plus, ponieważ dzięki temu można swobodnie wypożyczać tę serię, bez myślenia o tym „żeby tylko trafić serię po kolei” – często w bibliotekach tak jest, że dane tomy są wypożyczone w terminach różnych od siebie, a to oznacza, że często tom 1 jest oddawany później niż tom 3. Dlatego uważam taki zabieg braku łączenia, takiego mocnego, bo na pewno te tomy się łączą bohaterem, za ogromny plus.

W książce Ryszarda Ćwirleja Zaśpiewaj mi kołysankę

historia toczy się wokół zaginięcia dziewczynki, która wyszła na chwilę po wodę i zaginęła. Akcja dzieje się w Poznaniu, gdzie policja walczy cały czas z biznesem sutenerskim. Antoni Fischer, czyli główny bohater całej serii, systematycznie rozpracowuje ten biznes i szuka małej Zosi. Cała sprawa nabiera tempa dzięki trzynastoletniej Grecie, która doskonale orientuje się w sutenerskim świecie.

Fabuła i akcja książki Zaśpiewaj mi kołysankę Ryszarda Ćwirleja

jest wciągająca. Pomimo, że akcja jest naprawdę szybka, nie brakuje opisów, ma też pewnego rodzaju wydźwięk literacki. Autor nie używa zwrotów trudnych, takich które wymagają wyjaśnienia, czy tłumaczenia ale nie jest to też język potoczny, czy prostacki. Ryszard Ćwirlej operuje językiem standardowym dodając opisy w taki sposób, że staje się on nieco bardziej literacki. Dla mnie jest to ogromny plus. Ponieważ w książkach szukam literackości, która pozwala na własne przemyślenia i snucie swoich nowych pomysłów na własne książki i wiersze.

Podsumowując książka Zaśpiewaj mi kołysankę Ryszarda Ćwirleja

jest  warta przeczytania, pomimo, że to tom 5, nie trzeba się martwić, że nie zna się tomów wcześniejszych. Akcja goni akcję a mimo to są opisy i pewna doza literackości. Uważam, że warto przeczytać tę książkę, zwłaszcza, że tematyka też jest dość mało spotykana.

Zobacz również:

Książka Łaska Anny Kańtoch Elżbieta Rogalska 2019

Książka Boski Znak Krzysztofa Bochus Elżbieta Rogalska 2020

 

   Kup Tekst ode mnie


34 komentarze:

  1. Lubię prozę Czubaja. Tej książki jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być oczywiście Ćwirleja :)

      Usuń
    2. Hihihi :) tak Ćwirlej całkiem ciekawie pisze kryminały. Konkretne ale mają też głębie.

      Usuń
  2. To spora zaleta, gdy kolejne tomy są odrębnymi całościami:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie tak, chociaż może są wątki, które bardziej byłyby rozświetlone, gdyby czytało się wcześniej tom 1.

      Usuń
  3. Widzę, że mam dużo do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją drogą muszę poszukać czegoś nowego tej autorki. :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię książki autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ma swój unikalny styl, który jest lekki, a jednak nie prostacki.

      Usuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Niestety, nie miałam jeszcze okazji poznać tej książki. Dziękuję za recenzję :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) myślę, że jest warta uwagi. Bardzo krótka historia poruszająca ważny temat.

      Usuń
  6. To prawda, to o bibliotece. U mnie panie polecają czasem, żeby cała serie wziąć, ale dla mnie to bez sensu.Będę brać cztery tomu po 800stron na raz? :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :d no naraz to trochę ciężko. Kiedyś tak robiłam, że brałam 7 książek naraz i oddawałam dopiero po przeczytaniu 7. W końcu stwierdziłam, że lepiej chodzić co tydzień z 2-4.

      Usuń
  7. Pierwszy raz słysze o tej serii, ale już wiem że to coś dla mnie. Podoba mi się, że nie trzeba śledzić każdego tomu, żeby wiedzieć o co chodzi w książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak to fajna sprawa. W bibliotekach ciężko trafić na serie w odpowiedniej kolejności.

      Usuń
  8. Sądzę, że mogłaby zainteresować mnie ta powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz! Cieszę się ogromnie. :) Teraz staram się dodawać te książki czytane rok temu, bo kiedy je w końcu dam na ten blog, jak nowych jest coraz więcej.

      Usuń
  9. Twórczość tego autora jest dla mnie ogromnym wyrzutem sumienia. Mam nadzieję, że w końcu znajdę czas na przeczytanie chociaż jednej książki tego pisarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm gdyby tak patrzeć, to ja bym miała same wyrzuty sumienia :P tyle jest autorów, że nie sposób znać wszystkiego.

      Usuń
  10. Super, że aż tyle akcji ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akcja ale z głębią czyli idealnie w kryminale.

      Usuń
  11. Brzmi super! Lubię kryminały, a dodatkowo napisałaś też, że nie trzeba czytać poprzednich czterech tomów, więc to jest na pewno ogromny plus. Może się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Czasami aż szkoda, jak nie można przeczytać czegoś po kolei a historia tego wymaga.

      Usuń
  12. dużo się tu dzieje;D lubię takie książki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym poznać twórczość tego autora:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ciekawią pozostałe części. Jednak ciągle przybywa książek i w końcu poznaje ciągle nowych autorów.

      Usuń
  14. Z ciekawości chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to dobra książka na każdy czas.

      Usuń
  15. Lubię książkę w której dużo się dzieję :) Nie lubię jak wieje nudą :)
    Okładka prześwietna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak to prawda, okładka ma to coś. Myślę, że idealnie pasuje do historii w tym kryminale.

      Usuń
  16. Thanks for your comment and visit.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak ja tego nie lubię, gdy kolejna część jest niedostępna... No ale tak to jest. Czasem po prostu kupuję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nawet przy takich luźnych seriach lubię czytać po kolei :P ale fakt czasem w bibliotece nie znajdziesz całej serii. Też mi się już zdarzało chwycić któryś tam tom czegoś tam. Ćwirlej jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.