14 maja 2020

Książki naukowe 2020 Maj Elżbieta Rogalska 2020


Książki naukowe 2020 Maj Elżbieta Rogalska 2020


Ostatnio mnie nie było na blogu. To z uwagi na obowiązki doktoranta. Mianowicie postanowiłam zrobić kilka kursów online dla rozwoju zawodowego. Natomiast wczoraj odebrałam moje paczki z kilku różnych

Wydawnictw Uniwersyteckich: Jagiellońskiego, Poznańskiego, Warszawskiego, Lubelskiego i Toruńskiego.

Poniżej wklejam zdjęcia obrazujące moje intelektualne zdobycze:




Jestem ogromnie ciekawa zawartości. Zwłaszcza, że staram się napisać kolejny artykuł naukowy. Jak tylko zostanie zrobiony, wysłany, przyjęty, opublikowany to zrobię oddzielną notkę.

Ciekawi mnie jak współcześnie, bo są to książki z lat 2017-2020, pojmuje się wychowanie dziecka w kontekście wczesnej edukacji. Jak to mawia moja promotor prof. Urszula Chęcińska ten kto zna Arystotelesa wskazuje, że jest człowiekiem wykształconym, jestem równie ciekawa książki łączącej Arystotelesa z Brentano.

Z wieści książkowo powieściowych chciałam wam powiedzieć, że już niedługo przeczytam dwie grube tomiska Stephena Kinga "To" oraz "Bastion". Zatem możecie wyczekiwać kolejnej recenzji.



Elżbieta Rogalska Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Członek Pracowni Badań nad Twórczością Joanny Kulmowej. Rektorskie stypendium Uniwersytetu Szczecińskiego uzyskała w latach 2015-2017, Stypendium dla najlepszych doktorantów w latach 2018-2020. Autorka Publikacji naukowych (w "Qualitative Inquiry", "Kultura-Społeczeństwo-Edukacja", "Pedagogika Szkoły Wyższej", "Nauczyciel i Szkoła","Kognitywistyka i Media w Edukacji"), literackich (w "Nestor") oraz ponad 76 publikacji popularno-naukowych. Zainteresowania badawcze oscylują wokół pedagogii Joanny Kulmowej, Janusza Korczaka, Edukacji Artystycznej, „Tanatopedagogiki", Józefa Tischnera, Michel Foucaulta, Jana Pawła II, badań biograficznych, autoetnografii oraz problematyki wyższej edukacji. https://orcid.org/0000-0001-7529-315X

54 komentarze:

  1. Życzę satysfakcjonującej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Myślę, że wszystkie są napisane z wielką erudycją, na razie jeden rozdział książki Etapy życiowe człowieka w kontekście pedagogiki społecznej za mną i jestem mocno zachwycona narracją i wyszukanym słowem.

      Usuń
  2. Masz zatem co zgłębiać. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) może też coś znajdziesz dla siebie. :D

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że książki, którym obecnie poświęcasz uwagę, okażą się satysfakcjonującymi lekturami - zarówno te naukowe, jak i beletrystyka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) te naukowe raczej na pewno bo wyselekcjonowane, a beletrystyka to tak różnie, nieraz czytam to co inni na blogach polecają i nie zawsze trafiam w swój gust.

      Usuń
  4. Sembrano molto interessanti :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy14 maja, 2020

    Z takich książek na pewno dowiesz się wiele interesujących rzeczy :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... przydatne, ciekawe i wciągające.

      Usuń
  6. Chciałabym mieć zapał do czytania takich książek...szkoda, że wolę coś relaksującego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Etam, wszystko jest potrzebne... :) każdy zapał po coś jest.

      Usuń
  7. Książek naukowych nie lubię, ale Tobie życzę przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę ambicji. Ja przeczytałam kilka takich "pedagogicznych" lektur podczas studiów i na tym się zakończyło. Teraz sięgam po powieści, ale gdy będę potrzebować czegoś poważniejszego, wiem już do kogo wpadać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) chyba coś w tym jest, że trzeba lubić takie książki. :)

      Usuń
  9. Sporo pozycji, życzę wspaniałej i bardzo przyjemnej lektury! :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam przeczucie, że taka właśnie będzie. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa.

      Usuń
  10. Oj ja się kompletnie nie czuję w takich książkach, ale podziwiam za motywację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja kocham książki pedagogiczne i niektóre filozoficzne.

      Usuń
  11. Dajesz, dajesz, rozwal ich wszystkich takim artykułem, że się nie pozbierają :D. Ciekawi mnie ta Baśniowość w kulturze. Daj znać czy warto się zapoznać :). Czekam na Twoją recenzję Kinga, tyle męczyłaś to ciekawe co stwierdzasz na koniec :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha to trafne z tym Kingiem ;) może uda się jedno po drugim napisać, ponieważ czytam je tak na zmianę, raz Bastion a drugi raz To. :D

      Usuń
  12. Aż przypomniały mi się moje studia pedagogiczne :) Trzymam kciuki za artykuł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne czasy, licencjat i magisterium, wiele śmiechu i pozytywnej energii. Na doktoracie więcej pracy niż śmiechu ale i tak lubię, w końcu uwielbiam pisać i czytać. A, że tam czasami karzą wkuć na pamięć cały kodeks etyczny nauczyciela akademickiego, czy 40stron a4 na emisję głosu czy psychologię osobowości człowieka to w sumie tylko 4 dni zapamiętywania ;) kupiłam sobie kiedyś techniki zapamiętywania mistrza świata.

      Usuń
  13. Twój artykuł naukowy, by mnie bardzo zaciekawił. Poruszy temat, który jest mi bliski, bo dziecko mam w wieku szkolnym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo to genialny okres, wtedy właśnie kształtuje się cały umysł człowieka. :) Może uda się wrzucić niedługo reckę, którejś z tych książek.

      Usuń
  14. Zawsze ciężko mi się czytało naukowe książki. Przymierzałam się do nich i przymierzałam.ca Chyba żadnej nie przeczytałam do końca. Tym bardziej Ciebie podziwiam. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) koncentracja w nauce jest drogą do sukcesu.

      Usuń
  15. Warto sie dokształcać, szczególnie w swojej branży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak i technologii, ponieważ teraz technologia jest właściwie wszędzie potrzebna.

      Usuń
  16. Ta tematyka mnie bardzo ciekawi, więc czekam na recenzje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) w wolnych chwilach czytam więc niebawem... :)

      Usuń
  17. ja mało teraz czytam niestety...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest, ja też robię teraz więcej kursów niż czytam książki, szczególnie te beletrystyczne.

      Usuń
  18. Przyjemnej lektury życzę i powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. życzę zatem satysfakcjonującej lektury ;) zarówno tej naukowej jak i tej dla rozrywki :D ja nadal próbuję znaleźć czas by wrócić do Kinga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) w sumie fajnie pisze King, będę czytać dalsze jego książki, podobno te co wybrałam są akurat najgrubsze.

      Usuń
  20. Oby lektury okazały się być owocne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będą. Sami autorzy na to wskazują np. Wojciech Theiss.

      Usuń
  21. Życzę miłego czytania. Bardzo ciekawe lektury. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też tak uważam. Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  22. Ja od czasu do czasu sięgam po naukowe książki, żeby się trochę dokształcić i poszerzyć horyzonty ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.