19 lutego 2021

Książka Szturman. Jeden z twórców GROM o kulisach działania specjednostek Krzysztofa Przepiórki i Dominika Rutkowskiego Elżbieta Rogalska 2021

 

Książka Szturman. Jeden z twórców GROM o kulisach działania specjednostek  Krzysztofa Przepiórki i Dominika Rutkowskiego Elżbieta Rogalska 2021

 


Dla mnie jest to książka o bohaterach, którzy marnują swoje zdrowie i narażają życie, żeby obywatele mogli żyć spokojniej. Gdyby taki spec był wysyłany do każdego rozboju i bójki, myślę, że szybko przestano by nadużywać agresji. To 336 stron z brawurową historią człowieka, który wyszkolił całe Wojsko Polskie.

Książka Szturman Krzysztofa Przepiórki i Dominika Rutkowskiego

opowiada o osobie, która przeszła szkolenia wojenne na całym świecie, a w Polsce chyba wszystkie jakie były w tamtych czasach dostępne. Książka to zestawienie wywiadu z odrobiną narracji spoza tego wywiadu. Sam wywiad może nie zachwyca językowo ale przecież nie tego oczekuje się od specjednostki, Gromowca, Żołnierza Polskiego, Agenta Specjalnego etc.

Ciężki jest los osoby, która lubi adrenalinę i nie umie żyć bez tego napięcia. Właściwie jedynym dobrym rozwiązaniem dla tego typu osób jest wojsko, a w szczególności specjednostki do zadań specjalnych.

Książka Szturman Krzysztofa Przepiórki i Dominika Rutkowskiego

opowiada o ostrej selekcji, dużej ilości torów przeszkód jakie musi przejść kandydat na specjednostkę. Nawet najbardziej twardzi spotykają się z ich odrzuceniem, czasami nie chodzi o sprawność fizyczną, ponieważ osoby takie przechodzą też testy psychologiczne i intelektualne.

W książce Szturman Krzysztofa Przepiórki i Dominika Rutkowskiego

czytelnik ma okazję dowiedzieć się o niesmacznych posiłkach, trudnych zadaniach w każdych warunkach, bohaterstwie, braterstwie ale też mataczeniu w Wojsku Ludowym. Główny bohater nie szczędzi też opowieści w jaki sposób oszukiwał na testach, posługując się relacjami i jakiegoś rodzaju szantażem emocjonalnym. Co nie zmienia faktu, że mamy ogromne szczęście, że dostał się on w szeregi specjednostek. Dowie się również o wielkiej nauce w Ameryce, która odmieniła oblicze mentalne Wojska Polskiego i wzniosła go na wyżyny pracy bojowej, a nie regulaminowej.

Zobacz również:

Książka Antyterroryści Mateusza Baczyńskiego i Janusza Schwertnera Elżbieta Rogalska 2020

Książka Mindhunter Johna Douglasa i Marka Olshakera Elżbieta Rogalska 2019

 

 Kup Tekst ode mnie


38 komentarzy:

  1. Ta książka na pewno zainteresuje moją drugą połówkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że takie książki są wydawane bo przypominają nam o misji tych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja, jednak książka nie w moim typie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) już zaglądam do Ciebie po kryminały.

      Usuń
  4. Ciekawa propozycja czytelnicza. W sumie z tej tematyki to przeczytałam ,,Egzekutora" tylko, ale lubię historię, więc mogłabym się z nią zapoznać. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to tak trochę inna książka, ni to powieść, ni to wywiad, ni to biografia. ;)

      Usuń
  5. Kandydatów na policjantów też chyba sprawdzają pod kątem psychologicznym, lecz nie wiem, jak tam takie testy wyglądają. Co do książki, raczej nie moje klimaty, ale nie mówię "nie". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nawet bardzo sprawdzają pod kątem psychologicznym, o tym też piszę w recenzji ale mogło umknąć uwadze... ;)

      Usuń
  6. Na ten moment raczej tą książkę sobie odpuszczę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej książce jest więcej tematyki dla mężczyzn. :)

      Usuń
  7. Tym razem raczej nie moje klimaty czytelnicze...

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa książka, może się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa książka, mojemu bratu by się spodobała ;)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy temat, szczególnie dla wielbicieli takich klimatów!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To zdecydowanie książka dla mojego brata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To możesz polecić tę książkę bratu! :)

      Usuń
  12. Może to niespecjalnie moja tematyka ale nawet mnie zaciekawiałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bo to ciekawa rzecz jest. Początkowo też nie wiedziałam, że to będzie taka interesująca książka.

      Usuń
  13. Ja po takie książki nie sięgam, ale tytuł podsunę wujkowi, bo on takie pozycje lubi pochłaniać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka nie dla mnie ale recenzja fajna jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widziałam, że mam tę książkę w bibliotece, muszę kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo chętnie ją przeczytam ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pewnie. Ostatnio mnie wzięło na losowanie książek różnych tematycznie i gatunkowo. Przestałam czytać za każdym razem ten sam gatunek. Wydaje mi się, że taki misz-masz jest dużo fajniejszy dla czytelnika, niż jak czytelnik skupia się na książkach z tego samego gatunku.

      Usuń
  17. :) mało znana książka, nie wiem czy jest w każdej bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  18. Thanks for your visit in my blog.

    OdpowiedzUsuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Wszystkie prezentowane treści na blogu są mojego autorstwa, chyba, że zaznaczono inaczej. Podlegają one ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie umieszczonych treści bez mojej zgody.